ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Orange va renunţa gradual la tehnologia 3G, din iunie 2024, şi se va concentra pe transferul clienţilor

22 Ianuarie 2024   |   AGERPRES

Lansată acum mai bine de 20 de ani, utilizarea reţelei 3G a scăzut semnificativ, majoritatea clienţilor alegând beneficiile reţelei 4G/LTE sau performanţa şi viteza oferite de 5G.

 
 
Orange România anunţă închiderea graduală a reţelei 3G, începând cu iunie 2024, măsură ce va permite companiei să-şi concentreze eforturile pentru dezvoltarea reţelelor 4G/5G, dar şi a altor tehnologii emergente, care vor asigura nevoile de comunicare şi acces la internet pentru anii următori, conform unui comunicat al companiei.

Prin acest demers, compania urmăreşte să ofere tuturor clienţilor săi o experienţă de conectivitate mai bună, iar spectrul şi resursele utilizate anterior de 3G vor fi redirecţionate către reţelele 4G/LTE (inclusiv tehnologiile Low Power LTE-M, NB-IoT) şi 5G, semnificativ mai rapide şi mai eficiente energetic decât tehnologia pe care o înlocuiesc.

Lansată acum mai bine de 20 de ani, utilizarea reţelei 3G a scăzut semnificativ, majoritatea clienţilor alegând beneficiile reţelei 4G/LTE sau performanţa şi viteza oferite de 5G. În prezent traficul de date în reţeaua 3G reprezintă sub 3% din totalul realizat în reţeaua operatorului de telefonie, însă consumul de energie generat de 3G este de aproximativ 11% din totalul întregii reţele.


Tranziţia de la 3G la noile reţele se va face gradual începând cu luna iunie 2024 şi se va încheia la finalul lui 2025. În această perioadă, clienţii Orange care folosesc serviciile 3G vor fi informaţi şi contactaţi telefonic, prin email sau SMS de către echipele de suport ale companiei sau de către reprezentantul companiei dedicat. Cei care în prezent folosesc un dispozitiv 2G/3G vor putea folosi în continuare serviciile de voce şi SMS prin reţeaua 2G, însă pentru a putea folosi serviciul de internet aceştia vor trebui să înlocuiască dispozitivul cu unul compatibil 4G sau 5G.

De aceea, acţiunile companiei în acest interval se vor concentra pe informarea clienţilor şi gasirea de soluţii adaptate nevoilor lor, în special pentru cei care folosesc dispozitive mai vechi, astfel încât cu toţii să rămână conectaţi la serviciile companiei pe care le folosesc, dar şi pentru a avea suficient timp pentru a se adapta acestor schimbări şi a descoperi beneficiile reţelelor 4G/5G.

Clienţii care încă folosesc reţeaua 3G şi nu beneficiază de avantajele utilizării noilor tehnologii 4G/5G pot, de asemenea, merge în magazinele companiei din toată ţara pentru verificarea şi înlocuirea cartelei SIM cu una compatibilă 4G dacă este cazul, dar şi pentru a beneficia de o gamă variată de telefoane compatibile 4G/5G, cu preţuri speciale şi reduceri la reinnoirea abonamentului.

În cazul clienţilor companiei care deja folosesc reţelele 4G/5G precum şi serviciul Apel 4G (VoLTE), închiderea reţelei 3G nu va avea niciun impact asupra funcţionării serviciilor lor.

În comunicat se menţionează că Orange Business va lucra îndeaproape cu clienţii săi pentru a identifica, din gama de tehnologii actuale şi emergente, cea mai bună soluţie de conectivitate pentru voce mobilă, M2M & IoT, în funcţie de nevoile specifice.

Pentru clienţii de business, soluţiile de conectivitate M2M/IoT care folosesc reţeaua 3G se vor putea conecta la una din reţelele 4G sau 5G atât timp cât echipamentul folosit permite acest lucru, în caz contrar acestea vor folosi reţeaua 2G.

"De peste 26 de ani obiectivul nostru a rămas acelaşi - să oferim clienţilor noştri cea mai bună experienţă de conectivitate şi acces facil la cele mai noi tehnologii. Ghidaţi de acelea;i principii, resursele şi investiţiile noastre se vor concentra pe îmbunătăţirea şi dezvoltarea reţelelor 4G şi 5G, capabile să răspundă mult mai bine nevoilor actuale şi viitoare de conectivitate. Renunţarea la această tehnologie ne va permite să diminuăm amprenta de carbon asociată reţelei noastre, iar cu fiecare conexiune 3G pe care o închidem, deschidem calea către o lume mai rapidă, mai interconectată şi mai sustenabilă", a spus Ladislav Petenyi, Chief Technology & Information Officer, Orange România.

Închiderea reţelelor 3G este un proces ce se întâmplă deja la nivel internaţional, prin care operatorii de telecomunicaţii urmăresc să răspundă mai bine nevoilor actuale de conectivitate, migrând în acelaşi timp către tehnologii mai eficiente şi cu un impact mai mic asupra mediului înconjurător.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 848 / 16904
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...