ADR a finalizat prima versiune a Catalogului Naţional al Serviciilor Publice
09 Noiembrie 2021
AgerpresPotrivit sursei citate, analiza arată care sunt cele mai accesate servicii publice, care servicii publice sunt digitalizate, câte servicii publice presupun o taxă sau sunt gratuite şi câte servicii publice pot fi achitate online.
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a publicat prima versiune a Catalogului Naţional al Serviciilor Publice, iar pentru realizarea acestuia au fost inventariate 2.333 de servicii publice oferite cetăţenilor şi companiilor de 255 de instituţii, potrivit unui comunicat remis marţi AGERPRES.
"Realizarea Catalogului a implicat o evaluare cantitativă şi o analiză calitativă, prin care au fost inventariate 2.333 de servicii publice oferite cetăţenilor şi companiilor de 255 de instituţii din administraţia centrală - ministere, autorităţi şi instituţii aflate în coordonarea sau subordonarea acestora. Am reuşit să colectăm şi să prezentăm, într-un singur loc, serviciile publice oferite de administraţia centrală din România. Acest livrabil va fundamenta următoarele proiecte de transformare digitală. Totodată, Catalogul este şi o dovadă a faptului că eforturile noastre de digitalizare au fost corect întemeiate - patru din cele mai accesate servicii publice digitalizate din România au fost adăugate în platforma Ghişeul.ro în ultimul an. În următoarele două săptămâni, echipa ADR va lucra la realizarea unei platforme online dedicate acestui Catalog Naţional. Platforma va permite cetăţenilor şi companiilor să identifice precis fiecare dintre serviciile publice oferite de statul român, instituţia care îl prestează, precum şi accesarea directă a serviciilor publice deja digitalizate", a afirmat Octavian Oprea, preşedintele ADR.
Potrivit sursei citate, analiza arată care sunt cele mai accesate servicii publice, care servicii publice sunt digitalizate, câte servicii publice presupun o taxă sau sunt gratuite şi câte servicii publice pot fi achitate online.
Reprezentanţii ADR susţin că această primă versiune a Catalogului Naţional al Serviciilor Publice afişează numărul serviciilor completate de ministerele şi instituţiile lor subordonate din administraţia centrală - atât numărul total, cât şi numărul de servicii publice completate de fiecare instituţie în parte.
"Odată cu rafinarea şi actualizarea datelor introduse, Catalogul Serviciilor Publice va beneficia de versiuni ulterioare. Datele necesare au fost colectate de la instituţiile şi autorităţile publice centrale responsabile (inclusiv instituţiile subordonate/coordonate/sub autoritate), printr-un proces direct de completare într-o platformă informatică, prin urmare, responsabilitatea acurateţei şi a corectitudinii acestor date este în sarcina instituţiilor raportoare", se menţionează în comunicat.
Totodată, încadrarea în categoria servicii digitalizate/parţial digitalizate sau nedigitalizate relevă accepţiunea fiecărei instituţii în parte asupra acestui concept. Ca notă generală, distincţia a fost stabilită în funcţie de gradul de sofisticare al serviciului public, fiind identificate ca digitalizate/parţial digitalizate acele servicii care au cel puţin gradul 1 de sofisticare.
"Catalogul inventariază serviciile oferite cetăţenilor şi companiilor, fiind un instrument esenţial pentru măsurile şi acţiunile guvernamentale în ceea ce priveşte transformarea digitală şi debirocratizarea administraţiei. Mai mult, iniţiativa reprezintă o prioritate a Comitetului de E-guvernare şi Reducerea Birocraţiei, înfiinţat prin decizia Prim-ministrului nr. 331/2021", se mai precizează în comunicat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 10896 / 18076 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal500 au lansat ediția 2024 a GC Powerlist Romania
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Frații Micula obțin în SUA încă un verdict în defavoarea României, care ar trebui să plătească penalitați de 14 mil. USD, după ce un judecător american a aprobat sancțiuni de pană la 100.000 USD ̸ săptămână, considerând că reclamanții nu au primit întreaga sumă din hotărârea ICSID pronunțată în 2013 | Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat luna trecută decizia de a interzice României să plătească sumele din sentința arbitrală, invocând încălcări ale normelor privind ajutoarele de stat
Reff & Asociații | Deloitte Legal lansează o nouă ediție a proiectului educațional „Law Is Awesome!”, dedicat studenților care vor să devină avocați de business
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...