ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sarom Packaging a încheiat anul 2022 cu o creștere de 200% a volumelor de sticlă premium și super premium livrate

09 Martie 2023   |   BizLawyer

Anul 2022 a continuat să aducă provocări multiple în multe domenii, inclusiv în producţia ambalajelor din sticlă. Contrar tendinţelor din alte sectoare de activitate, aici nu lipsa cererii a fost cea care a complicat activitatea.

 
 
Eforturile la nivel mondial pentru protecţia mediului încep să îşi facă simţite efectele, iar piaţa de producţie a ambalajelor din sticlă este deja pe un trend ascendent. Numai anul trecut Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanţi producători şi consultanţi de pe piaţa autohtonă, a avut o cifră de afaceri de aproape 41.5M RON în creștere cu 180% comparativ cu anul performanța anului  2021.

Anul 2022 a continuat să aducă provocări multiple în multe domenii, inclusiv în producţia ambalajelor din sticlă. Contrar tendinţelor din alte sectoare de activitate, aici nu lipsa cererii a fost cea care a complicat activitatea.

„Pot spune că 2022 a fost un an dificil. Asta pentru că am resimţit efecte întârziate ale pandemiei, cât şi pe cele ale contextului politico-economic. Am avut un nou val de creşteri ale costurilor de producţie şi am fost nevoiți să găsim metode potrivite pentru a le gestiona. Ceea ce a presupus, în repetate rânduri, runde extinse de negocieri cu partenerii noştri producători de sticlă, în special în ceea ce priveşte capacitatea tehnică a acestora. Totul, pentru a ajunge să determinăm ce creşteri de preţuri sunt cu adevărat justificate şi nu speculaţii în contextul pieţei, spune Jacques-Edouard Săvoiu, Managing Director Sarom Packaging.


În condiţiile în care în Uniunea Europeană şi nu numai se pune tot mai mult preţ pe sustenabilitate şi pe creşterea ratei de reciclare, piaţa producţiei ambalajelor din sticlă a devenit hipercompetitivă în ultimii ani. Sticla este cel mai uşor material de reciclat din punct de vedere al eficacităţii, putând fi refolosită în proporţie de 100%, iar asta se resimte nu doar în direcţia reciclării, ci şi a producţiei. UE este unul dintre cei mai mari producători de sticlă din lume, producţia în anul 2020 fiind de 36,8 milioane de tone, mai bine de 60% dintre acestea fiind folosită pentru realizarea de recipiente.

În aceste condiţii reprezentanţii companiei sunt de părere că anul 2022 a fost extrem de problematic din punctul de vedere al acoperirii cererilor pentru sticla standard, axându-se mai mult pe sticla de specialitate și consolidând trendul de creștere al companiei. Din aceasta perspectiva, au reușit sa dubleze numărul vânzărilor de ambalajele de stica premium și super premium, atât în ceea ce privește numărul de clienți, dar și veniturile.

„Îndepărtându-ne puţin de contextul economic, ne-ar fi plăcut să putem răspunde solicitărilor de ambalaje de sticlă dedicată consumului casnic, B2C. Din păcate am fost nevoiţi să decalăm acţiunile în acest sens pentru că întregul volum de sticlă a fost prioritizat pentru clienţii noştri tradiţionali, onorând angajamentele faţă de aceștia”, adaugă  Jacques-Edouard Săvoiu.

În ceea ce îl privește pe 2023, focusul se va concentra însă atât pe cele 2 direcţii, cât şi pe zona de consultanţă, astfel încât clienţii companiei să îşi poată diversifica canalele de distribuţie şi să poată acorda o atenţie sporită exportului.

„Lucrurile sunt destul de diferite în funcţie de piaţa pe care activezi. Dacă ne uităm la Occident, dinamica noastră este bună. Cresc solicitările pentru sticla de calitate superioară, creşte conştientizarea în privinţa potenţialului sticlei pentru reciclare şi sustenabilitate. In acelaşi timp, scade atractivitatea utilizarii ambalajelor din plastic. În ceea ce priveşte însă ţara noastră, aceste trenduri nu s-au corelat încă cu puterea reală de cumparare a consumatorului final. Oricât şi-ar dori producătorii locali de alimente şi băuturi să facă o tranziţie rapidă către sticlă,  mai este nevoie de timp pentru alinierea la direcţia din Occident, direcţie care este însă foarte clară”, mai spune Jacques-Edouard Săvoiu.

Reprezentanţii companiei remarcă cum presiunea ultimilor ani se simte şi în cererile clienţilor, în special a celor din piaţa vinurilor si spirtoaselor, unde se pune tot mai mult accent pe diferenţiere şi specializare. Este în creştere numărul producătorilor care îşi doresc să se facă remarcaţi la raft, la fel cum creşte şi numărul producătorilor de produse non-alcoolice şi alimentare care aleg să utilizeze recipientele din sticlă.
„Un segment din ce în ce mai dinamic este şi cel de beauty & personal care. Produsele făcute în România încep să capteze atenţia consumatorului. Avem game diverse, iar din punct de vedere calitativ cred că sunt cel puţin la acelaşi nivel, dacă nu chiar superioare celor din Occident. Nu mai exista o bariera de perceptie legata de calitatea cosmeticelor made in Romania.  Adopţia sticlei ca ambalaj este accelerată, iar noi încercăm să venim în întâmpinarea acestor producători cu un serviciu 360, de la alegerea recipientului şi până la partea de producţie şi canale de distribuţie”, conchide Jacques-Edouard Săvoiu.

Pentru următorii 5 ani reprezentanţii companiei se aşteaptă la o creştere semnificativă a solicitărilor pentru producţia ambalajelor din sticlă corelata cu o crestere a turismului viticol şi a sectoarelor conexe.
“In functie de dinamica pietei, in 2023 sunt categorii de produse la care ne asteptam la cresteri de peste 45%” . Cel mai probabil și în 2023 vom avea un trend ascendent al segmentului de ambalaje premium și super premium și o creștere importantă a ambalajelor dedicate alimentelor și băuturilor non- alcoolice. Și acest lucru ne va premite să menținem trendul actual de creștere, iar clienții să poată beneficia de expertiza noastră și servicii de consultanță în alegerea ambalajelor de stica potrivite pentru business-urile lor”, a concluzionat Managing Director-ul Sarom Packaging.

Sarom Packaging a fost fondată în 1992, la inițiativa tatălui proprietarilor actuali care a lucrat timp de câteva decenii alături de grupul francez de renume în industria sticlei, Saint-Gobain. Compania și-a făcut debutul pe zona farma & cosmetice; în 2010, fiii fondatorului Sarom Packaging au revenit din Franța pentru a duce compania la următorul nivel prin diversificarea portofoliului de produse și extinderea rețelei de distribuție.
Jacques-Edouard Săvoiu, Managing Director Sarom Packaging, venea cu un background în producția de sticlă construit prin activitatea la Verallia Group, un alt mare jucător francez de pe piața de sticlă internațională. Paul-Eugène Săvoiu, Chief Operating Officer Sarom Packaging, a folosit expertiza economica acumulata in decursul timpului, optimizand continuu operatiuniile companiei, sustinand totodata demersurile privind digitalizarea. Sarom Packaging este o companie de familie, un aspect destul de frecvent în industria ambalajelor de sticlă, unde cunoștințele despre procesul extrem de complex de fabricație sunt transmise din generație în generație. Conducerea companiei pregătește deja a treia generație de profesioniști din familie pentru continuarea afacerii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3832 / 16851
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...