Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații nu va suspenda activitatea de reprezentare a clienților in instanțe. Avocații interacționează online cu autoritățile și clienții si sunt pregătiți pentru ‘scenariul pesimist’
20 Martie 2020
A.D.Avocații spun că au un plan de măsuri pentru continuarea activității într-un scenariu pesimist, în care numărul cazurilor de infectare cu COVID 19 va crește.
Radu Boantă, Partner CEE Attorneys / Boantă, Gîdei si Asociatii |
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații a anulat toate deplasările în străinătate în perioada martie – aprilie 2020 și a luat mai multe măsuri de protecția a avocaților și clienților în contextul înmulțirii cazurilor de infectare cu Covid-19 și măsurilor guvernamentale de protecţie a populaţiei faţă de noul virus gripal. Reprezentanții firmei spun că au analizat și scenariul pesimist și sunt pe deplin echipați și pregătiți să adopte și alte măsuri, dacă va fi cazul, ulterior datei de 22 martie. În acest moment, scenariul cel mai pesimist ia în calcul ridicarea măsurilor după vacanța de Paște.
Potrivit reprezentanților firmei, chestionați de BizLawyer, CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații a instituit din data de 12 martie sistemul de ”work from home” care va fi aplicabil până pe 22 martie 2020, iar ulterior vor decide asupra prelungirii acestui sistem de muncă în funcție de deciziile autorităților publice competente. În aceste momente, interacțiunea cu toți clienții si toți colegii avocați din alte țări, nu doar din ”zonele roșii”, se face exclusiv prin mijloace de comunicare la distanță. Casa de avocați nu a avut până acum cazuri în care membrii echipei să fie nevoți să apeleze la măsuri precum izolare sau carantină.
Potrivit reprezentanților firmei, chestionați de BizLawyer, CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații a instituit din data de 12 martie sistemul de ”work from home” care va fi aplicabil până pe 22 martie 2020, iar ulterior vor decide asupra prelungirii acestui sistem de muncă în funcție de deciziile autorităților publice competente. În aceste momente, interacțiunea cu toți clienții si toți colegii avocați din alte țări, nu doar din ”zonele roșii”, se face exclusiv prin mijloace de comunicare la distanță. Casa de avocați nu a avut până acum cazuri în care membrii echipei să fie nevoți să apeleze la măsuri precum izolare sau carantină.
”Am încercat să luăm toate măsurile rezonabile pentru a reduce la maxim interacțiunea avocaților noștri cu alte persoane – de ex. toată comunicarea cu autoritățile publice se face exclusiv online, orice discuție cu clienții se face doar prin mijloace de comunicare la distanță, toate călătoriile in scop de business pentru perioada martie – aprilie 2020 au fost anulate, etc.
Firma a implementat de mai mult timp politica interacțiunii online cu autoritățile publice, astfel încât la acest moment relația cu aceste autorități se desfășoară in parametri normali, comparabili cu o perioadă firească din activitatea obișnuită. ”Un caz aparte îl reprezintă dosarele de instanță, unde observăm un trend general de amânare a cauzelor pentru luna mai 2020”, au explicat reprezentanții societății de avocați.
”Societatea noastră nu va suspenda activitatea de reprezentarea a clienților in instanțe. Solicitarea de amânare a termenului de judecată va fi analizată de la caz la caz, dar ca principiu vom asigura o reprezentare adecvată a clienților în instanțe”, au explicat aceștia.
Avocații spun că au un plan de măsuri pentru continuarea activității într-un scenariu pesimist, în care numărul cazurilor de infectare cu COVID 19 va crește.
”Ne dorim să fim parte din soluție și să ajutăm comunitatea să treacă cât mai rapid și mai eficient peste acest moment dificil pentru tot globul. Am analizat și scenariul pesimist și suntem pe deplin echipați și pregătiți să continuăm cu măsurile descrise mai sus (sau să luăm alte măsuri, dacă va fi cazul) și ulterior datei de 22 martie (la acest moment scenariul cel mai pesimist ia în calcul ridicarea măsurilor după vacanța de Paște)”, au afirmat reprezentanții casei de avocați.
CEE Attorneys/Boanță, Gîdei și Asociații este o societate de avocați cu expertiză și practică diversificată care oferă asistență juridică în toate domeniile dreptului afacerilor, cu precădere în litigii comerciale, tranzacții imobiliare, drept corporatist/M&A, drept bancar și finanțări, IT/tehnologie. Echipa de avocați este apreciată de clienți pentru calitatea și flexibilitatea serviciilor oferite, soluțiile pragmatice și practica semnificativă atât în marile societăți de avocatură, cât și in firme de consultanță din categoria „Big4”. Din 2016, Boanță, Gîdei și Asociații este parte integrantă a CEE Attorneys, firmă internațională de avocatură cu peste 100 avocați în opt jurisdicții din Europa Centrală și birouri asociate în Germania, și în trei jurisdicții din Asia (Japonia, China, India).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1481 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...