ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

În ultimele 12 luni, avocații firmei Bulboacă & Asociații au fost implicați în peste zece fuziuni și achiziții, dintre care patru încă sunt în derulare. De vorbă cu Adrian Bulboacă (Managing Partner), despre factorii cheie ai evoluției tranzacțiilor de tip M&A în acest an, industriile în care există apetit pentru investiții, clienți și proiecte importante

03 Iulie 2022   |   Ștefania Enache

Avocatul este de părere că țara noastră va atrage investiții noi, România fiind cunoscută deja ca un stat european cu potențial în acest sector, date fiind oportunitațile și soluțiile de finanțare și M&A, nivelurile scăzute de impozitare și salariile competitive.

Adrian-Cătălin Bulboacă, Managing Partner al Bulboacă & Asociatii

 
 
Piața de fuziuni și achiziții din România își va continua trendul ascendent. Adrian-Cătălin Bulboacă, Managing Partner al Bulboacă & Asociații SCA, subliniază că, în ciuda contextului tranzacțional dificil, domeniile medical, IT, imobiliar, agricultură, pharma, real estate, financiar, noi tehnologii vor menține creșterea din această zonă.Aprecierile avocatului se bazează pe datele deținute de firma pe care o coordonează, dar și pe analiza mandatelor pe care echipa sa le are pe masa de lucru.

„O piață dificilă este pe tipul preocupărilor și talentului profesional al firmei noastre. Aceasta pentru că, atunci când clienții noștri întâmpină o dificultate majoră, de neimaginat sau de nesurmontat, experiența noastră arată că nu merită în a se renunța, deoarece și atunci există șanse reale pentru a se face o tranzacție sau pentru a se soluționa o speță”, punctează liderul Bulboacă & Asociații.


În acest context, avocatul este de părere că vor continua să fie realizate tranzacții importante în regiune. De asemenea, țara noastră va atrage investiții noi, România fiind cunoscută deja ca un stat european cu potențial în acest sector, date fiind oportunitațile și soluțiile de finanțare și M&A, nivelurile scăzute de impozitare și salariile competitive.

„Credem că măsurile de susținere provenite din pachete de instrumente de finanțare nerambursabilă promovate atât de Uniunea Europeană, cât și prin scheme de ajutor de stat la nivel național și din cadrul temporar de criză adoptat de Comisia Europeană care va permite statelor membre să acorde ajutoare cu un cuantum limitat întreprinderilor afectate de criza actuală sau de sancțiunile și contrasancțiunile aferente, să se asigure că întreprinderile dispun în continuare de lichidități suficiente și să despăgubească întreprinderile pentru costurile suplimentare suportate ca urmare a prețurilor excepțional de ridicate la gaz și energie electrică, vor deveni factori cheie ai evoluției tranzacțiilor de tip M&A ca mijloc viabil de expansiune a business-ului”, mai spune Adrian-Cătălin Bulboacă.




Pe masa de lucru a avocaților se află multe proiecte importante

De altfel, pe parcursul anului în curs, Bulboacă & Asociații a continuat să asiste atât clienți tradiționali ai firmei, cât și clienți noi într-o gamă variată de mandate, unele cu un grad de complexitate particular, implicând aspecte de reglementare, asistență de tip due diligence, asistență în timpul negocierilor și îndeplinirea calendarelor de tranzacție, precum și asistență post-closing.

„Interesul pentru achiziționarea de societăți țintă în România vine, în mod firesc, din partea unor fonduri de investiții, companii locale și internaționale (cu precădere, din Europa) sau fonduri de capital privat care au optat pentru o diversificare a industriilor vizate menită să sporească valoarea investițiilor de portofoliu”, explică avocatul.

În acest moment, echipa de experți a firmei de avocatură are în derulare mai multe proiecte de anvergură, unele dintre ele reprezentând premiere pe piață, ceea ce este deopotrivă atât o provocare profesională, cât și o bucurie intelectuală.

Printre cele mai relevante mandate, Adrian-Cătălin Bulboacă indică proiecte importante în domeniile asigurărilor, pieței de capital, în domeniul medical, al agriculturii, precum și al tehnologiei. „În mare parte ele se vor concretiza până la finalul anului, așadar sperăm să revenim cât de curând cu vești bune”, adaugă avocatul.

În ceea ce privește 2021, liderul Bulboacă & Asociații spune că firma pe care o coordonează l-a simțit ca fiind un an analiză și repoziționare, de punere a bazelor pentru viitor. „Au existat prospectări ale pietei, exerciții de due diligence – unele concretizate în investiții, altele încă in evaluare – semn că piața a preferat să fie mai reținută  în decizii cu impact financiar mare, spre deosebire de anii precedenți. Prelungirea crizei sanitare a adus într-adevăr o încetinire  a tranzacțiilor, dar le-a acordat pe de o parte antreprenorilor timpul necesar pentru a pregăti companiile în vederea unei investiții, iar pe de altă parte investitorilor timp pentru a regândi strategiile de investiții”, detaliază expertul.

Criza medicală a influențat și această arie de practică, existând o tendință spre solicitarea unor onorarii fixe – aspect de înțeles, în contextul în care se dorea predictibilitate a cheltuielilor juridice, într-o perioadă de incertitudine. „Încercăm să acomodăm întotdeauna cerințele clienților noștri, asigurându-i totodată de transparență și cea mai mare diligență în ceea ce facem - pentru proiectele unde natura acestora impunea rate orare, am avut deosebită grijă în a ne informa clienții cu privire la progresul asistenței noastre, astfel încât să le oferim confortul că sunt la curent cu cheltuielile acumulate”, nuanțează Adrian-Cătălin Bulboacă.

 
 

Avocații Bulboacă & Asociații au fost implicați în proiecte frumoase în zona de real estate, IT precum și în zona de jocuri de noroc și sport. Unele proiecte au avut o componentă semnificativă de reglementare și au necesitat dialoguri cu autoritățile în domeniu și problematizări cu privire la interpretarea legii, inclusiv prin raportare și la practica altor state. „În ultimele 12 luni, avocații noștri au fost implicați în peste zece tranzacții de M&A, dintre care patru încă sunt în derulare. Valoarea acestora este confidențială. Ne bucuram să avem clienți atât antreprenori locali, cât și investitori strategici. Credem că modul nostru de abordare ne diferențiază pe piață, fiind o firmă antreprenorială care înțelege dificultățile și provocările mediului de business și care vede dincolo de problemele juridice ale unui proiect. Avem, de asemenea, o foarte bună colaborare cu fondurile de investiții și alte tipologii de investitori, fiind constant în contact cu acestea pentru a identifica oportunități și sinergii”, precizează Adrian-Cătălin Bulboacă.

Portofoliul de clienți deținut de Bulboacă & Asociații în practica de M&A este generat aproape in integralitate de proactivitatea firmei.

Avocații sunt conștienți de atuurile numeroase deținute de firma în care activează. În această categorie intră echipa formată din profesioniști competenți și dedicați, care lucrează în echipe multi-disciplinare (M&A/Corporate, Banking & Finance, Employment and Labor Relations, IP &IT, Data Protection, Regulatory, Real Estate, Litigation, Competition) și a căror calitate a lucrărilor avocațiale a atras bunul renume și reputația de firmă de avocatură „hands on” pentru fiecare proiect încredințat în parte.  

Echipa de M&A are în acest moment șase avocați cu un grad mare de senioritate, coordonați de partenerul firmei, Adrian-Cătălin Bulboacă. „Buna pregătire profesională, diligența, atenția la detalii și proactivitatea în ce privește venirea în întâmpinarea problemelor clienților sunt printre calitățile echipei de M&A din cadrul Bulboacă & Asociații. Fiind implicați în proiecte complexe, se întâmplă deseori să construim echipe interdisciplinare și astfel colaborăm în mod constant și cu celelalte echipe ale Bulboacă & Asociații, pentru a asigura servicii de asistență juridică și reprezentare integrate și la un nivel calitativ ireproșabil pentru clienții noștri”, amintește avocatul.

Adrian-Cătălin Bulboacă se așteaptă ca anul 2022 să mențină în prim plan tranzacțiile în agricultură, tehnologie, sănătate, imobiliare și energie. În aceste industrii, apetitul de investiții este unul cu accent atât pe oportunitați pe termen lung, cât și pe termen scurt, iar contextul socio-politic și economic își face resimțită prezența doar ca „business as usual”.

De altfel, avocatul atrage atenția că cele mai mari provocări ale anului în curs în tranzacțiile de M&A derivă cu siguranță din climatul socio-politic volatil și din realitățile economice în deplină și profundă schimbare. „Dincolo de atributele specifice pe care le implică o tranzacție de M&A, credem că pregătirea în prealabil a companiei pentru o viitoare tranzacție și adaptarea rapidă la noile realități vor avea un rol deosebit de important, dacă nu fundamental, în tranzacțiile de M&A”, concluzionează liderul Bulboacă & Asociații.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 594 / 1716
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...