ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Digitalizarea impulsionează piața serviciilor de controlling din România, situată în prezent la circa 80 mil. €

14 Mai 2019   |   BizLawyer

Piața are nevoie de cel puțin încă 2.000 de specialiști în Business Controlling, iar ca dovadă, în prezent, un om cu o experiență de circa doi, trei ani poate ajunge la un salariu de aproximativ 1.500 euro net.

Sursa: Pixabay

 
 
Horváth & Partners, unul dintre cei mai importanți jucători locali și internaționali din domeniul consultanței în management, apreciază că în viitorul apropiat, digitalizarea departamentelor financiare va deveni o necesitate și va reprezenta un factor decisiv în eficientizarea serviciilor destinate controlului performanței economice (controlling). Potrivit estimărilor reprezentanților Horváth & Partners, valoarea acestui segment de piață în România s-a ridicat în 2018, la circa 80 milioane euro, ceea ce înseamnă 40% din totalul pieței locale de consultanță. În prezent, piața serviciilor de consultanță în controlling continuă să crească, pe fondul digitalizării, care devine o mega-tendință, inclusiv la nivelul departamentelor financiare.


Controllingul este un instrument vital pentru buna funcționare a unei organizații, furnizând managementului informații esențiale legate de situația afacerii și ajutând în luarea deciziilor strategice. Departamentul de Controlling este implicat în planificarea, bugetarea și monitorizarea performanței financiare a companiei. Acesta asigură folosirea adecvată a resurselor, transparența în tranzacții și are un rol semnificativ în creșterea profitabilității. Derularea procesului de controlling are trei etape: planificare și bugetare, monitorizare și analiză, concluzii și recomandări. În cadrul ultimei etape rezultă măsurile de creștere a profitabilității și diminuare a costurilor, precum și potențialele recomandări pentru ajustarea strategiei.

Conform Horváth & Partners, dacă în urmă cu doi ani, tematica digitalizării departamentelor financiare era una minoră, acum a devenit o preocupare prioritară. În țările din regiunea Europei Centrale și de Est, două treimi dintre companii au lansat inițiative pentru creșterea digitalizării în cadrul departamentelor lor financiare. Instrumentele digitale pot oferi economii semnificative în direcția creșterii eficienței, mai ales în zona de management al datelor și în procesarea tranzacțiilor, componente ale activității de controlling.

"Când departamentul financiar folosește în mod inteligent noile instrumente și metode digitale, întreaga companie are de câștigat. Folosind metode analitice avansate, departamentul financiar obține un sistem de controlling mai eficient și mai proactiv", subliniază Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.

Din analizele Horváth & Partners, rezultă că circa 90% dintre directorii financiari din România, în creștere cu aproximativ 7% față de 2017, susțin tendințele de digitalizare din mediul de afaceri actual și văd utilitatea schimbării managementului performanței corporațiilor de la un model reactiv și analitic la unul proactiv și predictiv.

Horváth & Partners identifică trei moduri de abordare a transformării digitale: una holistică, de dezvoltare a unei strategii financiare digitale, o a doua de armonizare a datelor și proceselor tranzacționale și cea de-a treia care privește dezvoltarea de prototipuri digitale pentru aplicații speciale.

De asemenea, reprezentanții companiei au identificat cinci caracteristici principale ale unei organizații financiare digitale:
•    utilizarea unui tip de management dinamic, în care deciziile de business sunt luate cu promptitudine;
•    abordarea incluzivă, plecând de la procese integrate de gestionare funcțională și financiară bazate pe platforme comune;
•    organizarea eficientă prin automatizarea proceselor;
•    schimbarea rolurilor, cu atenție sporită asupra parteneriatelor de afaceri și dezvoltării de metodologii;
•    crearea de competențe noi în domeniul finanțelor, prin implementarea unor programe de training.

În acest sens, începând din anul 2017, Horváth & Partners desfășoară bianual un program cu specializarea de “Business Controller” în România, destinat managerilor din departamentele financiare care doresc să-și însușească cele mai bune practici în controlling. "Am inițiat acest program de training, din dorința de a sprijini companiile care vor să-și îmbunătățească activitatea pe termen lung", precizează Kurt Weber. Programul se desfășoară în cadrul Academiei Horváth, care are o tradiție de peste 25 de ani în furnizarea serviciilor de training ale grupului. Astfel, la finalul cursurilor, participanții vor primi certificatul de specializare pentru ocupația de Controller, respectiv Specialist în planificarea, controlul și raportarea performanței economice, acreditat de către Autoritatea Națională pentru Calificări.

Într-o companie, activitatea de controlling este gestionată atât de Financial Controller, cât și de Business Controller, funcții care coexistă, dar care sunt confundate adesea. Business Controller-ul se concentrează mai mult pe mediul de business și mai puțin pe partea financiară. El are o legătură strânsă cu departamentele de producție, vânzări și logistică, construind planuri de afaceri și ajutând la definirea strategiilor pentru identificarea eventualelor dificultăți și a oportunităților pentru dezvoltarea companiei. Printre atribuțiile unui Business Controller se numără și identificarea soluțiilor de reducere a costurilor, precum și de creștere a eficienței. Un Financial Controller este implicat semnificativ în zona de raportare financiară și de urmărire a indicatorilor înregistrați în istoricul companiei. Competențele sale sunt orientate aproape exclusiv pe controlul financiar al afacerii, consolidarea rapoartelor departamentului financiar și raportarea rezultatelor către acționari.

“Am decis să organizăm aceste cursuri, pentru că în momentul de față există un deficit major de Business Controlleri, în companiile mari din România. Piața are nevoie de cel puțin încă 2.000 de specialiști în Business Controlling, iar ca dovadă, în prezent, un om cu o experiență de circa doi, trei ani poate ajunge la un salariu de aproximativ 1.500 euro net”, conchide Kurt Weber.

Horváth & Partners este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth & Partners are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth & Partners este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproximativ 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente.
Pe piața din România, Horváth & Partners oferă o gamă largă de servicii de consultanță în domeniul performanței la nivel de companie și optimizarea performanței organizațiilor private și publice: de la management strategic și inovație, managementul proceselor și organizare, până la controlling,
managementul operațiunilor și achizițiilor, training-uri, consultanță în vânzări și IT.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16267 / 16802
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ONV LAW își extinde echipa de avocați și își mărește portofoliul de proiecte cu 20%, în primele 3 luni ale anului. Afaceri de 1,5 mil E, anul trecut
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...