ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ECA: Finanţarea pusă la dispoziţie de UE pentru digitalizarea şcolilor nu se ridică la înălţimea potenţialului

25 Aprilie 2023   |   Agerpres

Între 2014 şi 2026, se vor debursa sume semnificative prin diverse programe ale UE pentru a se sprijini educaţia digitală. Resursele alocate prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă după pandemie se vor ridica, doar ele, la peste 11 miliarde de euro.

 
 
Finanţarea din partea UE pentru sprijinirea eforturilor de îmbunătăţire a digitalizării şcolilor nu şi-a atins pe deplin impactul, motivul principal fiind lipsa de orientare strategică a statelor membre în utilizarea acestei finanţări puse la dispoziţie de UE, se arată într-un nou raport al Curţii de Conturi Europene publicat luni.
 
Între 2014 şi 2026, se vor debursa sume semnificative prin diverse programe ale UE pentru a se sprijini educaţia digitală. Resursele alocate prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă după pandemie se vor ridica, doar ele, la peste 11 miliarde de euro.
 
"Pandemia de COVID-19 a scos în evidenţă faptul că sistemele şcolare din aproape toate statele membre nu erau bine pregătite pentru predarea de la distanţă. Această situaţie se explica prin faptul că conexiunile la internet ale şcolilor erau adesea inadecvate şi prin lipsa de echipamente digitale pentru elevi şi pentru cadrele didactice. UE are planuri ambiţioase pentru educaţia digitală şi poate ajuta şcolile în eforturile lor de a utiliza într-o măsură mai mare tehnologia. Dar credem că finanţarea din partea UE ar putea fi mai bine utilizată " a declarat Pietro Russo, membrul Curţii de Conturi Europene care a condus acest audit.
 
Pentru a verifica cum a progresat digitalizarea şcolilor, auditorii au vizitat şase state membre în 2022 (Germania, Grecia, Croaţia, Italia, Austria şi Polonia) şi au constatat că acţiunile finanţate de UE ar fi putut avea un impact mai puternic dacă ar fi fost mai bine integrate în strategii naţionale sau regionale pentru digitalizarea şcolilor.
 
În majoritatea cazurilor, proiectele finanţate de UE au obţinut realizările preconizate. Cu toate acestea, uneori, finanţarea din partea UE nu a făcut decât să înlocuiască o finanţare naţională care fusese deja alocată. Unul dintre motivele care explicau de ce, adesea, şcolile nu au putut utiliza în mod optim fondurile UE consta în faptul că acestea nu au fost implicate în măsură suficientă în identificarea nevoilor lor în materie de digitalizare. În plus, numeroase şcoli nu erau familiarizate cu sprijinul pe care îl oferea UE. Multe dintre acestea raportează în continuare că nu au echipamente suficiente sau că au în continuare nevoie de formarea cadrelor didactice. Auditorii au constatat, de asemenea, că adesea nu exista o abordare comună în ceea ce priveşte utilizarea noilor tehnologii în clasă, ceea ce împiedică şcolile să exploateze la maximum potenţialul digitalizării.
 
În 2016, Comisia a stabilit obiective care impun statelor membre să conecteze şcolile la internet la nivel de gigabit până în 2025 şi să le permită să utilizeze echipamente informatice de ultimă generaţie şi să adopte modalităţi inovatoare de predare şi de învăţare. Cu toate acestea, în 2022, doar un număr mic de şcoli puteau utiliza efectiv conexiuni la nivel de gigabit. Abordările ţărilor din UE variau în ceea ce priveşte promovarea conectării şcolilor, dar lipsa unor planuri strategice stricte şi întârzierile înregistrate în punerea în aplicare a programelor specifice sporesc riscul ca UE să nu atingă obiectivul de a dispune de conexiuni la internet la nivel de gigabit stabilit pentru 2025.
 
Comisia nu dispune de date cuprinzătoare privind sumele totale cheltuite din fonduri UE pentru digitalizarea şcolilor. Doar câteva ţări din UE evaluează rezultatele pe care le-au obţinut cu ajutorul sprijinului financiar din partea UE pentru îmbunătăţirea educaţiei digitale în şcoli. În ceea ce priveşte măsurile finanţate prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, auditorii nu au considerat că legătura dintre rezultatele care trebuiau obţinute în ceea ce priveşte îmbunătăţirea educaţiei digitale şi finanţarea din partea UE era suficient de puternică. Mai mult, în unele cazuri, estimările costurilor acceptate de Comisie în timpul negocierilor cu privire la planurile naţionale difereau în mod semnificativ faţă de costurile efective suportate în timpul implementării. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3370 / 16906
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...