Cum să alegi soluțiile de legal tech potrivite pentru firma ta. Ce avantaje oferă instrumentele tehnologice firmelor de avocatură și cum trebuie selectat furnizorul
02 Februarie 2020
SoftVenture, partener BizLawyerDacă marile companii de avocatură, cu birouri internaționale și echipe de mii de avocați au adoptat deja instrumente bazate pe AI, tehnologii de timp blockchain și încurajează inițiativele de transformare digitală, care să ajute nu doar clienții corporate, ci și persoanele fizice, și firmele medii și mici au început să ia în considerare aceste instrumente inovative.
George Bărcun, General Manager SoftVenture, compania care a creat solutia KeyVisionPRO |
Alegerea unor soluții legal tech potrivite pentru firma ta de avocatură este un proces care ține cont de mai multe criterii, aspecte necesare pentru bunul mers al companiei și evoluției acesteia. Care sunt întrebările pe care trebuie să le aveți în vedere în interiorul echipei și cum este indicat să abordezi procesul de selecție a unor soluții de legal tech potrivite pentru viitorul firmei tale? Află câteva răspunsuri în cele ce urmează. . .
Din ce în ce mai multe firme la nivel mondial integrează modelul “new law”, în care instrumentele tehnologice au un rol preponderent. Dacă marile companii de avocatură, cu birouri internaționale și echipe de mii de avocați au adoptat deja instrumente bazate pe AI, tehnologii de timp blockchain și încurajează inițiativele de transformare digitală, care să ajute nu doar clienții corporate, ci și persoanele fizice, și firmele medii și mici au început să ia în considerare aceste instrumente inovative.
De ce să cauți soluții legal tech pentru firma ta
Din ce în ce mai multe firme la nivel mondial integrează modelul “new law”, în care instrumentele tehnologice au un rol preponderent. Dacă marile companii de avocatură, cu birouri internaționale și echipe de mii de avocați au adoptat deja instrumente bazate pe AI, tehnologii de timp blockchain și încurajează inițiativele de transformare digitală, care să ajute nu doar clienții corporate, ci și persoanele fizice, și firmele medii și mici au început să ia în considerare aceste instrumente inovative.
Probabil cea mai importantă întrebare care se află în ultimii ani pe buzele avocaților și partenerilor din firmele de avocatură din țara noastră este “de ce ar trebui firma mea de avocatură să folosească soluții de legal tech?”.
Răspunsurile oferite de specialiștii din zona de legal, dar și de tehnologie, sunt multiple, însă dintre acestea cel mai des întâlnite sunt:
• pentru că înlătură foarte multe dintre procesele repetitive care îngreunează activitatea și scad astfel nivelul de frustrare din interiorul firmei
• pentru că ajută la îmbunătățirea relației cu clienții, prin creșterea focusului pe aceștia și pe o bună comunicare cu aceștia
• pentru că îmbunătățesc procesele zilnice, făcându-le mai eficiente
• nu în ultimul rând, pentru că și clienții sunt din ce în ce mai digitalizați și solicită la rândul furnizorilor un nivel similar de tehnologizare.
• pentru că ajută la îmbunătățirea relației cu clienții, prin creșterea focusului pe aceștia și pe o bună comunicare cu aceștia
• pentru că îmbunătățesc procesele zilnice, făcându-le mai eficiente
• nu în ultimul rând, pentru că și clienții sunt din ce în ce mai digitalizați și solicită la rândul furnizorilor un nivel similar de tehnologizare.
Care sunt etapele pentru alegerea unor soluții legal tech pentru firma ta
Probabil cea mai importantă etapă pentru alegerea unor soluții de digitalizare pentru firma ta de avocatură este cea legată de nevoile pe care aceste soluții trebuie să le acopere.
Definirea acestor nevoi începe cu câteva întrebări legate de modul de funcționare a firmei și echipei:
• Putem îmbunătăți modul de urmărire a termenelor de instanță?
• Cum arată procesul de facturare? Ce putem face pentru a-l îmbunătăți?
• Cum arată procesul de încasare a plăților?
• Cum măsor eficiența avocaților?
• Care sunt procesele repetitive, cine și cum le face?
• Ce încărcare au avocații și cât de eficienți sunt?
• Cât de profitabili sau eficienți sunt clienții și proiectele derulate?
• Cum atragem și cum răspundem noilor clienți?
După ce ai răspuns la aceste întrebări și ai stabilit principalele nevoi ale firmei tale, poți începe căutarea soluțiilor legal tech care să te ajute să bifezi cât mai multe astfel de nevoi. Ideal ar fi să cauți soluții integrate pentru rezolvarea acestor nevoi, însă poți opta și pentru mai multe astfel de softuri.
Ar trebui să știi că există mai multe tipuri de soluții legal tech:
• Dedicate pentru facturare
• Dedicate înregistrării timpilor pe proiecte
• Pentru managementul termenelor de instanță
• Pentru procesele de marketing și vânzări
• Pentru managementul proiectelor și clienților (CRM-Customer Relationship Management)
• Management de documente / Automatizarea documentelor
• Dedicate înregistrării timpilor pe proiecte
• Pentru managementul termenelor de instanță
• Pentru procesele de marketing și vânzări
• Pentru managementul proiectelor și clienților (CRM-Customer Relationship Management)
• Management de documente / Automatizarea documentelor
După ce ai ales tipul de soluții potrivite pentru firma ta, poți începe testarea unor soluții și discuții cu furnizorii acestora.
Întrebări pentru furnizorii de soluții legal tech
Furnizorii de soluții legal tech sunt fie naționali, fie internaționali. Atunci când ai început procesul de selecție a soluțiilor potrivite, ar fi indicat să ții cont de câteva întrebări pe care să le adresezi în procesul de selecție:
• Unde sunt stocate datele mele?
• Cine mai are acces la datele mele?
• Cum sunt protejate datele mele?
• Dacă voi crește, poate soluția pe care o oferiți să ne ajute, poată să țină pasul cu această creștere?
• Atunci când am nevoie de suport, cum voi putea solicita sprijin și cum îmi va fi acordat? Este suportul soluției pe același fus orar cu firma mea? În cât timp se răspunde – care este timpul asumat pentru răspuns? Dacă acest timp este depășit, ce se întâmplă?
• Atunci când am nevoie de o funcționalitate în plus, poate fi personalizată pentru mine, puteți dezvolta intern sau nu există această posibilitate?
• Cine mai are acces la datele mele?
• Cum sunt protejate datele mele?
• Dacă voi crește, poate soluția pe care o oferiți să ne ajute, poată să țină pasul cu această creștere?
• Atunci când am nevoie de suport, cum voi putea solicita sprijin și cum îmi va fi acordat? Este suportul soluției pe același fus orar cu firma mea? În cât timp se răspunde – care este timpul asumat pentru răspuns? Dacă acest timp este depășit, ce se întâmplă?
• Atunci când am nevoie de o funcționalitate în plus, poate fi personalizată pentru mine, puteți dezvolta intern sau nu există această posibilitate?
Odată cu primirea raspunsurillor pentru aceste întrebări, procesul de selecție devine mult mai rapid.
Nu în ultimul rând, bugetul este un element sensibil care trebuie luat în calcul. Acesta poate fi definitoriu pentru mulți decidenți, dar nu ar trebui să fie singurul factor. De cele mai multe ori, un buget foarte mic implică o aplicație limitată din punct de vedere al funcționalităților sau lipsă unui suport activ și bine dimensionat. Iar acestea, în cele din urmă, vor duce la nemulțumiri și o scădere a încrederii în furnizorul soluției.
Aceste informații v-au fost oferite de specialiștii SoftVenture, furnizorul de soluții de legal technology adaptate nevoilor pieței românești de avocatură. În 2019, SoftVenture a lansat KeyVision PRO, platformă integrată care îi ajută pe profesioniștii din domeniul legal să își managerieze și dezvolte compania cu ajutorul tehnologiei.
O poveste de succes
După mai bine de 10 ani în care s-a implicat în dezvoltarea unor aplicații de tip enterprise și raportări financiare destinate instituțiilor financiare din Germania, Italia sau Grecia, George Bărcun, fondator al firmei SoftVenture, a identificat o nișă pe piața software-ului pentru firme de avocatură. A lansat KeyVision, un instrument de business intelligence folosit astăzi de peste 2500 de utilizatori, și a investit sume mari în cercetare/dezvoltare, scopul final fiind acela de a îngloba cât mai mult know-how într-un singur produs și de a dezvolta proactiv noi functionalități, care să răspundă nevoilor firmelor de avocatură.
”Împreună cu partenerii noștri am identificat cele mai mari provocări din activitatea de zi cu zi a avocaților și ne-am adaptat produsele acestor nevoi. Astfel că, în acest moment, oferim un produs complet din acest punct de vedere, adaptat cerințelor actuale și pregătit să alinieze avocatura românească la trendurile mondiale de digitalizare și măsurare a performanțelor”, a declarat George Bărcun într-un interviu acordat publicației noastre.
KeyVision are în spate atât o echipă de programatori care asigură dezvoltarea aplicației, mentenanța soluțiilor curente și monitorizarea serverelor, cât și o echipă de suport, care asigură helpdesk și răspunde solicitărilor clienților în ceea ce privește buna utilizare a KeyVision. Efortul covârșitor de dezvoltare se concentrează pe research & development și dezvoltare de noi functionalități pentru a veni în sprijinul utilizatorilor – firme de avocați mari sau mici, departamente de Legal din companii, dar și alte entități din economie, cum ar fi bănci sau IFN-uri.
”Abordarea noastră inovativă și creativă ne-a ajutat să devenim trend-setteri pe piața din România și avem de gând să menținem această poziție investind în continuare masiv în R&D. (...) Avem planuri mari de investiții și dezvoltare - în ultimii doi ani aproape ne-am dublat echipa și vom include în KeyVision functionalități și integrări la nivel european”, a nuanțat George Bărcun.
Citește și
► Legal Tech | Inovația și managerii IT, instrumente de creștere pentru firmele de avocatură
► Legal Tech | Inovația și managerii IT, instrumente de creștere pentru firmele de avocatură
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1534 / 1879 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...