Perpetoo, primul serviciul de car sharing din România ‘de la persoană la persoană’, disponibil în patru oraşe. Avocații Pavel, Mărgărit şi Asociaţii, în proiect
15 Octombrie 2019
BizLawyerConsultanţa a implicat o serie de provocări de ordin juridc, în condiţiile în care, la momentul lansării platformei, legislaţia care reglementează acest segment nu era încă definitivată, potrivit avocaţilor specializaţi în tehnologie, media și comunicații ai Pavel, Mărgărit şi Asociaţii.
Primul serviciu de car sharing "de la persoană la persoană" din România, Perpetoo, este disponibil începând din octombrie în Bucureşti şi în alte trei oraşe mari din ţară, respectiv Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara, au anunţat reprezentanţii companiei dezvoltatoare, într-un comunicat.
Noul serviciu se adresează celor care vor să îşi închirieze maşinile, precum şi celor care vor să le conducă pentru o perioadă de minimum trei ore şi cel mult 30 de zile. Astfel, cei care vor să îşi listeze maşina, precum şi cei care vor să închirieze un autovehicul, o vor putea face pe www.perpetoo.com, unde vor trebui să îşi creeze un cont în categoria dedicată, Proprietar, respectiv Şofer.
Crearea conturilor şi utilizarea platformei este gratuită, singurul cost perceput fiind tariful de închiriere, plătit de cei care vor să închirieze o maşină. Plata se va face în momentul confirmării rezervării.
Noul serviciu se adresează celor care vor să îşi închirieze maşinile, precum şi celor care vor să le conducă pentru o perioadă de minimum trei ore şi cel mult 30 de zile. Astfel, cei care vor să îşi listeze maşina, precum şi cei care vor să închirieze un autovehicul, o vor putea face pe www.perpetoo.com, unde vor trebui să îşi creeze un cont în categoria dedicată, Proprietar, respectiv Şofer.
Crearea conturilor şi utilizarea platformei este gratuită, singurul cost perceput fiind tariful de închiriere, plătit de cei care vor să închirieze o maşină. Plata se va face în momentul confirmării rezervării.
Potrivit sursei citate, proprietarii de maşini, care îşi listează vehiculul pentru închiriere, stabilesc singuri tariful de închiriere şi beneficiază de asigurare CASCO pe toată perioada de închiriere a maşinii, oferită de Uniqa Asigurări şi Renomia SRBA Insurance Broker.
Societatea de avocatură Pavel, Mărgărit şi Asociaţii a oferit asistenţă juridică platformei de peer to peer car sharing. Consultanţa a implicat o serie de provocări de ordin juridc, în condiţiile în care, la momentul lansării platformei, legislaţia care reglementează acest segment nu era încă definitivată, potrivit avocaţilor specializaţi în tehnologie, media și comunicații ai Pavel, Mărgărit şi Asociaţii.
„În acest caz am oferit consultanţă juridică unei firme care urma să activeze într-un domeniu insuficient reglementat, deoarece legislaţia aferentă se afla în dezbatere publică. Se poate spune aşadar că am participat la procesul legislativ, purtând discuţii cu autorităţile competente şi chiar prezentând o iniţiativă legislativă şi câteva recomandări care au contribuit la definitivarea reglementărilor în domeniu”, a spus Radu Pavel, avocat specializat în domeniul tehnologie, media și comunicații şi totodată Managing Partner al Pavel, Mărgărit şi Asociaţii.
Societatea de avocatură a consiliat perpetoo.com în toate aspectele juridice premergătoare lansării platformei, de la întocmirea contractelor de închiriere a maşinilor dintre proprietari şi utilizatori până la revizuirea documentaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal.
Potrivit avocatului Radu Pavel, în astfel de speţe consultantul juridic „trebuie să fie atent la relaţia dintre proprietarul autoturismului şi utilizator şi la toate problemele legale ce ar putea interveni, încerând să le preîntâmpine. Toate aceste aspecte trebuie incluse în termenii şi condiţiile platformei online, dar şi în contractele ce intervin între părţile implicate”.
"Pentru a câştiga între 1.000 şi 4.000 de lei, media lunară de venituri estimate de reprezentanţii Perpetoo, proprietarii de maşini trebuie să aibă în vedere atât condiţiile tehnice ale maşinii (maşina să aibă cel mult 8+1 locuri, să nu fie mai veche de 10 ani, să aibă revizia auto, RCA şi ITP la zi, să aibă rovinietă valabilă şi să fie echipată corespunzător), cât şi interacţiunea constantă cu cei care doresc să închirieze maşina şi care îi vor contacta prin intermediul aplicaţiei. Proprietarii trebuie să accepte cererea de rezervare şi perioada aferentă acesteia, într-un interval de 1-13 ore (în funcţie de ora României la care se recepţionează cererea) de la primirea solicitării, înainte ca rezervarea să fie considerată confirmată", se arată în comunicat.
În acelaşi timp, cei care doresc să închirieze o maşină se vor bucura de tarife accesibile şi, în plus, vor putea alege exact maşina pe care doresc să o conducă.
"Mai mult, Perpetoo oferă şi alte avantaje, precum flexibilitatea perioadei de închiriere şi reducerea birocraţiei datorită documentelor care se auto-completează direct în aplicaţie. Astfel, în momentul în care proprietarul maşinii şi cel care o închiriază se întâlnesc pentru predarea vehiculului, procesul de închiriere a fost deja parcurs, singurul pas care mai rămâne de făcut fiind doar inspectarea condiţiei maşinii şi înmânarea actelor maşinii împreună cu un set de chei", explică reprezentanţii Perpetoo.
Conform estimărilor companiei, în primul an de activitate, peste 3.000 de proprietari de maşini vor lista pe site-ul dedicat un autovehicul sau chiar mai multe, iar, în ceea ce priveşte numărul închirierilor, acesta va depăşi 25.000.
Serviciul a fost gândit şi implementat de antreprenorul român Aurelian Marin, cel mai mare tour operator de pe litoralul românesc prin agenţia sa de turism - Paradis Vacanţe de Vis.
Modelele de afaceri colaborative (sharing economy) au avut un trend ascendent clar în ultimii 10 ani, iar companii precum Airbnb au devenit giganţi la nivel mondial în domeniul lor de activitate. Un astfel de exemplu de afacere colaborativă este şi serviciul de car sharing peer to peer (închiriere de maşini de la persoană la persoană), prin intermediul căruia utilizatorii îşi pun la dispoziţie maşina proprietate personală spre închiriere, pe o platformă specializată, în schimbul unei sume de bani. Un astfel de serviciu este, deja, utilizat cu succes în ţări din întreaga lume, precum: SUA, Canada, Australia, Franţa, Spania, Portugalia, Anglia, Suedia, Cehia şi Germania.
Serviciul de car sharing de la persoană la persoană Perpetoo este dezvoltat exclusiv din capital privat românesc, care însumează până în prezent aproximativ 350.000 de euro, iar la dezvoltarea şi optimizarea platformei lucrează o echipă de peste 40 de specialişti.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 7206 / 8442 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...