ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Magazinele online raportează pierderi de până 30% pe lună, deoarece promovează produse neperformante (analiză)

26 Ianuarie 2023   |   AGERPRES

Estimările specialiştilor pentru anul 2023 relevă faptul că va continua să se majoreze CPC-ul (cost per click), în timp ce produsele cele mai cumpărate vor continua să fie cele din categoria de preţ 1-100 lei.

 
 
Magazinele online pierd, în fiecare lună, venituri cu până la 30%, iar în peste 70% dintre cazuri sunt alocate greşit bugetele de promovare în online, în lipsa unei analize precise asupra performanţei produselor, reiese dintr-un studiu realizat de o companie românească, specializată în machine learning.

Conform analizei de specialitate, în medie, 9% din totalul de produse dintr-un magazin online generează venituri mari sau profit mare raportat la traficul generat de către acestea, fiind considerate produse Hero (performante) sau "tractor" pentru business.

"Odată identificate cele mai performante produse dintr-un magazin online, acestea pot fi promovate mai eficient către clienţi, fiind obţinută astfel o creştere de până la 30% a ratei de conversie şi de până la 50% a numărului de comenzi. Totodată, prin promovarea produselor performante, va fi obţinută şi o reducere a costurilor de marketing cu cel puţin 20%", arată datele Truda.


În 2022, magazinele online au alocat bugete de 5,7 milioane de euro pentru promovarea în Google Ads, din care produsele Hero au consumat doar 12,3%. În acest context, costul pentru fiecare tranzacţie a fost de 17,5 lei, cu 47% mai ieftin decât produsele fără nicio etichetă, iar produsele etichetate ca fiind neperformante au consumat doar 7% din costul total de advertising.

Estimările specialiştilor pentru anul 2023 relevă faptul că va continua să se majoreze CPC-ul (cost per click), în timp ce produsele cele mai cumpărate vor continua să fie cele din categoria de preţ 1-100 lei. În acest caz, 92% dintre comenzi sunt plasate în ziua în care userii au intrat pe site.

Analiza citată a fost realizată asupra a 1,5 milioane de produse în 80 de magazine din domeniile încălţăminte, accesorii fashion, food&bio, casă şi grădină, puericultură, cărţi, mobilă şi make-up.

Truda este primul business românesc de machine learning capabil să analizeze în timp real performanţa în online pentru a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de ecommerce.

Platforma Truda se conectează prin API la Google Analytics, Google Ads, Google Merchant Center, Facebook Ads sau alte platforme, conexiune care are loc în 20-30 de minute, şi descarcă informaţii despre costurile de marketing asociate cu fiecare produs şi rezultatele obţinute de acestea. Ulterior, Truda rulează algoritmi complecşi pentru a determina importanţa fiecărui produs în întregul ecosistem.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4360 / 16904
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...