Înmatriculările de autoturisme ecologice au crescut cu aproape 3% în România, în octombrie (APIA)
06 Noiembrie 2024
AgerpresPe segmentul autoturismelor, în perioada analizată, s-a consemnat un volum de 11.464 de unităţi noi (+1,6%), iar pe primele zece luni înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere cu +3,6%.
Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în România cu 1,6% în luna octombrie a acestui an faţă de acelaşi interval din 2023, marjă în care maşinile "electrificate" au raportat un salt 2,8% şi o cotă de piaţă de 26,8%, arată datele publicate, miercuri, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
La nivel general, înregistrările de autovehicule noi au scăzut cu 0,07%, faţă de octombrie anul trecut, însă au crescut cu 29,6% în comparaţie cu luna septembrie 2024.
Pe segmentul autoturismelor, în perioada analizată, s-a consemnat un volum de 11.464 de unităţi noi (+1,6%), iar pe primele zece luni înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere cu +3,6%.
La nivel general, înregistrările de autovehicule noi au scăzut cu 0,07%, faţă de octombrie anul trecut, însă au crescut cu 29,6% în comparaţie cu luna septembrie 2024.
Pe segmentul autoturismelor, în perioada analizată, s-a consemnat un volum de 11.464 de unităţi noi (+1,6%), iar pe primele zece luni înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere cu +3,6%.
Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 51% (+11,2%), urmat de Clasa C - cu o cotă de 29,8% (+15,9%) şi Clasa B - cu o cotă de 13,1% (-15,5%).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna octombrie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid au înregistrat o creştere de 2% faţă de perioada similară din 2023, până la o pondere în total de 62%.
Totodată, autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid au raportat o scădere de 3,5% de la un an la altul, cu o cotă de piaţă de 11,2%.
Datele APIA relevă faptul că autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au ajuns la o cotă de piaţă de 26,8%, cu 15,6 puncte procentuale peste cota deţinută de motoarele diesel, categorie în care sunt incluse şi motorizările mild hybrid diesel.
De asemenea, autoturismele full electrice deţin o cotă de 4,9% din piaţă, în octombrie 2024, faţă de aceeaşi lună din anul precedent, când reprezentau 10%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid deţin o cotă de piaţă de 5%, comparativ cu 4,3%, în octombrie 2023.
În cursul lunii trecute, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice au fost: Tesla Model 3 - cu 109 unităţi şi o creştere de 54% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, Tesla Model Y - cu 51 de unităţi (-63%) şi Hyundai Kona - cu 41 de unităţi.
La categoria autoturismelor Plug-in, clasamentul vânzărilor este condus de Ford Kuga, cu 62 de unităţi (+14,8%), urmat de Hyundai Tucson - cu 61 de unităţi (+74%) şi BMW X1 - cu 30 de unităţi.
Totodată, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe prima poziţie Toyota RAV4 - cu 299 de unităţi (+97% faţă de octombrie 2023), apoi Toyota Corolla - cu 235 de unităţi şi Dacia Duster (208 unităţi).
Conform analizei de specialitate, vehiculele comerciale uşoare şi minibus au înregistrat, în octombrie, o creştere de 3,2% a vânzărilor (vs octombrie 2023), dintre care doar autovehiculele comerciale uşoare fără minibus au consemnat o scădere de 1,2%. Pe întreaga perioadă a anului acesta, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, piaţa autovehiculelor comerciale uşoare s-a majorat cu 21,8%.
În schimb, vânzările de vehicule comerciale grele şi autobuze au scăzut cu 24,7%, marjă în care vehiculele comerciale grele, de peste 16 tone, plus autotractoarele au înregistrat un recul de 26,2%, în octombrie, anul curent, faţă de aceeaşi lună din 2023.
APIA este o organizaţie non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile - OICA, din 1996.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 178 / 18107 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Avocații KPMG Legal – Toncescu și Asociații, în tranzacția prin care Grupul Lambert Dodard Chancereul intră în România prin preluarea pachetului majoritar de acțiuni la Calibra M&D Impex din Hunedoara | Dragoș Iamandoiu, Partener coordonator al practicii de M&A, René Schöb și Elena Surdeanu (KPMG) au coordonat echipele implicate în proiect
Schoenherr a asistat Otokar la semnarea contractului de 1 miliard USD pentru livrarea de vehicule tactice blindate către armata română. Iustin Armașu (partener) a coordonat echipa implicată în proiect
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv, cu experiență relevantă în profesie între 5-8 ani | Litigii
CMS, desemnată de Mergermarket drept firma anului în domeniul fuziunilor și achizițiilor în Europa Centrală și de Est
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
Băiculescu și Asociații obține o soluție de clasare într-un dosar complex de evaziune fiscală, spălare de bani și grup infracțional organizat. Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Rezultatul reflectă nu doar respectarea principiilor fundamentale ale dreptului, ci și angajamentul nostru de a proteja interesele clienților într-un mod ferm și etic”
Filip & Company a asistat Qemetica în obținerea aprobării Consiliului Concurenței pentru achiziția diviziei de siliciu precipitat a PPG
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Frații Micula obțin în SUA încă un verdict în defavoarea României, care ar trebui să plătească penalitați de 14 mil. USD, după ce un judecător american a aprobat sancțiuni de pană la 100.000 USD ̸ săptămână, considerând că reclamanții nu au primit întreaga sumă din hotărârea ICSID pronunțată în 2013 | Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat luna trecută decizia de a interzice României să plătească sumele din sentința arbitrală, invocând încălcări ale normelor privind ajutoarele de stat
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...