ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Utilizatorii serviciilor de comunicaţii electronice au dreptul de a fi informaţi cu privire la atingerea unei limite de consum

29 Februarie 2024   |   AGERPRES

Utilizatorii finali microîntreprinderi, întreprinderi economice fără personalitate juridică, întreprinderi mici sau organizaţii non-profit beneficiază de aceleaşi drepturi pe care le au şi consumatorii, în măsura în care nu au convenit în mod explicit să renunţe, în tot sau în parte, la aceste drepturi.

 
 
Furnizorii de servicii de telefonie şi de acces la internet din România au obligaţia de a informa consumatorii la atingerea limitei de consum în valoare de 50 de euro/250 lei (fără TVA), care depăşeşte valoarea abonamentului, informează joi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Potrivit sursei citate, utilizatorii de servicii de comunicaţii electronice au dreptul de a fi informaţi cu privire la atingerea unei limite de consum suplimentare valorii lunare a abonamentului, iar furnizorii au obligaţia monitorizării, în timp util, a nivelului consumului acestor servicii.

"Pentru a spori transparenţa şi pentru a le permite consumatorilor să îşi controleze mai bine costurile rezultate din utilizarea serviciilor de comunicaţii electronice, furnizorii de servicii de acces la internet şi de servicii de telefonie oferă acestora facilitatea de a urmări, în timp util, nivelul consumului pentru fiecare serviciu inclus în planul tarifar şi îi informează atunci când volumul unui serviciu inclus în planul tarifar este consumat în întregime, respectiv la atingerea limitei de consum (financiară sau de volum). ANCOM a stabilit ca limita de consum la atingerea căreia furnizorii sunt obligaţi să informeze consumatorii este reprezentată de realizarea unui cost în cuantum de 50 euro/250 lei (fără TVA), peste valoarea abonamentului", se precizează într-un comunicat ANCOM remis AGERPRES.


Informarea are în vedere doar consumul serviciilor a căror plată se realizează ulterior furnizării acestora (pe bază de abonament), ţinând cont de specificul cartelelor preplătite, în cazul cărora plata pentru serviciile oferite se face în avans, astfel încât consumatorul să fie permanent în control în ceea ce priveşte sumele utilizate pentru serviciile solicitate.

În funcţie de politica comercială a furnizorilor, acest cost suplimentar poate include şi costurile înregistrate la accesarea serviciilor cu valoare adăugată. "Aşadar, furnizorii au responsabilitatea de a avertiza consumatorii în momentul atingerii acestui cost, contribuind la gestionarea mai eficientă a consumului de servicii de comunicaţii electronice. În acelaşi timp, consumatorii au posibilitatea de a renunţa, în mod expres, la această informare", menţionează autoritatea.

Utilizatorii finali microîntreprinderi, întreprinderi economice fără personalitate juridică, întreprinderi mici sau organizaţii non-profit beneficiază de aceleaşi drepturi pe care le au şi consumatorii, în măsura în care nu au convenit în mod explicit să renunţe, în tot sau în parte, la aceste drepturi.

Potrivit sursei citate, în cazul unor probleme/neclarităţi cu privire la această facilitate, ANCOM recomandă consumatorilor, respectiv utilizatorilor finali indicaţi anterior, să se adreseze mai întâi furnizorului. În situaţia în care furnizorul nu a rezolvat aspectul semnalat, aceştia se pot adresa ANCOM.

InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 89 / 5170
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociatii recruteaza avocati definitivi (Corporate & Commercial)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Cătălin Istrate, Head of Legal & Business Conduct la Gilead Sciences Romania: “O bună înțelegere a businessului și ieșirea din zona de risk-free sunt calități pe care juriștii ar putea să le exerseze mai mult. De asemenea, digital și AI sunt domenii pe care juriștii ar trebui să le înțeleagă cât mai bine, pentru a nu fi depășiți de ele”
NNDKP și Kinstellar, în tranzacția de 175 mil. € prin care CTP a achiziționat întregul portofoliu logistic deținut integral de Globalworth. Ce avocați au lucrat în tranzacție
Trei firme de avocați în tranzacția prin care un vehicul de investiții intenționează să preia Telekom România Mobile Communications. Grupul Digi lucrează cu Filip & Company, Clever Media a apelat la avocații Schoenherr, iar grecii și-au păstrat consultanții din tranzacția cu Orange, de acum trei ani
Filip & Company asistă Banca Transilvania în achiziția BRD Pensii. Echipa de avocați, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Clifford Chance Badea a asistat Premier Energy la listarea pe Bursa de Valori București, o tranzacție de aproape 700 milioane lei
Who’s Who Legal by Lexology: Dr. Cosmin Vasile, managing partner ZRVP, considerat Thought Leader în Litigii Comerciale. El este apreciat ca fiind “un avocat de litigii de top pe piața românească”
Avocații KPMG Legal – Toncescu și Asociații au în derulare în jur de zece proiecte de achiziții, aflate în diferite stadii ale procesului și gestionează în prezent cinci mandate de fuziuni și divizări, incluzând o fuziune transfrontalieră. Laura Toncescu, (Managing Partner): Se observă în ultimul timp o concentrare a cererilor de consultanță pentru tranzacții de M&A din partea celor care au deja experiență pe piața din Europa, spre deosebire de anii trecuți când apetitul pentru risc era mai mare și, prin urmare, clienții proveneau și din alte regiuni
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2024 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Răzvan Dincă & Asociaţii sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
WH Partners, o firmă de avocatură din Malta, deschide primul birou din România în parteneriat cu Simion & Partners | James Scicluna, Co-fondator și Managing Partner WH Partners: „Lansarea WH Simion & Partners în București ne întărește angajamentul de a ne dezvolta firma mai departe de Malta într-un mod de care să beneficieze strategic clienții noștri. Abilitățile tranzacționale ale Cosminei Simion și experiența pe care aceasta și echipa ei o aduc în tehnologie, digital, media și divertisment completează perfect serviciile noastre”
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Diana Latiș, 86 de puncte, printre primii intrați în anul 2023: ”La această facultate, cantitatea de informație care trebuie asimilată în timpul scurt al unui semestru este enormă, explicațiile nu sunt întotdeauna pe înțelesul nostru. Seminarele sunt cele care mai salvează cât de cât situația, în cadrul acestora putând discuta mai aplicat teoria predată la cursuri. Practica ne-ar fi cea mai utilă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...