ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Filip & Company, după despărțirea de partenerii Peli: 75 de oameni, 50 de avocați, 10 parteneri, dintre care 7 sunt asociați, și un spirit de echipă înfloritor. Cristina Filip, Managing Partner: Clienții au vrut să înțeleagă cum se manifestă continuitatea noastră și au apreciat faptul că aceleași echipe îi asistă în continuare, cu același nivel de pricepere și dedicare

22 Aprilie 2019   |   GS

Mai multe despre motivele care au dus la spin-off, feedback-ul pieței și al clienților, detalii referitoare la coordonatorii practicilor și țintele firmei puteți afla din interviul acordat de Cristina Filip, coordonatorul Filip & Company, publicației noastre.

Cristina Filip, Managing Partner Filip & Company

 
 
Firma de avocați Filip & Company a păstrat o echipă de 75 de oameni după retragerea partenerilor Carmen și Francisc Peli din asocierea existentă până la 31 martie sub denumirea de PeliFilip.Un număr de 50 de avocați, dintre care 10 parteneri, se ocupă în continuare de proiectele clienților care au vrut să înțeleagă cum se manifestă continuitatea și au apreciat faptul ca aceleași echipe îi asistă în continuare, cu același nivel de pricepere și dedicare.Filip & Company va face recrutări în perioada următoare, cel puțin 10 avocați urmând a se alătura firmei până la finalul anului.

”Toate departamentele și practicile noastre sunt intens implicate în proiecte. În zona tranzacțională asistăm în sectoare diverse, precum energie, materiale de construcții, producție de oțel, IT&C, servicii medicale și farmaceutice, exploatări agricole și clădiri de birouri”, a precizat Cristina Filip într-un interviu acordat BizLawyer. Firma a pierdut câțiva avocați din practicile de real estate și litigii, iar câteva conturi de clienți de real estate au ales oferta lui Francisc Peli.


Citește și
►   Filip & Company continuă activitatea PeliFilip. ”Într-o industrie obsedată de importanța ‘partenerilor’, sistemul nostru dă importanță reală fiecărui om din companie”, nuanțează avocații care au rămas alături de Cristina Filip

”Echipa noastră a reacționat extraordinar: motivare, solidaritate, claritate și energie în direcția destinației alese și un spirit de echipă înfloritor. Toate ariile noastre de practică sunt turate la maxim. După numărul de colegi implicați, anticipez că în departamentele tranzacționale și în ariile de drept comercial va fi cel mai mare volum de activitate”, a punctat Cristina Filip.

Mai multe despre motivele care au dus la spin-off, feedback-ul pieței și al clienților, detalii referitoare la coordonatorii practicilor și țintele firmei puteți afla din interviul acordat de Cristina Filip, coordonatorul Filip & Company, publicației noastre.

BizLawyer: Maniera de retragere a partenerilor Peli din firma PeliFilip, împreună cu oamenii care i-au urmat – și aș aminti aici comunicarea nesincronizată între cele două entități, PELI și Filip & Company, site-uri nefuncționale pentru o perioadă, câteva nuanțe din comunicările celor două echipe a lăsat să se înțeleagă că au existat anumite animozități între echipa care a rămas și avocații care au plecat. În ce paliere ale business-ului avocațial au fost aceste neînțelegeri : strategie, viziune, bani, altele? De ce nu au putut fi rezolvate aceste situații?

Cristina Filip: Au fost diferențe în ceea ce privește filosofia de business. Principiile de bază la care am ajuns după 10 ani de operare și cooperare cu succes sunt cele de mai jos. Diferențele apărute în legătură cu aceste principii – înțelegerea și trăirea lor - s-au soldat cu consecința retragerii din firmă a lui Carmen și Francisc Peli.
Principiul 1 – suntem aici pentru drumul cel mai lung, nu într-o expediție; suntem întotdeauna atenți la nevoile generațiilor care vin din spate și dintre care ne vom alege în mod deliberat succesorii
Principiul 2 – dincolo de etapa eroică, de început, am consolidat businessul cu și datorită oamenilor și valorii lor; creditul și recunoașterea pentru realizări trebuie să aibă în prim plan oamenii care contribuie, iar nu în special partenerii
Principiul 3 -  deciziile se iau transparent și colectiv, în linie cu ceea ce este mai bine pentru întreg grupul, fără pre-validări sau ultimul cuvânt al anumitor persoane
Principiul 4 – există transparență și egalitate de șanse, care să permită oricărui om din firmă care are capacitățile necesare să ajungă în poziție de conducere și leadership
Principiul 5 – clientela, brandul și tot ceea ce construim împreună aparține firmei, iar nu unor persoane fizice 

Cât de greu/ușor ați trecut peste acest spin-off? Ce efective de avocați are acum Filip & Company? Care este numărul de parteneri și câți vor fi equity în noua structură?

Suntem o companie de 75 de persoane, dintre care 50 de avocați. Suntem 10 parteneri, dintre care 7 asociați. Conducerea noastră este de tip colegial, fiecare dintre parteneri are implicare substanțială în cel puțin un proiect care ține de managementul firmei și de managementul departamentului în care activează, în timp ce coordonarea generală este asigurată de Cristina Filip.  

Cât de afectat a fost portofoliul de clienți și care sunt departamentele slăbite prin plecarea partenerilor Peli și oamenilor care i-au urmat?

Din echipa de la 31 martie au plecat Carmen și Francisc Peli, împreună cu câțiva colegi din real estate și litigii. Sunt câteva conturi de clienți de real estate care au ales oferta lui Francisc Peli.

Cum ați resimțit feedback-ul pieței, al clienților? Care este starea de spirit în interiorul echipei? Cum veți face rebranding-ul?

Piața de avocatură a primit cu înțelegere evenimentul. Fiecare dintre persoanele cu care am fost în contact și-a amintit câteva experiențe asemănătoare, fie proprii, fie ale apropriaților. Clienții au vrut să înțeleagă cum se manifestă continuitatea noastră și au apreciat faptul că aceleași echipe îi asistă în continuare, cu același nivel de pricepere și dedicare. Am inițiat procesul de rebranding odată cu primul nostru comunicat public sub numele Filip & Company și anticipăm că acest proces va fi finalizat la începutul anului 2020. Echipa noastră a reacționat extraordinar: motivare, solidaritate, claritate și energie în direcția destinației alese și un spirit de echipă înfloritor.

De ce Filip & Company și nu ”...& Partners” sau ”...și Asociații”, așa cum se obișnuiește în piața avocaturii? Ce doriți să transmiteți?  

Dorim să transmitem importanța companionilor – toți oamenii care ne-am însoțit pentru aceeași destinație și care, împreună, plănuim să creștem și să împlinim obiective de excelență profesională, precum și contribuții peste scopul de business. Întrucât firma de avocatură înseamnă mai mult decât partenerii sau asociații săi, numele nostru recunoaște și celebrează acest lucru.

Vă rog să numiți avocații coordonatorii ai practicilor. Veți face recrutări pentru a redobândi dimensiunea pe care firma o avea înainte de spin-off, sau redimensionați echipele în funcție de mandatele pe care le veți primi?

Ioan Dumitrașcu și Cătălin Suliman sunt coordonatorii departamentului Commercial, Ioan Dumitrașcu - coordonatorul practicii de Labour, Cătălin Suliman - coordonatorul practicii de concurență, Cătălin Alexandru - coordonatorul departamentului de Dispute Resolution, Alexandru Bîrsan - coordonatorul departamentului de Corporate/ M&A și al practicii de Piețe de capital, Alina Stancu Bîrsan - coordonatoarea Departamentului de Banking și Servicii Financiare, Ioana Roman - coordonatoarea Departamentului de Imobiliare și Proiecte. Avem în vedere recrutări și anticipăm creșterea echipei cu cel puțin 10 avocați până la finalul anului.

Veți pune accent pe anumite practici (care s-au dovedit ”locomotive” în trecutul apropiat)? Veți dezvolta segmente noi ale business-ului avocațial?

Pe lângă domeniile noastre tradiționale și care ne-au adus recunoaștere în primul eșalon al avocaturii de business din România, dezvoltăm arii în domeniul noilor tehnologii, transparenței și protecției informației și dreptului privat (succesiuni și administrarea intergeneraționala a valorilor).
 
Real Estate era una dintre ariile fanion de practică pentru PeliFilip, cu o notorietate izvorâtă din numărul și complexitatea mandatelor. Vă propuneți să păstrați aceeași nivel aici? Cum o veți face?

Noi acționăm la nivel de top în toate ariile de business law în asistarea clienților noștri și toate practicile noastre au contribuit în mod egal, istoric, la acumularea de reputație de care ne bucurăm în acest moment. Ne propunem să păstrăm această abordare.

Ați anunțat o nouă vizune de business - “Destination 1st Century” - și o nouă strategie, în centrul căreia stau oamenii. Va rugăm să detaliați și să ne spuneți cum le veți pune în practică. Care sunt țintele?

Ne propunem să fim prima companie de business law din România care să aniverseze 1 secol de activitate. Noua noastră viziune de business, Destination 1st Century, are la bază cele 5 principii de bază enunțate anterior și pe care acum le vom dezvolta în seturi de acțiuni. Primele moduri de exprimare ale acestor principii sunt următoarele: lărgirea parteneriatului și cooptarea tuturor partenerilor în deliberări și decizii; lărgirea grupului de deliberare și decizie la întreaga firmă pentru anumite subiecte care au impact direct asupra colegilor și care exprimă diversitatea organizației noastre; clarificarea career path-ului pentru fiecare coleg, precum și comunicarea transparentă și accesul în condiții de egalitate de șanse în ceea ce privește proiectele și oportunitățile de creștere.

Care sunt proiectele cheie ale firmei în această perioadă? Cine le coordonează? Ce arii de practică sunt turate?

Toate departamentele și practicile noastre sunt intens implicate în proiecte. În zona tranzacțională asistăm în sectoare diverse, precum energie, materiale de construcții, producție de oțel, IT&C, servicii medicale și farmaceutice, exploatări agricole și clădiri de birouri.

Cum veți întocmi bugetul pentru Filip & Company pentru anul în curs? Vă raportați la cifrele familiare de la PeliFilip, sau veți dovedi prudență și veți ajusta țintele de încasări, profit șamd?

Am întocmit deja bugetul pentru 2019 și îl menținem, cu o ajustare: strategia noastră de brand engagement va solicita eforturi mai mari decât anticipam, în special cele legate de schimbarea identității de brand și susținerea în comunicare a mesajelor din noua filosofie de business.   

Plaja onorariilor percepute de avocații firmei va suferi corecții, în noua conjunctură?

Valoarea și continuitatea noastră de business stau la baza capacității noastre de a susține oferte de servicii care să răspundă nevoilor clienților noștri în condiții de excelență profesională și pe baza unor termeni de cooperare echitabili.

Care estimați că vor fi ariile care vor genera cel mai mare volum de activitate în 2019? Și din ce tip de proiecte?

Toate ariile noastre de practică sunt turate la maxim. După numărul de colegi implicați, anticipez că în departamentele tranzacționale și în ariile de drept comercial va fi cel mai mare volum de activitate.

Unde vedeți Filip & Company peste 5 ani?

Avem încrederea că în următorii 5 ani principiile care stau la baza filosofiei noastre de business vor fi împărtășite și trăite în fiecare zi de fiecare membru din echipă – asta însemnând că vom crea premisele potrivite ca următoarele generații să se așeze și să crească bine alături de noi și să contribuim împreună la implinirea scopului pe care ni l-am asumat. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 1768 / 1881
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
    Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
    Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
    Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
    Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
    Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
    Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
    Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
    Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
    INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
    Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
    Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...