ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii
 

BOHÂLȚEANU & ASOCIAȚII

SILVIA SANDU, Partener

Contact:
Blvd. G-ral Gh. Magheru nr. 1-3, etaj 5, Magheru One Building, Sector 1, cod 010321, Bucuresti
Tel.: +40 31 102 79 61
Fax: +40 31 100 01 40
E-mail: silvia.sandu@bsmp.ro
Website: www.bsmp.ro


Cunoscand particularitatile cadrului normativ aplicabil atat la nivel comunitar, cat si national si avand o intelegere aprofundata a pietei locale, Silvia este specializata, in mod particular, in acordarea de asistenta juridica in domeniul Farma.

Astfel, de-a lungul anilor, Silvia a fost implicata in numeroase proiecte care adreseaza o gama larga de probleme juridice senzitive legate de medicamente si dispozitivele medicale, aspecte privind siguranta medicamentelor, aspecte de reglementare, preturile medicamentelor, inclusiv rambursarea medicamentelor, aspecte legate de sistemul de asigurari sociale de sanatate si programe nationale de sanatate, claw-back (inclusiv litigii), distributie en-gors si en-detail de medicamente, studii clinice si non-interventionale, precum si aspecte legate de drepturile pacientilor.

In mod constant Silvia a mai acordat servicii de asistenta juridica in Dreptul Muncii & Imigrarii, incepand cu aspecte specifice care deriva din operatiunile curente derulate de  clienti, contracte individuale de munca, contracte colective de munca, regulamente interne, beneficii ale angajatilor, relocarea si detasarea angajatilor, externalizare de servicii, transferuri de intreprindere, concedieri colective si individuale pana la schemele complexe de restructurare a angajatilor, inclusiv cele care au componenta internationala.

Protectia datelor cu caracter personal este, de asemenea, o arie de practica in care Silvia acorda asistenta juridica in mod constant, in legatura cu o gama larga de problematici specifice referitoare la operatiunile de prelucrare de date cu caracter personal, transferuri internationale de date, contracte de transfer de date, precum si politicile interne cu privire la masurile de protectie a datelor cu caracter personal.

De asemenea, Silvia si-a construit o expertiza notabila in Dreptul Vamal (atat in problematici cu caracter contencios, cat si de natura necontencioasa), unde a acordat servicii de asistenta juridica si reprezentare pentru clienti internationali si clienti din Romania, cu privire la aspecte legate de optimizari a taxelor vamale, procedurile vamale inclusiv cu privire la procedura intrebarilor preliminare inaintea Curtii Europene de Justitie cu privire la aspecte vamale specifice.

Arie de practica principala: Farma & Sanatate.

Arii conexe de practica: Dreptul Muncii & Imigrarii, Protectia datelor cu caracter personal, Dreptul Vamal.

Activitate profesionala:
►    Avocat Asociat, Bohalteanu si Asociatii, Mai 2014 – prezent;
►    Partner, Musat & Asociatii, 2012 – Mai 2014;
►    Managing Associate, Musat & Asociatii, 2010-2012;
►    Senior Associate, Musat & Asociatii, 2007-2010;
►    Associate, Musat & Asociatii, 2005-2007.

Studii:
►    Diploma de Licenta in Drept, 2004;

Limbi straine: Engleza, Franceza.

Afilieri:
►    Baroul Bucuresti si Uniunea Nationala a Barourilor din Romania (Admisa in 2004);

O selectie a celor mai recente mandate include consultanta acordata:
►    Asistenta juridica curenta acordata unei companii multinationale din Europa care activeaza in domeniul farma precum si a subsidiarei sale din Romania in legatura cu diverse aspecte, cum ar fi cele de reglementare, de stabilire a preturilor la medicamentele de uz uman, decontarea si rambursarea medicamentelor de uz uman pe piata din Romania, evaluarea tehnologiilor medicale, aspecte privind contributia claw-back datorata de companiile farmaceutice, inclusiv  litigii cu privire la contributia  claw-back, precum si aspecte privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
►    Asistenta juridica acordata unei companii farmaceutice din Franta in legatura cu stabilirea preturilor la medicamente de uz uman, decontarea si rambursarea medicamentelor de uz uman, aspecte privind evaluarea tehnologiilor medicale (inclusiv asistenta in cadrul procedurii de contestare), chestiuni privind importul paralel si alte aspecte legate de operatiunile curente ale societatii;
►    Asistenta juridica acordata uneia dintre cele mai reprezentative companii farma din Germania, cu privire la aspecte legate de evaluarea tehnologiilor medicale, dar si cu privire la chestiuni specifice legate de desfasurarea studiilor clinice, diverse politici si proceduri interne, inclusiv training al angajatilor in legatura cu aspecte de interes privind desfasurarea operatiunilor curente;
►    Asistenta juridica curenta acordata unei companii multinationale din America care activeaza in domeniul farma precum si a subsidiarei sale din Romania in legatura cu diverse aspecte de ordin juridic, cum ar fi cele de reglementare, stabilire a preturilor la medicamentele de uz uman, decontarea si rambursarea medicamentelor de uz uman pe piata din Romania, aspecte privind contributia claw-back datorata de companiile farmaceutice, inclusiv  litigii cu privire la contributia  claw-back, studii clinice si non-interventionale, implementarea unui program complex de educatie terapeutica al asistentelor medicale, precum si aspecte privind prelucrarea datelor cu caracter personal; serviciile de asistenta juridica au avut, de asemenea in vedere atat chestiunile de dreptul muncii, cat si cele de reglementare  incidente in cazul  transferului de business privind medicamente pentru uz veterinar;
►    Asistenta juridica acordata unei companii americane de top din domeniul farma  in legatura cu integrarea activitatilor a doua dintre subsidiarele sale din Romania ce activeaza in industria farmaceutica, si, de asemenea, in legatura cu varii chestiuni legale, cum ar fi cele de reglementare, de conformitate si interactiune cu HCP, protectia datelor, studii clinice si non-interventionale, precum si chestiuni de munca referitoare la transferul in interes de afaceri al angajatilor;
►    Asistenta juridica acordata unui spital public de urgenta roman in legatura cu o gama intreaga de activitati legale, inclusive consiliere cu privire la restructurarea activitatilor sale si chestiuni legate de ocuparea fortei de munca;
►    Asistenta juridica acordata unei companii farmaceutice franceze in legatura cu chestiuni de reglementare referitoare la pretul medicamentelor pe piata din Romania, taxa claw-back datorata de companiile farmaceutice din Romania, incluzand activitatea legala de solutionare a litigiilor cu privire la constitutionalitatea si legalitatea sistemului claw-back si aspecte privind interactiunile cu HCP;
►    Asistarea unei societati internationale de energie electrica de origine elvetiana in legatura cu diverse aspecte legate de domeniul dreptului muncii intampinate in activitatea curenta a societatii, provenind de la redactarea contractelor individuale de munca atat pentru functii de conducere, cat si pentru functii de executie, elaborarea regulamentului intern al societatii, bonusuri acordate angajatilor, precum si aspecte privind protectia materninatii la locul de munca;
►    Asistarea unei companii globale specializata in domeniul produselor farmaceutice cu privire la diferite aspecte legate de incetarea contractelor individuale de munca, inclusiv cele rezultate ca urmare a solutionarii cu succes a litigiilor;
►    Asistarea unei companii autorizate ca agent de munca temporara cu privire la implicatiile legale si fiscal referitoare la punerea la dispozitia utilizatorilor din statele member UE a salariatilor temporari;
►    Asistarea unei companii americane globale active in industria farmaceutica cu privire la diverse aspecte legate de raporturile de munca curente, inclusiv incetarea contractelor individuale de munca, cercetare disciplinara, precum si protectia drepturilor salariatilor in contextul transferului de intreprindere legat de furnizarea de medicamente de uz veterinar in Romania;
►    Acordarea de asistenta juridica pe parcursul unui proiect  cofinantat de catre Fondul Social European in legatura cu modificarile necesare cadrului legal aplicabil raporturilor de munca (respectiv Codului muncii, reglementarile aplicabile sindicatelor si negocierilor colective) si pregatirea unui amplu raport cu privire la munca nedeclarata, formarea profesionala si dialogul social;
►    Acordarea de asistenta uneia dintre cele mai cunoscute companii  europene de solutii de transport terestru si logistica pe parcursul intregului proces de concediere a unui numar semnificativ de angajati, redactarea si negocierea contractului colectiv de munca, revizuirea regulamentului intern, precum si asistenta juridica cu privire la aspecte variate ivite in activitatea curenta in legatura cu contracte individuale de munca;
►    Asistarea uneia dintre companiile de top active in domeniul farma la nivel global cu privire la aspectele de protectie a datelor cu caracter personal aferente activitatii curente, incepand de la evaluarea operatiunilor de protectie a datelor cu caracter personal, identificarea principalelor probleme care necesitau masuri de remediere, implementarea acestor masuri, redactarea contractelor de prelucrare a datelor cu caracter personal, precum si a contractelor de transfer al datelor cu caracter personal (C2C si C2P), evaluarea certificarilor Safe Harbor prin raportare la scopul particular pentru care datele cu caracter personal sunt procesate/transferate, pana la asistarea clientului pe parcursul procesului de notificare a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucarii Datelor cu Caracter Personal, redactarea politicilor de protectie a datelor si instruirea personalului de conducere cu privire la aspectele aferente protectiei datelor cu caracter personal;
►    Asistarea unei companii globale de top active in domeniul dializei in legatura cu operatiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal in contextul schemelor whistleblowing; mandatul a mai inclus: (i) asistenta juridica cu privire la toate aspectele de protectie a datelor cu caracter personal si a vietii private implicate de investigatia interna realizata de catre operatorul de date, (ii) revizuirea termenilor si conditiilor conform carora datele cu caracter personal urmau a fi transferate in strainatate, precum si (iii) identificarea de alternative adecvate transferului si prelucrarii de date cu caracter personal sensibile;
►    Asistarea unei companii americane de top active in domeniul farmaceutic la nivel global si a filialei acesteia cu privire la diverse aspecte aferente protectiei datelor cu caracter personal, incepand cu redactarea documentatiei prevazuta de legislatia din Romania pentru a asigura operatiunilor de prelucrare in conformitate cu prevederile legale, pana la asigurarea asistentei legale pe intreaga durata a procedurilor de notificare a operatiunilor de prelucare a datelor cu caracter personal, inclusiv cu privire la studii clinice si observationale, marketing si resurse umane;
►    Asistarea unuia dintre liderii din SUA activi in domeniul farmaceutic in legatura cu operatiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal realizate de catre filiala din Romania; mandatul a inclus revizuirea termenilor si a conditiilor care reglementeaza  prelucrarea datelor cu caracter personal precum si transferul acestora, redactarea documentatiei prevazuta de legislatia din Romania pentru a garanta prelucrarea datelor cu caracter personal in conformitate cu prevederile legale aplicabile, asistenta juridica pe parcursul procedurii de notificare in Romania, inclusiv in legatura cu marketing, resurse umane si studii clinice si observationale;
►    Acordarea de asistenta unei filiale romanesti a unui lider european din domeniul furnizarii de utilitati in legatura cu prelucrarea de date cu caracater personal sensibile, redactarea documentatiei necesar a fi depusa la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, revizuirea masurilor minime de siguranta si securitate implementate de catre operatorul de date in ceea ce priveste operatiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal, precum si asistenta pe parcursul procedurii de notificare;
►    Asistarea unei companii internationale de top active in furnizarea de servicii de foraj offshore pentru companii din domeniul energetic cu privire la aspecte de dreptul muncii legate de operatiuni de foraj desfasurate in Marea Neagra, precum si in ceea ce priveste diverse aspecte legate de imigrari, precum drepturile de intrare si sedere ale cetatenilor UE si non-UE in zona economica exclusiva a Romaniei a cetatenilor, termenii si conditiile conform carora se vor desfasura diferite activitati atat pe tarm cat si pe mare, precum si cerinte cu privire la asigurari sociale;
►    Asistenta juridica acordata uneia dintre cele mai mari societati din Statele Unite care actioneaza in domeniul agricol, in legatura cu operatiunile vamale derulate in Romania, inclusiv realizarea unui exercitiu amplu de due diligence in contextul restructurarii operatiunilor de zi cu zi;
►    Asistenta juridica acordata unuia dintre cei mai importanti jucatori din FMCG de pe piata locala in legatura cu mai multe litigii cu privire la chestiuni vamale; mandatul a inclus de asemenea asistenta legala in legatura cu intrebari preliminare in fata Curtii Europene de Justitie cu privire la chestiuni specifice care privesc clasificarea tarifara;
►    Asistenta acordata uneia dintre cele mai mari companii multinationale din domeniul telecomunicatiilor in legatura cu toate operatiunile vamale efectuate de filiala sa din Romania in vederea obtinerii tuturor permiselor si autorizatiilor necesare pentru operatiunile de zi cu zi, reprezentare in fata autoritatilor locale si centrale vamale cu privire la chestiuni de drept vamal, TVA, control vamal, precum si cu privire la solutionarea litigiilor vamale.

 
CELE MAI COMENTATE
VIZUALIZATE
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...