ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ziua Europeană a Protecţiei Datelor: 80 % dintre consumatorii români permit utilizarea datelor personale în scopuri publicitare

30 Ianuarie 2023   |   Agerpres

Mai puţini (40%) cetăţeni UE citesc declaraţiile politicii de confidenţialitate înainte de a furniza date cu caracter personal. În mod similar, 40% au limitat accesul la profilurile sau conţinutul site-ului lor de socializare sau la stocarea online partajată.

 
 
80% dintre consumatorii români permit utilizarea datelor personale în scopuri publicitare, atrage atenţia InfoCons, cu prilejul Zilei Europene a Protecţiei Datelor.
 
Cât de dispuşi sunt cetăţenii UE să ofere acces la datele lor personale atunci când sunt online? Cele mai recente date din Studiul privind utilizarea tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) în gospodării şi de către indivizi arată că 1 din 2 persoane cu vârste cuprinse între 16-74 de ani a refuzat să permită utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare atunci când utilizează internetul în scopuri private în perioada precedentă de 3 luni. În plus, 46% au raportat că au permis accesul restricţionat doar la locaţia lor geografică sau au refuzat accesul complet la aceste informaţii.
 
Mai puţini (40%) cetăţeni UE citesc declaraţiile politicii de confidenţialitate înainte de a furniza date cu caracter personal. În mod similar, 40% au limitat accesul la profilurile sau conţinutul site-ului lor de socializare sau la stocarea online partajată.
 
Între timp, 33% au verificat că site-ul pe care şi-au furnizat datele personale este sigur.
 
Ponderea persoanelor care refuză să permită utilizarea datelor lor personale pentru publicitate a variat între statele membre ale UE. Cele mai mari ponderi au fost observate în Olanda (73%), Finlanda (70%), Danemarca şi Germania (ambele 63%), Spania (62%).
 
În schimb, cele mai mici ponderi s-au înregistrat în: Bulgaria (10%), România (20%), Grecia (29%), Slovacia (30%) şi Letonia (32%).
 
Destinatarii marcării Zilei europene a protecţiei datelor sunt cetăţenii, ideea fiind de a da o şansă fiecăruia să înţeleagă care sunt tipurile de date personale care sunt stocate şi procesate, precum şi de a cunoaşte drepturile indivizilor în raport cu posibilele abuzuri în acest domeniu.
 
Din informaţiile rezultate în studiul realizat de InfoCons la nivel naţional cu privire la furtul de identitate a reieşit că: 32,6% dintre intervievaţi au primit informaţii despre furtul de identitate de pe internet, in timp ce 9,7% au aflat despre acest subiect de la o asociaţie de consumatori; 30,6% dintre cetăţenii care au răspuns chestionarului au primit informaţii despre furtul de identitate din partea băncilor sau instituţiilor financiar-bancare, în timp ce 33,5% au primit aceste informaţii din partea rudelor şi prietenilor.
 
Cu privire la tipurile de furt de identitate cunoscute, din studiu a reieşit faptul că cel mai cunoscut tip de furt de identitate este skimming-ul - clonarea cardului la utilizare, în procent de 64,2%. Alte tipuri cunoscute de furt de identitate sunt, conform studiului: phishing-ul (57%), spamul (57,5%), furtul prin intermediul reţelelor de socializare (46,8%).
 
Categoria cea mai puţin cunoscută de furt de identitate este cea prin intermediul materialelor printate care au fost aruncate, fără a fi distruse şi care conţin date personale şi bancare - trashing (25,8%).
 
Totodată, intervievaţii au declarat că au fost victime ale diverselor tipuri de furturi de identitate după cum urmează: 45,3%, prin solicitarea de informaţii personale în timpul navigării pe internet; 42,9%, prin phishing - furt de date prin e-mail; 38,5% prin spam; 38% prin telefon de la persoane necunoscute.
 
Studiul a fost realizat în cadrul proiectul european - System for Prevention and Combat Identity Theft - SYPCIT - Directorate General Home Affaire desfăşurat de Asociaţia InfoCons, în parteneriat cu Adiconsum, Expert System, Kaspersky lab IT şi Universita Degli Studi di Roma Tor Vergata. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4263 / 16830
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...