ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Deloitte România și Reff & Asociații au asistat Patria Bank în vânzarea în două tranșe a unui portofoliu de creanţe neperformante în valoare nominală totală de 502 milioane de lei

19 Februarie 2019   |   BizLawyer

În ambele etape ale proiectului și cu privire la ambele segmente de portofoliu, societatea de avocați Reff & Asociații a fost implicată în toate aspectele juridice privind procesul competitiv de selecție a cumpărătorului, de la structurarea juridică preliminară, la redactarea contractelor de cesiune propuse de către bancă potențialilor investitori, precum și pe tot parcursul sesiunilor de negociere, până la semnarea documentației de transfer.

 
 
Deloitte România și Reff & Asociații, membră a rețelei globale Deloitte Legal, au asistat Patria Bank în vânzarea unui portofoliu de creanțe neperformante în valoare nominală totală de 502 milioane de lei către societăți din grupul KRUK. Portofoliul scos la vânzare a fost segmentat în două tranșe, fiecare dintre acestea fiind vândută în urma unui proces competitiv dedicat de selectare a cumpărătorului. Prima tranșă a portofoliului, în valoare nominală de aproximativ 245 de milioane de lei, a fost vândută în octombrie 2018 și a cuprins credite de consum negarantate acordate persoanelor fizice. Portofoliul în valoare nominală totală de aproximativ 257 de milioane de lei care face obiectul celei de a doua tranșe, anunțate în ianuarie 2019, este format din creanțe rezultând din contracte de credit garantate acordate persoanelor juridice şi consumatorilor.


„Expertiza echipelor Deloitte și Reff & Asociații a determinat succesul acestor tranzacții, care au avut o contribuție importantă la îmbunătățirea performanței financiare a băncii, în parcursul recent către o creștere profitabilă și curățarea bilanțului de credite neperformante”, a declarat Daniela Iliescu, membru al Consiliului de Administrație al Patria Bank.

În ambele etape ale proiectului, echipa de consultanți financiari Deloitte România a asigurat servicii complete de asistență pentru structurarea tranzacției, pregătirea bazelor de date, planificarea și coordonarea proceselor de vânzare. Echipa a fost condusă de Radu Dumitrescu (foto, dreapta), Partener Servicii Suport în Tranzacții, iar Bogdan Mazilu, Assistant Director, a asigurat coordonarea serviciilor de asistență financiară, cu sprijinul consultanților Crina Ciudin și Radu Constantin.

„Deși piața creditelor neperformante este influențată în mod semnificativ de schimbările codului fiscal și de potențialele schimbări legislative care afectează activitatea bancară și de colectare a creanțelor, acest proiect îmi dă speranța că în continuare vom asista la astfel de tranzacții care să ajute băncile să-și îmbunătățească performanța financiară. Aceste tranzacții au fost unele dintre cele mai importante începute în România în 2018 pe această nișă, atât din punctul de vedere al complexității, cât și ca procent din valoarea totală a pieței locale”, a spus Radu Dumitrescu, Partener Servicii Suport în Tranzacții, Deloitte România.



Descoperă oportunitățile de recrutare de pe LegiTeam! GRATUIT.



În ambele etape ale proiectului și cu privire la ambele segmente de portofoliu, societatea de avocați Reff & Asociații a fost implicată în toate aspectele juridice privind procesul competitiv de selecție a cumpărătorului, de la structurarea juridică preliminară, la redactarea contractelor de cesiune propuse de către bancă potențialilor investitori, precum și pe tot parcursul sesiunilor de negociere, până la semnarea documentației de transfer. De asemenea, cu privire la vânzarea celei de-a doua tranșe societatea de avocați va asista Patria Bank până la finalizarea formalităților post-transfer. Proiectul a fost condus de Andrei Burz-Pînzaru (foto, stânga), Managing Partner la Reff & Asociații și coordonat de Andreea Șerban, Managing Associate, cu sprijinul Lorenei Roșia, Senior Associate, și Dănuț Arion, Associate.

„Asistența oferită de Reff & Asociații în această operațiune confirmă poziția de top a echipei noastre în domeniul tranzacțiilor de acest tip. Executarea acestor tranzacții într-o perioadă mai puțin fastă pentru piața secundară a creanțelor neperformante în România susține faptul că vânzarea acestor portofolii rămâne unul dintre instrumentele-cheie aflate la dispoziția băncilor pentru administrarea eficientă a acestor cazuri. Rămâne de văzut dacă vom asista în continuare la evoluții legislative care limitează acest tip de operațiuni pe plan local sau dacă legiuitorul român va înțelege să armonizeze legislația în linie cu practica celorlalte state din UE și cu recomandările Băncii Centrale Europene, care stimulează această piață în scopul asigurării unui mediu de creditare stabil și sustenabil”, a spus Andrei Burz-Pînzaru, Managing Partner la Reff & Asociații, membră a rețelei globale Deloitte Legal.

Deloitte România și Reff & Asociații sunt unii dintre cei mai activi consultanți din România pe piața creditelor neperformante, având o experiență solidă în astfel de mandate. În perioada 2014-2018, Reff & Asociații a asistat atât bănci, cât și investitori și entități de recuperare creanțe, în vânzări sau achiziții de portofolii de credite neperformante în valoare totală de circa 6 miliarde de euro.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor 286.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.200 de profesioniști.
Cu o echipă de peste 70 de avocați, Reff & Asociații este una dintre cele mai mari societăți de avocați din România și una dintre cele mai active în asistarea clienților în tranzacții complexe de fuziuni și achiziții, drept imobiliar, finanțări bancare și tranzacții cu portofolii de credite. Reff & Asociații face parte din rețeaua globală de avocați Deloitte Legal, având peste 2.500 de avocați în 85 de țări.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8342 / 8455
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...