ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Anul 2022 a fost o etapă importantă în dezvoltarea firmei Stratulat Albulescu: rezultate foarte bune în toate practicile, expansiune peste granițe, multe contacte internaționale și consolidare a echipei. Deși anul acesta nu va fi unul ușor din punct de vedere economic, liderii firmei spun că o creștere de doi digiți poate fi realizabilă. Starea de spirit a clienților este bună, mulți dintre ei păstrându-și apetitul pentru proiectele de investiții

02 Februarie 2023   |   Ștefania Enache

În continuare, cele mai mari încasări sunt generate de către cele două arii de practică „pilon” ale firmei, respectiv Corporate/M&A și Real Estate, care acoperă aproape jumătate din volumul de activitate și încasări ale firmei. Totodată, consultanța day-to-day acordată clienților generează undeva la 30% din veniturile SAA.

 
 
Anul 2022 a fost un an de evoluție pentru Stratulat Albulescu (SAA), fiind marcat de câteva momente esențiale în dezvoltarea firmei de avocatură. În 2023, echipa a pornit la drum cu optimism, așteptându-se la creșteri, mai ales în practicile de achizitii publice, energie, dar și în cele de litigii civile, fiscale sau de contencios-administrativ. Avocații sunt conștienți de faptul că vremurile pe care le trăim nu sunt ușoare, dar își adaptează munca la condițiile actuale și vin în întâmpinarea clienților cu servicii menite să răspundă la toate nevoile acestora.

Schimbările intervenite în anul care tocmai s-a încheiat au adus Stratulat Albulescu într-o etapă nouă, în contextul în care, la începutul lui 2022, a fost deschis un nou birou SAA la Chișinău.„Extinderea SAA în Republica Moldova face parte din strategia firmei de a oferi servicii complete în toate teritoriile vorbitoare de limba română și survine după zece ani de creștere continuă, pe parcursul cărora am oferit soluții juridice la cel mai înalt nivel în cadrul biroului nostru principal din București, România”, subliniază Silviu Statulat, Managing Partner SAA.


De altfel, jumătatea anului 2022 a marcat aniversarea a zece ani a biroului SAA din România. „Cu ocazia acestui eveniment aniversar, ne-am bucurat să avem alături peste 200 de persoane, atât membri ai echipei SAA cât și colaboratori, clienți și parteneri de afaceri”, precizează Silviu Stratulat.

Tot anul trecut, Stratulat Albulescu a primit pentru a pentru doua oară trofeul pentru „Firma de avocatură a anului” din partea EuropaProperty în cadrul celei de-a 17-a ediții a galei anuale a premiilor SEE Real Estate.
SAA a fost selectată din cele opt firme de avocatură locale și internaționale semifinaliste, care au fost evaluate în funcție de contribuția lor pe piață în 2021, tranzacții, calitatea serviciilor oferite clienților, elemente inovative, reputație și leadership.

„Nici ultima parte a anului nu a fost lipsită de momente importante privind dezvoltarea noastră.  În luna octombrie, SAA a recrutat nu mai puțin de cinci avocați stagiari în diverse arii de practică precum Corporate/M&A, Employment, Banking, Competition și IP. De asemenea, la finalul lunii octombrie, o delegație alcătuită din șapte membri SAA (șase avocați Parteneri/ coordonatori de practică, împreună cu coordonatorul departamentului nostru de marketing) au petrecut o săptămână intensă, dar superbă în Miami, perioadă în care echipa noastră a întâlnit reprezentanții unora dintre cele mai importante firme de avocatură de business din lume și au avut ocazia să facă schimb de păreri, atât despre practicile lor, cât și despre cele mai actuale aspecte economice sau geo-politice la nivel mondial. Săptămâna în Miami a debutat cu un eveniment privat marca Stratulat Albulescu, care a avut loc la clubul Bagatelle Miami, în cadrul căruia ne-au fost alături peste 200 de invitați. Pe scurt, cifrele au arătat astfel: șapte zile în Miami, delegația SAA alcătuită din șapte membri, o medie de 14 ore de activitate/zi, aproximativ 18.000 de pași/zi, 42 întâlniri „one on one” sau  „group on group”, 64 de țări acoperite în cadrul respectivelor întâlniri, 40 de evenimente private la care am participat”, mai spune Silviu Stratulat.




Corporate/M&A și Real Estate sunt ariile „pilon” ale SAA

Cu o activitate intensă pe toate planurile, echipa SAA a obținut rezultate foarte bune în toate practicile. Dintre acestea, în continuare cele mai mari încasări sunt generate de către cele două arii de practică „pilon” ale firmei, respectiv Corporate/M&A și Real Estate, care acoperă aproape jumătate din volumul de activitate și încasări ale firmei. Totodată, consultanța day-to-day acordată clienților generează undeva la 30% din veniturile SAA.

Din multitudinea de proiecte în care avocații firmei au lucrat în 2022 se remarcă mai multe mandate cu relevanță pe piață. Unul dintre ele este cel în care Stratulat Albulescu a asistat Resource Partners cu privire la vânzarea World Class, lider incontestabil în industria fitnessului din România, către African Industries Group. Firma de avocatură a asistat fondul polonez pe tot parcursul acestei tranzacții complexe, și, pe lângă oferirea de servicii de asistență juridică, a jucat un rol esențial și în structurarea tranzacției.
Echipa Stratulat Albulescu care a asistat Resource Partners a fost coordonată de Silviu Stratulat și i-a inclus și pe Cristian Vlaicu (Partner, Drept Bancar și Financiar), Daiana Assoum (Senior Associate, Drept Imobiliar) și Amanda Csaki (Associate, Drept Societar/Fuziuni și Achiziții). Alături de ei s-a aflat un grup extins de aproximativ 15 avocați, implicați în toate etapele tranzacției. De asemenea, managementul World Class a fost asistat de Cristina Man (Partner, Drept societar/Fuziuni și Achiziții), Andrei Albulescu (Partner – Dreptul Muncii) și Roxana Ioncu (Associate, Drept societar/Fuziuni și Achiziții).

Un alt proiect important este cel în care Stratulat Albulescu a acordat asistență juridică Grupului Indotek cu privire la achiziția clădirii One Victoriei Center.
One Victoriei Center, clădire de birouri clasa A situată central, cu o suprafață totală de peste 19.000 m.p. găzduieste chiriași precum Food Panda, BRD, compania de tehnologie S&T, Embryo’s Fertility Clinic și Ownzones Entertainment Technologies.
Echipa Stratulat Albulescu care a asistat cumpărătorul a fost coordonată de Silviu Stratulat  și a inclus aproximativ 20 de avocați, printre care: Cristian Vlaicu (Partner, Banking & Finance), Tudor Ciambur (Partner, Real Estate), Amanda Csaki (avocat colaborator, Corporate/M&A) și Andreea Stanciu (avocat colaborator, Corporate/M&A).

Stratulat Albulescu a asistat și DRUID, companie specializată în dezvoltarea de asistenți virtuali inteligenți (chatboti) cu privire la obținerea unei investiții de tip Seria A de 15 milioane de dolari – una dintre cele mai mari runde de finanțare în 2022 din România. Echipa a fost coordonata de Silviu Stratulat și a inclus-o și pe Roxana Ioncu (Associate).


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Firma mizează în continuare pe dezvoltare


Evoluția avută în cei zece ani de activitate determină echipa Stratulat Albulescu să mizeze în continuare pe dezvoltare. „În 2023 ne propunem, în primul rând, să continuăm procesul de dezvoltare al societătii noastre de avocatură, prin consolidarea unor arii de practică și dezvoltarea bazei de clienți, atât pe plan local cât și internațional. De asemenea, având în spate experiența celor zece ani în această piață, credem că am ajuns la momentul de maturitate în care putem să facem și acel „fine tunning” care să ne confere performanță atât pe plan profesional, cât și financiar”, apreciază Andrei Albulescu, Partener SAA.

Avocatul amintește faptul că firma a reușit să treacă cu bine peste situațiile economice dificile, fie că au fost generate de pandemie, războiul de la granița României, inflație sau criza energetică. „Onorariile și salariile oamenilor noștri nu au fost afectate.  Din contră, am reușit să oferim colegilor noștri creșteri periodice pe măsura evoluției și rezultatelor lor profesionale. De asemenea, toate beneficiile uzuale au fost păstrate”, menționează Partenerul SAA.

În acest moment, firma numără 40 de avocați în cadrul biroului din București și patru avocați în cadrul celui din Chișinău. Ultimii ani au adus nu numai o creștere a numărului de avocați, ci mai ales recrutarea în poziții de senioritate a unor specialiști cu o experiență impresionantă, acumulată în cadrul unor firme de avocatură internaționale de top.

--------------------------------------------------------------------------------------

Citește și

→ Câți avocați au firmele de top în evidențele Baroului la începutul anului 2023 | Ce firme au înregistrat creșteri semnificative de ”headcount” și câte și-au micșorat efectivele. Cum s-a reașezat piața în trei ani de crize, într-o comparație la nivelul anilor 2023 ̸ 2020


--------------------------------------------------------------------------------------

„Dacă avem în vedere numărul de Parteneri din cadrul firmei noastre, putem spune că în momentul de față avem opt avocați Parteneri în cadrul biroului din București și unul în cadrul biroului din Chișinău. La acest moment credem că avem o dimensiune echilibrată, însă rămânem atenți în continuare și deschiși să inițiem noi colaborări cu avocați talentați și motivați. Ne uităm în special către zonele de TMT, Banking &Finance sau Energy. Credem că vom avea o mai bună vizibilitate cu privire la nevoile de creștere a echipei la sfârșitul primului trimestru al acestui an”, comentează Siviu Stratulat.

În cadrul firmei, evaluarea oamenilor se face pe două paliere: permanent, pe tot parcursul anului (feedbackul se primește punctual, pe parcursul sau după finalizarea fiecărui task în parte) – iar acest tip de evaluare este specific cu precădere avocaților stagiari; și la finalul fiecărui an calendaristic, odată cu evaluările anuale – proces la care iau parte toți cei din echipă.

„Atât aspectele ce țin de conduita profesională, implicarea și responsabilitatea privind gestionarea proiectelor încredințate, performanțele profesionale, abilitățile de a gestiona și coordona echipe, cât și aptitudinile de comunicare și relaționare, gradul de respectare și conformare cu regulile de ordine interioară ale firmei – toate acestea sunt luate în considerare în cadrul procesului de evaluare. De asemenea, un criteriu foarte important pentru noi este și abilitatea avocatului de a genera proiecte și a dezvolta baza de clienți ai societății”, amintesc cei doi Parteneri SAA.

Interlocutorii BizLawyer subliniază faptul că, mai ales în ultimii ani, firma de avocatură se bucură de notorietate în rândul tinerilor absolvenți.

„Acest lucru se datorează și faptului că ne-am implicat în repetate rânduri în proiecte desfășurate de Facultatea de Drept, precum și faptul că am organizat în fiecare an stagii de practică pentru cel puțin zece studenți în fiecare care sesiune. Studenții care s-au remarcat în cadrul stagiilor de practică au fost cooptați în cadrul echipei noastre, iar la rândul lor au reușit să ne promoveze cu succes în rândul colegilor. În toamnă am avut foarte multe aplicații și am cunoscut absolvenți foarte bine pregătiți, care credem că ar putea face oricând parte din echipa noastră. De aceea, misiunea noastră nu a fost deloc simplă anul acesta. Credem însă că am reușit să facem alegerile potrivite”, consideră Silviu Stratulat.

„Pentru avocații seniori, suntem o firmă atractivă pentru că, pe de o parte ne reprezintă complexitatea și diversitatera mandatelor și a ariilor de practică, iar pe de altă parte, ne recomandă un stil propriu, deja cunoscut în piață. Cooptăm avocați experimentați dinamici, cu personalitate, cu un profil pragmatic și simț antreprenorial. Căutăm avocați seniori care își doresc să facă un pas profesional către parteneriat și oferim platforma și resursele necesare pentru a atinge acest scop cât mai repede”, adaugă Andrei Albulescu.

În ceea ce privește relația cu clienții, reprezentanții SAA sunt de părere că din punctul de vedere al ratelor orare, firma se aliniază într-o mare măsură celor percepute în piață pentru proiecte similare din punct de vedere al complexității. „Utilizăm atât rate orare mixte, cât și cap fees sau fixed fees, în funcție de preferința clientului. În multe situații, clienții au nevoie de un buget estimativ la momentul contractării serviciilor pentru un anumit proiect. Scopul nostru principal rămâne acela de a oferi servicii de asistență juridică de cea mai înaltă calitate, păstrând în același timp un raport bun între costuri și eficiență”, explică Andrei Albulescu.

Ori de câte ori i se solicită implicarea, firma participă la pitch-uri pentru servicii avocațiale.

„Ca o constatare, pe parcursul anului 2022 am participat (și chiar câștigat) la un număr mai mare de pitchuri pentru servicii avocațiale, față de 2021 și anticipăm că traiectoria să fie una ascendentă. În 2023 ne propunem să participăm la și mai multe concursuri de oferte. Considerăm că principalele trei criterii în stabilirea unui „câștigator” sunt: 1) componenta financiară (onorariile propuse de către firma de avocatură); 2) experiența relevantă în proiecte similare/mari și 3) echipa dedicată proiectului. Desigur, dincolo de aceste criterii, ceea ce contează cel mai mult pentru client este calitatea serviciilor juridice oferite, coroborată cu promptitudinea și disponibilitatea avocaților”, detaliază Silviu Stratulat.

-----------------------------------------------------------------------------------

Citește și

→ Ce firme de avocați au lucrat în cele mai mari tranzacții din 2022 | Schoenherr și Wolf Theiss au asistat cele mai multe fuziuni și achiziții din Top 10. Echipele care au gestionat juridic fiecare proiect



-----------------------------------------------------------------------------------

Anul 2023 nu va fi ușor, dar avocații rămân optimiști

Cei doi avocați au observat o anumită prudență a unor jucători importanți din zona de business, atât pe plan local cât și internațional. În acest context, ei cred că există posibilitatea ca anumite arii să stagneze. Cu toate acestea, sunt evidente oportunități în arii care nu au fost vedeta ultimilor ani (energie, achiziții publice, litigii).

„De aceea, rămânem optimiști și în 2023, atât pentru faptul că experiența ne acordă acest privilegiu, cât și pentru că suntem o echipă dinamică și foarte flexibilă la dinamica pieței. Considerăm că o creștere cu două cifre a cifrei de afaceri poate fi realizabilă și în 2023”, punctează liderii SAA.

Această prudență observată în piață s-a remarcat, spre finalul anului, și în ceea ce privește deciziile unor clienți.

„Este important și sectorul de activitate, în egală măsură. Însă, în general, starea de spirit a clienților pare a fi una bună. Clienții noștri, fie că sunt fonduri de venture capital, fie jucători din zona imobiliară, automotive sau retail și-au păstrat apetitul pentru proiectele de investiții și în 2023. Cu siguranță vom fi implicați în multe dintre aceste proiecte, întrucât am fost alături de unii dintre clienții noștri încă de la începuturile lor și îi asistăm și în prezent cu privire la o varietate de aspecte juridice”, este de părere Silviu Stratulat.

Având în vedere contextul actual, marcat de criza energetică, inflație și instabilitatea din Europa de Est ca urmare a conflictului din Ucraina, cu siguranță anul 2023 nu va fi unul foarte ușor din punct de vedere economic.

„Atât pandemia, cât și situația din Ucraina au avut un puternic impact asupra întregii activități economice în ultimii doi ani, iar șocul produs de cele două evenimente asupra economiei atât din Uniunea Europeană, cât și din întreaga lume, este oarecum simetric în condițiile în care au fost afectate aproape toate industriile și sectoarele. Astfel, la nivel global, turismul, transporturile și domeniul ospitalității și al restaurantelor au fost printre cele mai afectate sectoare. Închiderea granițelor și restricțiile de călătorie au redus mobilitatea persoanelor, pe toate căile (aerian, terestru sau feroviar) și, prin urmare, efectele negative pentru aceste domenii s-au făcut imediat resimțite și, cu siguranță, vor mai fi resimțite și în 2023”, menționează Andrei Albulescu.

Una dintre cele mai puțin afectate industrii este cea de Technology & IT. Avocatul a remarcat, în ultimele luni, o încetinire a dinamicii și în această zonă, dar perspectivele pentru 2023 rămân optimiste. „S-a discutat în presă despre tăierea unor beneficii sau reduceri de personal și în această zonă, în special în companiile din SUA sau care au acționariatul din această zonă. Pe termen mediu și lung, pot exista reduceri și cu privire la bugetele aferente costurilor de consultanță și în această zonă”, nuanțează Partenerul SAA.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



La rândul său, Silviu Stratulat consideră că anul 2023 nu va fi unul ușor nici pentru sectorul imobiliar. Operatorii de pe piața de real estate estimează o perioadă dificilă, ca o consecință a întârzierii sau amânării unor proiecte, dar și a scăderii numărului autorizațiilor de construire acordate în ultima perioadă.

„Dat fiind contextul actual, implementarea sistemului work from home în domeniile în care acest lucru a fost posibil, dar și restricțiile impuse în sectorul comercial, piața clădirilor de birouri și cea comercială au fost și vor fi și în continuare cele mai afectate piețe din zona de real estate, în timp ce impactul asupra pieței imobiliare rezidențiale va fi unul semnificativ redus. Rămânem în continuare optimiști cu privire la piața de real estate din 2023, atenția investitorilor fiind încă îndreptată către activele care oferă un orizont de investiție mediu sau lung. Pe de altă parte, zona de logistică a fost în continuă dezvoltare și continuă aceasta dinamică și în 2023.De asemenea, companiile din domeniul construcțiilor vor avea acces la proiecte semnificative generate de implementarea PNRR-ului și pot genera proiecte interesante și pentru consultanți”, argumentează avocatul.

În ceea ce privește piața muncii, aceasta se reconfigurează permanent datorită schimbărilor din ultimii ani.

„Atât companiile cât și angajații s-au adaptat la noul context, în care telemunca este din ce în ce mai des implementată în cadrul companii. Este important de observat că diversele domenii de activitate au impus moduri diferite de adaptare la munca flexibilă. Multe companii din zona de IT au anunțat deja că vor continua cu sistemul work from home cel puțin 1-2 zile pe săptămână. Probabil că una dintre cele mai mari schimbări de pe piața muncii din ultima perioadă a fost una de mentalitate, mai precis trecerea de la work from home ca o excepție, la work from home ca o normalitate. Anticipăm ca și în 2023 companiile vor continua să-și îmbunătățească politicile care vizează lucrul de acasă sau programul flexibil. Însă focusul va fi către încurajarea salariaților de a lucra cât mai mult de la birou”, susține Andrei Albulescu.

Având în vedere toate aceste observații, liderii Stratulat Albulescu se așteptă la o creștere a activității firmei de avocatură, mai ales în cazul departamentelor de achiziții publice, energie, dar și în cazul celui de  litigii civile, fiscale sau de contencios-administrativ

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 414 / 1696
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...