€ 4.9756   USD 1.1904   
Home Login
ANCOM: Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice pot solicita garanţii financiare la încheierea contractelor

27 Februarie 2025   |   Agerpres

"Garanţia este o măsură de protecţie pentru furnizori, iar ANCOM se asigură de respectarea de către aceştia a obligaţiei de informare, astfel încât utilizatorii să fie conştienţi de posibilitatea solicitării unei astfel de garanţii", se menţionează în comunicat.

Furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune pot solicita garanţii financiare dacă există indicii că utilizatorul a avut datorii în trecut, pe baza unei analize a comportamentului acestuia, a anunţat Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.

Conform sursei citate, pot fi luate în calcul şi datoriile la alţi furnizori de servicii de comunicaţii electronice.

"Garanţia este o măsură de protecţie pentru furnizori, iar ANCOM se asigură de respectarea de către aceştia a obligaţiei de informare, astfel încât utilizatorii să fie conştienţi de posibilitatea solicitării unei astfel de garanţii", se menţionează în comunicat.

Potrivit legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, furnizorii au obligaţia de a informa clar şi transparent utilizatorii cu privire la posibilitatea solicitării unui avans sau altor garanţii financiare, precum şi despre condiţiile aferente perceperii unor astfel de garanţii. Aceste informaţii trebuie furnizate atât înainte de încheierea contractului, cât şi în contractul propriu-zis, precizează sursa citată.

"Sumele concrete sau modul de calcul al acestora, precum şi condiţiile de solicitare şi returnare ulterioară a garanţiilor nu fac obiectul reglementărilor telecom. Limitele de credit, solicitarea unor plăţi în avans a serviciilor sau solicitarea unei sume cu titlu de garanţie sunt stabilite de fiecare furnizor în parte, în funcţie de politica sa comercială.", susţin reprezentanţii institiuţiei.

Potrivit ANCOM, pentru o comunicare corectă şi rapidă, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice au dezvoltat Preventel, o bază de date care conţine informaţii cu privire la clienţii care nu îşi îndeplinesc obligaţiile de plată a serviciilor contractate. De regulă, informaţii privind Preventel se regăsesc în contractele de telefonie, internet sau televiziune.

"ANCOM nu reglementează Preventel şi nu are nicio competenţă cu privire la înregistrarea sau ştergerea datelor în/din acest sistem", se mai precizează în comunicat.

Potrivit sursei citate, utilizatorii care doresc să încheie un contract pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune şi au avut facturi neachitate la timp pentru aceste servicii sunt sfătuiţi să întrebe furnizorul dacă li se va solicita o sumă în avans şi care sunt condiţiile de plată şi returnare a acesteia.

ANCOM recomandă verificarea acestui aspect şi în cazul în care contractul este încheiat prin mijloace de comunicare la distanţă (online sau în urma unui apel telefonic).

"Furnizorii nu pot refuza portarea numărului de telefon dar, şi în această situaţie, furnizorul în reţeaua căruia utilizatorii doresc să îşi transfere numărul poate condiţiona încheierea contractului de plata în avans a unei sume cu titlu de garanţie. Pentru a semnala lipsa de informare cu privire la sumele solicitate cu titlu de garanţie de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, utilizatorii se pot adresa ANCOM", menţionează instituţia.

La nivel naţional, instituţia competentă să verifice legalitatea înregistrării şi prelucrării datelor cu caracter personal în sistemele informatice ale furnizorilor este, în cazul persoanelor fizice, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Persoanele juridice se pot adresa instanţelor de judecată, se mai precizează în comunicat.

Totodată, InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune), serviciile poştale şi serviciile digitale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice, servicii poştale şi servicii digitale în contextul tranziţiei la societatea Gigabit, prin valorificarea optimă a mixului de instrumente de administrare şi reglementare aflate la dispoziţia Autorităţii.

Contacteaza-ne!
Trimite un email