ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ce spun fondatoarele firmei Simion & Baciu după primul an de activitate: Suntem acolo unde ne doream să fim și poate chiar puțin mai departe. Clienții noștri sunt și acum atât corporații și grupuri multijurisdicționale, cât și, deopotrivă, antreprenori români cu business-uri variate

19 Iunie 2020   |   B. A.

Mai multe despre proiectele firmei, continuitate, atuurile echipei Simion & Baciu, dar și neîmplinirile primului an de activitate, într-un interviu acordat publicației noastre de Ana-Maria Baciu și Cosmina Simion.

 
 
Simion & Baciu, firmă înființată cu 12 luni în urmă de două partenere ale firmei NNDKP, are azi o echipă de 10 profesioniști și privește cu optimism viitorul, mizând pe creștere și în cel de-al doilea an de activitate, în ciuda crizei economice ce pare inevitabilă. Ana-Maria Baciu și Cosmina Simion, fondatoarele Simion & Baciu, spun azi la unison că sunt acolo unde își doreau să fie și poate chiar puțin mai departe.Primul an a fost unul ”plin”, firma rămânând aproape de industriile care au construit brandul personal al fondatoarelor: retail, jocuri de noroc, industria auto, industria modei, tehnologie, media & publicitate.Ca pondere în cifra de afaceri realizată în primul an, domeniul proprietății intelectuale, al reglementării jocurilor de noroc și dreptul protecției consumatorilor au o proporțe majoritară și echilibrată.Restul veniturilor provin în ordine aleatorie dinspre domeniul protecției datelor cu caracter personal, corporate, M&A și litigii.


Mai multe despre proiectele firmei, continuitate, atuurile echipei Simion & Baciu, dar și neîmplinirile primului an de activitate, într-un interviu acordat publicației noastre de Ana-Maria Baciu și Cosmina Simion.

♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦

BizLawyer: Scriam, în iunie, anul trecut, despre apariția unui nou jucător pe piața avocaturii și despre aspirațiile fondatoarelor Simion & Baciu în primul an de activitate. Cum arata tabloul general, dupa primele 12 luni? Sunteți mulțumite, considerați ca v–ați atins obiectivele?

Ana-Maria Baciu:
Împlinirea unui an ne găsește așezați, liniștiți, mulțumiti și în același timp în continuare entuziaști și cu multe planuri de viitor. Aventura noastră a început cu o echipă de 7, astăzi suntem 10.  Suntem fericiți că ni s-au alăturat 2 tineri avocați stagiari și de asemenea ne bucurăm că am putut formaliza o colaborare care exista de facto încă dinainte de fondarea firmei cu un avocat de bară cu experiență vastă.
În egală măsură, faptul că întreaga echipă cu care am pornit la drum ne este alături ne bucură și ne dă încredere. Până la urmă, echipa este cea care indeplinește obiective și reprezintă baza pentru asumarea de noi provocări.
Cosmina Simion: Dacă vorbim de obiectivele pentru primul an de activitate, considerăm că suntem acolo unde ne doream să fim și poate chiar puțin mai departe. Dacă vorbim în general, obiectivele noastre sunt foarte dinamice și, de altfel, așa credem că trebuie să fie, altfel ar interveni plafonarea, care nu ne caracterizează deloc. Sperăm că pentru multă vreme, în fiecare nou an, la aniversare, să vorbim despre noi obiective atinse și încă unele noi, în stadiu de proiect.

 



Cum a fost activitatea în primul an? În ce tip de proiecte au fost implicați avocații Simion & Baciu? Ce tip de consultanță a asigurat cel mai mare volum de activitate în primul an?

Ana-Maria Baciu:
Primul an a fost, înainte de orice, plin. Suntem foarte fericite și recunoscătoare clienților noștri care ne-au rămas alături, ceea ce denotă încredere atât în calitățile noastre profesionale, cât și în puterea noastră de a construi un business care să păstreze, dacă nu chiar să ridice ștacheta. Unul dintre cele mai frumoase complimente primite de la clienți a fost că trecerea la noua structură, Simion & Baciu, nu a fost resimțită de ei. Ne-am bucurat să auzim asta, mai ales în contextul în care am muncit la această continuitate, dat fiind că am închis fostul birou într-o vineri seara și am deschis birourile Simion & Baciu în prima zi a săptamânii următoare. 
Rămânem în continuare aproape de industriile care ne-au consacrat – retail, jocuri de noroc, industria auto, industria modei, tehnologie, media & publicitate etc.  Ca pondere în cifra de afaceri, domeniul proprietății intelectuale, al reglementării jocurilor de noroc și dreptul protecției consumatorilor au o proporție majoritară și echilibrată. Restul veniturilor provin în ordine aleatorie dinspre domeniul protecției datelor cu caracter personal, corporate, M&A și litigii. 

Puteți vorbi despre proiectele reprezentative și clienții pe care i-ați asistat? Ce avocați le-au coordonat ?

Cosmina Simion:
Reprezentativ pentru noi este că suntem și rămânem în principal avocați specializați în consilierea pe probleme de reglementare. Din perspectiva aceasta, ne asistăm clienții în mod curent din perspectiva complianței corporatiste, generic vorbind. Este dificil de individualizat proiecte specifice, dată fiind continuitatea serviciilor noastre și natura de asistență de zi cu zi pe care o oferim în principal clienților noștri. Iar proiectele pe partea de corporate, M&A sau licențiere sunt în desfășurare încă și astfel nu avem libertatea de a oferi la acest moment detalii despre ele.

Câți avocați are firma în acest moment? Care ar fi dimensiunea optimă, în raport cu mandatele primite de la clienți?

Ana-Maria Baciu: Simion & Baciu are la acest moment 10 membri, din care 8 avocați, 3 consilieri în proprietate intelectuală, din care 2 sunt în același timp și avocați și un office manager. Dimensiunea optimă este dată de anvergura proiectelor. La acest moment, credem că avem o echipă perfect echilibrată față de nevoile clienților noștri, dar și față de modul de lucru pe care dorim să îl implementăm și să îl menținem. Cât despre optim, noi mizăm pe o dezvoltare organică. Așa cum am menționat deja, față de 1 iunie 2019, numărul membrilor echipei a crescut, tocmai ca raspuns direct la proiectele pe care clienții noștri – și ei în creștere ca număr și volum de activitate – ni le încredințează.

Pentru că vorbeați de clienți, în urmă cu un an spuneați că mulți dintre ei, cu care ați și plecat la drum, v-au devenit, de-a lungul anilor, parteneri și prieteni buni. Ce tip de clienți aveți azi în portofoliu? Care ar fi raportul clienți străini/ clienți români?


Citește și

→  Grupul E-INFRA a dus la capăt mai multe proiecte de infrastructură la care s-a lucrat intens în ultimele luni. Adina Calfa, Group General Counsel: Diferența pe care o câștigăm în experiența de management în perioada aceasta este aceea pe care o câștigă un pilot după ce a traversat o furtună și a aterizat forțat pe o autostradă colaborează



Ana-Maria Baciu: Clienții noștri sunt și acum atât corporații și grupuri multijurisdicționale, cât și, deopotrivă, antreprenori români cu business-uri variate de la domeniul comunicării – publicitari, influenceri, organizatori de evenimente – cinematografiei, cofetăriei, tehnologiei, educașiei etc. Acest mix ne ajută să avem o imagine completă asupra industriilor pe care ne concentrăm. Nu am făcut un calcul matematic, aș spune că balanța este înclinată ușor înspre extern, însă aș menționa că în  portofoliul de clienți noi ai Simion & Baciu componenta internă este foarte bine conturată.

V-ați afiliat unor rețele profesionale în această perioadă? Sunteți interesați de creșterea echipei și a clientelei printr-o fuziune cu o altă firmă de avocați?

Cosmina Simion: Deși este adevărat că am fost curtați atât de rețele profesionale internaționale, cât și de alte firme locale de avocatură, la acest moment ne concentrăm pe dezvoltarea independentă a business-ului nostru. 

Ați reușit, încă din primul an, să intrați în topurile directoarelor internaționale, și asta, fără îndoială, datorită brandurilor personale/profesionale puternice ale fondatoarelor. Ce așteptări aveți în 2020/2021 în termeni de vizibilitate, reputație samd? 

Cosmina Simion : Ce ne dorim este să continuăm să facem ce știm, păstrând aceleași standarde de calitate, în beneficiul clienților noștri și implicit al nostru.
Calitatea serviciilor și recunoașterea din partea clienților și competitorilor, în egală măsură, a fost ceea ce ne-a ajutat să accedem inclusiv în topuri despre care, la o primă discuție cu editorii, ni s-a spus că nu listează firme care nu au cel puțin un an de activitate. Până la urmă, excepțiile confirma regulile.
Ne bucurăm astfel să păstram și pentru 2020 practic aceleași rankings de care ne-am bucurat și în trecut atât pe partea de proprietate intelectuală, cât și în domeniul jocurilor de noroc. 
Astfel, Simion & Baciu este listată în band 1 de Legal 500 pentru TMT, Jocuri de Noroc, cu Ana-Maria Baciu și Cosmina Simion - Leading Individuals și Andrei Cosma - Rising Star, și in band 2 pentru Proprietate Intelectuală, cu Ana-Maria Baciu - Leading Individual și Andreea Bende și Cosmina Simion - Recommended Lawyer.
Publicațiile specializate în domeniul proprietății intelectuale, de asemenea, au listat firma noastră, dar și membrii echipei, astfel: IP Stars  - primul loc pentru proceduri administrative mărci și locul doi pe partea contencioasă, cu Ana-Maria Baciu listată în primele 250 femei în IP pentru a 4-a oară la rând și IP Star – și Andreea Bende - IP Star și Cosmina Simion - listată. De asemenea, WTR1000 a listat firma noastră în silver band atât pe partea de proceduri administrative mărci, cât și pe partea contencioasă, menționând în mod specific, la nivel individual, pe Ana-Maria Baciu și Andreea Bende.
Nu în ultimul rând, Chambers & Partners continuă să o listeze pe Ana-Maria Baciu în band 1 în secțiunea Proprietate Intelectuală.

Care au fost neîmplinirile primului an de activitate? Unde mai aveți de lucrat, ce vă propuneți să îmbunătățiți în perioada următoare?

Ana-Maria Baciu: Antreprenoriatul este cu siguranță o provocare pentru oricine. Pozițiile și rolurile pe care le-am avut în viețile noastre anterioare ne-au pregătit într-o oarecare măsură pentru acest moment. Desigur, însă, că viața bate filmul... Cel mai greu este să împaci partea administrativă cu partea strict profesională și desigur ziua a devenit începând cu 1 iunie 2019 și mai scurtă decât era înainte. Avem, deci, încă mult de îmbunătățit la partea de time management.  Din fericire suntem două și avem lângă noi o echipă unită și într-o mare măsură independentă, și asta ajută. Acum, că am depășit 12 luni de activitate, ne-am mai echilibrat, am stabilit un set de bune practici, ne-am obișnuit cu noua paradigmă, avem deci o fundație pe care putem continua să construim.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Considerați că ați atins maturitatea? Care credeți că sunt acum atuurile firmei Simion & Baciu pe o piață concurențială, cum este cea a avocaturii de business?

Cosmina Simion: „Calitatea serviciilor” sună a clișeu, dar rămâne totuși printre criteriile de bazî în funcție de care clienții își aleg consultanții. Domeniul juridic nu este foarte diferit din această perspectivă față de alte domenii de consultanță.
În afară de aceasta, ne păstrăm clienții și ne atragem clienți noi prin viteza de reacție la nevoile lor, dar și la noutățile (juridice, dar nu numai) din domeniile în care ei activează, înțelegerea aprofundată a industriilor pe care le deservim și, nu în ultimul rând, relațiile personale pe care reușim să le construim și să le menținem cu oamenii din companii, care au cel mai mult nevoie de noi. Ceea ce simțim noi, și încercăm să transmitem clienților noștri, este că we are in this together, la bine și la rău.
Din fericire, noi, ca business, am avut o doză ridicată de marturitate încă de la început. Nu am început ca un start-up obișnuit; acesta este și motivul pentru care nu ne referim la noi ca la un start-up. Am pornit la drum cu o echipă bine sudată, cu un portofoliu important de clienți, dar și cu cunoștințe solide de business și people managament, dobândite în peste 20 de ani de activitate în pozițiile pe care le-am ocupat, fiecare dintre noi.

Cum v-a afecat criza medicală ? Cum ați lucrat în această perioadă? Cum vedeți anul 2020?

Ana-Maria Baciu: Criza medicală ne-a îngrijorat, în mod evident, la nivel de busines. Dat fiind că și la nivel personal ne-a speriat, combinația a făcut ca îngrijorarea pe partea de business să fie și mai acută. Cu toate acestea, din fericire, ne-a găsit bine echipați. Suntem foarte mobili și, prin urmare, flexibili. Atât serviciile suport, sistemele noastre IT, cât și programele de time management și document management au fost concepute încă de la început pentru a permite munca la distanță fără întreruperi. Prin urmare, din perspectiva asta nu am fost impactați semnificativ. Practic, ne-am luat laptopurile acasă cu noi într-o seară, la jumătatea lui martie, și nu ne-am mai întors fizic la sediu. 

Cum vi s-a schimbat viața, în plan personal, dar și profesional, într-un an de antreprenoriat pornit cu elan, dar ajuns la final într-o perioadă dificilă din punct de vedere economic?

Cosmina Simion: Deși poate nu este răspunsul așteptat de cititorii BizLawyer, viața noastră s-a schimbat destul de puțin, ca structură. Muncim în continuare mult, ne bucurăm în continuare de lucrurile de care ne-am bucurat și în ultimii ani din viața noastră – personal și profesional.
Cel mai important element pe care l-am adăugat peste toate acestea este mulțumirea că reușim să construim – o echipă, un business, o reputație pentru noul nume pe care îl purtăm.
Din fericire, perioada aceasta de final de prim an, deși dificilă, nu ne-a afectat într-un mod care să ne strice această bucurie. Cu puțin noroc, trecem fără evenimente majore de acest moment, și în viitor ne vom aminti doar de modul diferit în care am sărbătorit acest prim an, printr-o teleconferință, în loc de o petrecere de pomină. Dar promitem să recuperăm în anii care vin.

Cum vedeți cel de-al doilea an de viață al firmei? Veți bugeta creștere sau stagnare a afacerilor? Și din ce arii de practică ar putea veni o creștere?

Ana-Maria Baciu: Suntem optimiști că, în ciuda unei crize economice ce pare inevitabilă, în al doilea an al firmei ne vom continua creșterea. Fără cuvinte mari – pentru că nu ne caracterizează – sperăm să ne păstram direcția, din toate punctele de vedere.
În privința ariilor de practică de la care sperăm o creștere, avem încredere în toate ariile de practică în care activăm. Desigur, ne bazăm pe cele ce au devenit un stindard, precum proprietatea intelectuală, jocuri de noroc și protecția consumatorilor. În mod egal punem accent pe celelalte arii de practică, îndeosebi pe protecția datelor cu caracter personal sau corporate, M&A și litigii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1412 / 1874
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații obține la Înalta Curte de Casație și Justiție o hotărâre definitivă privind daune de 3.500.000 lei acordate pentru abuz de drept procesual
RTPR semnează a 28-a tranzacție de private equity din ultimii 2 ani. Firma de avocați a asistat cu succes Abris Capital Partners în exit-ul din Pehart Grup
Consolidare pe piață agricolă pentru un jucător important din domeniul comerțului cu produse agricole și de morărit, prin finanțarea asistată de Bulboacă și Asociații
Schoenherr își extinde Italian Desk într-o structură inovatoare la nivelul Europei Centrale și de Est
Wolf Theiss a asistat BCR cu privire la acordarea unei finanțări de 29,5 mil. € pentru clădirea de birouri Unirii View din București. Claudia Chiper (partener) a coordonat echipa
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Client Choice by Lexology | Patru avocați din România au primit recunoaștere anul acesta și au fost incluși în categoria Global Elite Thought Leader. Georgiana Bădescu (partener Schoenherr) și Luminița Popa (fondator Popa Legal), printre profesioniștii români recomandați de clienți pentru serviciile ireproșabile și calitatea asistenței oferite
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Irina Stănică, absolventă „Magna cum Laude” a Facultății de Drept și coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii de la Toncescu și Asociații - KPMG Legal, promovată recent pe poziția de Partener: ”Evoluția unui avocat depinde de un echilibru între talent, muncă și capacitatea de adaptare la schimbare. Consider că un comportament etic, împreună cu competența tehnică și relațiile interpersonale, fac ca un avocat să facă un pas în față într-un mediu competitiv”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv, cu experiență relevantă în profesie între 5-8 ani | Litigii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...