DENTONS
Claudiu Munteanu-Jipescu, Partner
Contact:
Bucureşti, Str. General Budişteanu 28-C, sector 1
Tel +40 21 312 4950
Fax +40 21 312 4951
Email: claudiu.munteanu@dentons.com
Website: www.dentons.com
Activitate profesională:
→ Partner- Dentons (fost Salans) (martie 2013- prezent);
→ Partner- Salans (2010- martie 2013);
→ Local Partner – Salans Moore si Asociatii SCA (oct 2009- martie 2010);
→ Managing Counsel - Salans (ianuarie 2007-septembrie 2009);
→ Senior Associate - Salans, (2005-2007);
→ Junior- Senior Associate - Muşat & Asociaţii, Bucureşti (1998-2004).
Claudiu Munteanu-Jipescu este coordonatorul practicii de energie a biroului din Bucureşti şi are o experienţă de peste zece ani în consultanţă acordată companiilor în domeniile energetic, infrastructură (concesiuni, achiziţii publice), fuziuni şi achiziţii. Claudiu acordă consultanţă juridică unor clienţi internaţionali activi în achiziţii publice şi concesiuni, industria auto şi energie. Claudiu face parte din CEE French Desk, serviciul de practică dedicat clienţilor francezi prezenţi în România.
Tranzacţii importante în care a fost implicat:
Claudiu a acordat consultanţă Renault cu privire la înfiinţarea centrului auto de cercetare şi dezvoltare de la Titu, judeţul Dâmboviţa, cel mai mare din sud-estul Europei, proiect a cărui valoare se ridică la 450 milioane euro şi care a implicat negocieri complexe cu autorităţile române. Printre clienţii asistaţi de el a fost şi Continental Wind Partners (CWP), la vânzarea celui mai mare proiect de energie eoliană din Estul Europei, având o capacitate de 600 MW către CEZ din Cehia, într-o tranzacţie ce a presupus negocieri complexe cu autorităţile şi discuţii cu mai multe părţi implicate. Claudiu a făcut parte din echipa de consultanţi ai GDF Suez (Electrabel) în proiectul de modernizare a reactoarelor 3 şi 4 de la Cernavodă (1560 MW), în cadrul unui joint venture dintre SNN Nuclearelectrica SA şi GdF Suez, alături de alţi cinci mari investitori. El a reprezentat interesele GDF Suez şi în legatură cu joint venture-ul realizat cu Termoelectrica, în ceea ce priveşte centrala termoelectrică de la Borzeşti. A acordat, de asemenea, consultanţă firmelor Monsson Alma în câteva proiecte de energie eoliană, inclusiv la finanţare şi Tractebel Engineering, în legatură cu diverse proiecte de achiziţii publice. Claudiu a făcut parte din echipa de experţi care a analizat cadrul legislativ cu privire la generarea de energie hidro, într-un proiect finanţat de Banca Mondială şi a participat - coordonând, în ultima fază - procesul de privatizare şi de restructurare a primelor două societăţi de furnizare şi de distribuţie a energiei electrice din România. Printre proiectele în care a fost implicat mai pot fi amintite consilierea imprimeriei naţionale poloneze în procesul de achiziţie publică derulat de Guvernul României în legătură cu paşapoartele electronice şi asistenţă în legatură cu concesiunea serviciilor publice de apă şi încălzire din Bucureşti, Timişoara şi Piteşti.
Studii:
Universitatea Paris I Pantheon-Sorbonne (Diplomă postuniversitară, 1999);
Institutul de Dreptul Afacerilor N. Titulescu - H. Capitant, Bucureşti (1999);
Colegiul Franco-Român de Studii Europene, Bucureşti (1998);
Universitatea Bucureşti, Facultatea de Drept (Licenţă în drept, 1998).
Limbi străine:
Engleză, Franceză.
Lucrări, studii, anii în care au apărut:
Claudiu a publicat de-a lungul timpului numeroase articole în publicaţii de specialitate sau de business din Romania şi din străinătate, pe teme legate de capital privat sau legate de impactul trecerii la leul greu.
Contact:
Bucureşti, Str. General Budişteanu 28-C, sector 1
Tel +40 21 312 4950
Fax +40 21 312 4951
Email: claudiu.munteanu@dentons.com
Website: www.dentons.com
Activitate profesională:
→ Partner- Dentons (fost Salans) (martie 2013- prezent);
→ Partner- Salans (2010- martie 2013);
→ Local Partner – Salans Moore si Asociatii SCA (oct 2009- martie 2010);
→ Managing Counsel - Salans (ianuarie 2007-septembrie 2009);
→ Senior Associate - Salans, (2005-2007);
→ Junior- Senior Associate - Muşat & Asociaţii, Bucureşti (1998-2004).
Claudiu Munteanu-Jipescu este coordonatorul practicii de energie a biroului din Bucureşti şi are o experienţă de peste zece ani în consultanţă acordată companiilor în domeniile energetic, infrastructură (concesiuni, achiziţii publice), fuziuni şi achiziţii. Claudiu acordă consultanţă juridică unor clienţi internaţionali activi în achiziţii publice şi concesiuni, industria auto şi energie. Claudiu face parte din CEE French Desk, serviciul de practică dedicat clienţilor francezi prezenţi în România.
Tranzacţii importante în care a fost implicat:
Claudiu a acordat consultanţă Renault cu privire la înfiinţarea centrului auto de cercetare şi dezvoltare de la Titu, judeţul Dâmboviţa, cel mai mare din sud-estul Europei, proiect a cărui valoare se ridică la 450 milioane euro şi care a implicat negocieri complexe cu autorităţile române. Printre clienţii asistaţi de el a fost şi Continental Wind Partners (CWP), la vânzarea celui mai mare proiect de energie eoliană din Estul Europei, având o capacitate de 600 MW către CEZ din Cehia, într-o tranzacţie ce a presupus negocieri complexe cu autorităţile şi discuţii cu mai multe părţi implicate. Claudiu a făcut parte din echipa de consultanţi ai GDF Suez (Electrabel) în proiectul de modernizare a reactoarelor 3 şi 4 de la Cernavodă (1560 MW), în cadrul unui joint venture dintre SNN Nuclearelectrica SA şi GdF Suez, alături de alţi cinci mari investitori. El a reprezentat interesele GDF Suez şi în legatură cu joint venture-ul realizat cu Termoelectrica, în ceea ce priveşte centrala termoelectrică de la Borzeşti. A acordat, de asemenea, consultanţă firmelor Monsson Alma în câteva proiecte de energie eoliană, inclusiv la finanţare şi Tractebel Engineering, în legatură cu diverse proiecte de achiziţii publice. Claudiu a făcut parte din echipa de experţi care a analizat cadrul legislativ cu privire la generarea de energie hidro, într-un proiect finanţat de Banca Mondială şi a participat - coordonând, în ultima fază - procesul de privatizare şi de restructurare a primelor două societăţi de furnizare şi de distribuţie a energiei electrice din România. Printre proiectele în care a fost implicat mai pot fi amintite consilierea imprimeriei naţionale poloneze în procesul de achiziţie publică derulat de Guvernul României în legătură cu paşapoartele electronice şi asistenţă în legatură cu concesiunea serviciilor publice de apă şi încălzire din Bucureşti, Timişoara şi Piteşti.
Studii:
Universitatea Paris I Pantheon-Sorbonne (Diplomă postuniversitară, 1999);
Institutul de Dreptul Afacerilor N. Titulescu - H. Capitant, Bucureşti (1999);
Colegiul Franco-Român de Studii Europene, Bucureşti (1998);
Universitatea Bucureşti, Facultatea de Drept (Licenţă în drept, 1998).
Limbi străine:
Engleză, Franceză.
Lucrări, studii, anii în care au apărut:
Claudiu a publicat de-a lungul timpului numeroase articole în publicaţii de specialitate sau de business din Romania şi din străinătate, pe teme legate de capital privat sau legate de impactul trecerii la leul greu.
CELE MAI COMENTATE
VIZUALIZATE
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...