Comisia Europeană vrea autobuze urbane fără emisii de CO2 din 2030
14 Februarie 2023
Agerpres. Comisia colaborează intens cu colegiuitorii pentru a finaliza negocierile cu privire la aceste propuneri.
Comisia Europeană a propus, marţi, noi obiective ambiţioase privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi, începând cu 2030, în ideea reducerii emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
Concret, Comisia propune ca toate autobuzele urbane noi să aibă emisii zero din 2030. De asemenea, Comisia propune introducerea treptată a unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 pentru aproape toate vehiculele grele noi cu emisii certificate de CO2, în special: reduceri ale emisiilor cu 45% faţă de nivelul din 2019 începând cu 2030; reduceri ale emisiilor cu 65% începând cu 2035 şi reduceri ale emisiilor cu 90% începând cu 2040.
"Pentru a ne atinge obiectivele climatice şi de reducere la zero a poluării, toate componentele sectorului transporturilor trebuie să contribuie în mod activ. În 2050, aproape toate vehiculele de pe drumurile noastre trebuie să aibă emisii zero. Legea europeană a climei impune acest lucru, oraşele noastre solicită acest lucru şi producătorii noştri se pregătesc în acest sens. Prin propunerea de astăzi, ne asigurăm că noile camioane devin din ce în ce mai puţin poluante şi că mai multe autobuze cu emisii zero vor circula prin oraşele noastre", a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene, Frans Timmermans.
Concret, Comisia propune ca toate autobuzele urbane noi să aibă emisii zero din 2030. De asemenea, Comisia propune introducerea treptată a unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 pentru aproape toate vehiculele grele noi cu emisii certificate de CO2, în special: reduceri ale emisiilor cu 45% faţă de nivelul din 2019 începând cu 2030; reduceri ale emisiilor cu 65% începând cu 2035 şi reduceri ale emisiilor cu 90% începând cu 2040.
"Pentru a ne atinge obiectivele climatice şi de reducere la zero a poluării, toate componentele sectorului transporturilor trebuie să contribuie în mod activ. În 2050, aproape toate vehiculele de pe drumurile noastre trebuie să aibă emisii zero. Legea europeană a climei impune acest lucru, oraşele noastre solicită acest lucru şi producătorii noştri se pregătesc în acest sens. Prin propunerea de astăzi, ne asigurăm că noile camioane devin din ce în ce mai puţin poluante şi că mai multe autobuze cu emisii zero vor circula prin oraşele noastre", a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene, Frans Timmermans.
Executivul comunitar subliniază că sectorul transporturilor - camioanele, autobuzele urbane şi autobuzele pe distanţe lungi sunt responsabile pentru peste 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) din UE şi pentru mai mult de 25% din emisiile de gaze cu efect de seră generate de transportul rutier. Aceste noi standarde mai stricte de emisii ar asigura faptul că acest segment al sectorului transportului rutier contribuie la trecerea la o mobilitate cu emisii zero şi la îndeplinirea obiectivelor UE privind clima şi de reducere la zero a poluării.
Emisiile din sectorul vehiculelor grele au crescut de la an la an începând din 2014, cu excepţia anului 2020, din cauza pandemiei de COVID-19. În special în sectorul transportului de marfă, emisiile cresc rapid. Acest lucru se datorează în principal creşterii cererii de transport rutier, care se preconizează că va continua să crească în viitor. În 2019, emisiile provenite din transportul de mărfuri au fost cu 44 % mai mari decât emisiile din sectorul aviaţiei şi cu 37 % mai mari decât emisiile generate de transportul maritim.
Marea majoritate a vehiculelor grele din parcul de vehicule al UE (99%) funcţionează în prezent cu motoare cu ardere internă, alimentate în mare parte cu combustibili fosili importaţi, cum ar fi motorina. Acest lucru contribuie la dependenţa energetică a UE şi la volatilitatea actuală a pieţei energiei.
Pentru a sprijini această propunere, investiţiile trebuie canalizate către vehicule cu emisii zero şi către infrastructura de reîncărcare şi de realimentare, iar Comisia a propus deja Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi pentru a dezvolta infrastructura de încărcare necesară pentru a sprijini tranziţia verde a sectorului vehiculelor grele. În special, Comisia a propus instalarea la intervale regulate a punctelor de încărcare şi de alimentare pe autostrăzile principale: la fiecare 60 km pentru încărcarea cu energie electrică şi la fiecare 150 km pentru realimentarea cu hidrogen. Comisia colaborează intens cu colegiuitorii pentru a finaliza negocierile cu privire la aceste propuneri.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 5243 / 18022 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
Managing Partner | Din vorbă în vorbă cu Vasile Băiculescu, unul dintre avocații noii generații și coordonator al firmei Băiculescu & Asociații, despre managementul unei firme de avocatură, strategii de creștere și performanță: ”Planul strategic trebuie să fie aliniat cu valorile și viziunea echipei, astfel încât strategia de dezvoltare să pornească din interiorul firmei și să fie susținută de expertiza externă. De-a lungul timpului, am colaborat frecvent cu experți din diverse domenii pentru a ne asigura că adoptăm cele mai bune practici”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...