Hervis Sports obține în instanța amânarea chiriei în mall-ul Vivo! Cluj, deschizând calea și altor retaileri mari, afectați de criza medicală. Soluție obținută de litigatorii firmei Stratulat Albulescu, în colaborare cu C.I. Flavia Maier
19 Mai 2020
Maria TeodoruÎn prima etapă, cererea de ordonanță președințială de amânare a plăților până la finalizarea litigiului pe fond a fost respins.
Magistrații Curții de Apel Cluj au admis, prin decizie definitivă, apelul declarat de retailerul de articole sportive Hervis Sports and Fashion SRL, care deține magazinul ”Hervis Sports”, și au dispus amânarea obligaţiei de plată pentru 70% din chiria aferentă lunii mai, 70% din taxa pentru servicii aferentă lunii mai, precum şi a obligaţiei de plată a taxei de marketing aferente lunii mai, în întregime, către proprietarii mall-ului Vivo! Cluj. Această decizie este extrem de importantă pentru piața imobiliara și deschide calea altor retaileri afectați de închiderea magazinelor în ultimele luni, care cer, de asemenea, amânarea plăţii unor chirii sau renegocierea contractelor. Soluția a fost obținută azi de echipa de litigii a firmei Stratulat Albulescu & Asociații (SAA), în colaborare cu Cabinetul de avocatură Flavia Maier din Cluj.
Reamintim că măsurile luate recent de autoritățile române în vederea prevenirii răspândirii pandemiei COVID-19 au generat scăderea imediată și dramatică a traficului de persoane din centrele comerciale, afectând activitatea retailerilor din centrele comerciale și a altor afaceri bazate pe servicii.
În acest context, retailerii non-alimentari au cerut imperativ proprietarilor de malluri sa suspende plata chiriilor, în conditiile in care traficul si vanzarile s-au redus până la zero în ultimele luni. Organizaţia Patronală a Retailerilor din România a cerut Guvernului să declare în mod oficial pandemia Covid-19 drept eveniment de forță majoră pentru toți comercianții români și să închidă imediat centrele comerciale de tip mall, cu excepția magazinelor alimentare și a farmaciilor. Patronatul a recomandat retailerilor care funcționează în centrele comerciale de tip mall să invoce pandemia COVID-19 ca un eveniment fortuit ce reunește atât forța majoră cât și cazul fortuit și, pe cale de consecință, în temeiul Art.1.351 și 1.271 din Codul Civil, să suspende contractele de închiriere ale magazinelor din centrele comerciale de tip mall pe întreaga durată a stării de urgență decretate începând cu data de 16.03.2020.
Hervis nu face parte din categoria IMM-urilor și nu a beneficiat automat de amanarea la plată, astfel că a solicitat în instanță reducerea chiriei pe perioada suspendarii activitatii magazinului, dosarul de fond urmând a fi soluționat de magistrații clujeni. În paralel, pe calea ordonantei președințiale, a cerut amânarea plății chiriei (a unei părți a chiriei) până la soluționarea dosarului de fond.
Mai precis, Hervis Sports and Fashion SRL, care deține magazinul ”Hervis Sports” din incinta Vivo!, a solicitat în instanță ”amânarea executării obligației de plată pentru diferența de chirie în cuantum de 70% din chiria aferentă lunii mai, amânarea executării obligației de plată pentru 70% din taxa pentru servicii aferenta lunii mai, amânarea în totalitate a executării obligației de plată a cheltuielilor pentru marketing pentru luna mai.”
În prima etapă, cererea de ordonanță președințială de amânare a plăților până la finalizarea litigiului pe fond a fost respins pe motiv că nu s-a făcut dovada faptului că prin plata chiriei și a cheltuielilor de exploatare aferente lunilor aprilie- mai, solicitate de Polus (Vivo!), ”s-ar păstra un drept care s-ar păgubi prin întârziere, ar fi prevenită o pagubă iminentă și care nu s-ar putea repara sau ar fi înlăturate piedicile ce s-ar ivi cu prilejul unei executări”. Judecătorii au fost de acord și cu plata cheltuielilor de judecată de către reclamant, în cuantum de 16.000 lei.
Decizia finala a magistraților
În apel, însă, Hervis Sports and Fashion SRL a obținut o soluție favorabilă.
”Cu majoritate de voturi, admite apelul declarat de apelanta-intimată H. S. AND F. SRL în contradictoriu cu intimata-apelantă P. T. C. DE I. SRL împotriva ordonanţei preşedinţile nr. 2041/2020 pronunţate la data de 27 aprilie 2020, pe care o schimbă în întregime, în sensul că admite cererea de ordonanţă preşedinţială formulată de reclamanta H. S. AND F. SRL în contradictoriu cu pârâta P. T. C. DE I. SRL şi, în consecinţă: Dispune amânarea obligaţiei de plată pentru 70% din chiria aferentă lunii mai, 70% din taxa pentru servicii aferentă lunii mai, precum şi a obligaţiei de plată a taxei de marketing aferente lunii mai, în întregime, până la soluţionarea în primă instanţă a fondului cauzei care face obiectul dosarului nr. 273/1285/2020, înregistrat pe rolul Tribunalului Specializat Cluj. Obligă pârâta-intimată P. T. C. DE I. SRL la plata cheltuielilor de judecată în favoarea reclamatei – apelante H. S. AND F. SRL, în cuantum de 300 lei, reprezentând taxă judiciară de timbru în fond şi în apel. Cu unanimitate, respinge, ca nefondat, apelul declarat de intimata -apelanta P.T. C. DE I. SRL în contradictoriu cu apelanta - intimată H. S. AND F. SRL împotriva aceleiaşi sentinţe. Decizia este definitivă. Pronunţată în şedinţa publică din 18 mai 2020”, arată magistrații Tribunalul Comercial CLUJ în decizia publicată astăzi.
Potrivit experților consultați de BizLawyer, pentru a se pronunța pe cererea de ordonanță președințială de amânare a plăților până la finalizarea litigiului pe fond, instanța a “pipăit” fondul, iar această decizie deschide calea altor retaileri care nu se încadreaza în categoria IMM – e vorba de marii retaileri care nu beneficiau de măsurile de amânare dispuse de stat - să solicite, la rândul lor, amânarea plății chiriilor către proprietarii de centre comerciale și să aibă succes în demersurile legale.
Centrul comercial Vivo! Cluj este deținut de Polus Transilvania Companie de Investiții (PTCI), companie controlată de grupul austriac Immofinanz. Deschis în 12 octombrie 2007, VIVO! Cluj-Napoca este cel mai mare complex multifuncțional, pe un singur nivel, din România.
Compania austriacă de dezvoltare imobiliară Immofinanz este unul dintre cei mai mari proprietari de malluri şi centre comerciale din România. Proprietăţile Immofinanz din România au o valoare estimată la 807,7 milioane de euro, respectiv 19% din portofoliul total al companiei austriece, iar în prima jumătate a anului financiar 2018 veniturile din închirieri au însemnat 19,8% din încasările grupului, arată raportul financiar al companiei.
Hervis Sports reprezintă un concept multibrand, cu 60% din produse aparţinând mărcilor sport consacrate, iar 40% mărcilor proprii – Kilimanjaro, X-Fact, Denali, Benger, Seems.
Compania a fost înfiinţată în anii ’70, în Austria, fiind unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de retail de articole sportive din Europa, cu 200 de filiale internaţionale.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1429 / 1879 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...