€ USD
BizLawyer
Dedeman îşi extinde operaţiunile în Republica Moldova
22 Septembrie 2025
AgerpresDedeman are o reţea de 64 de magazine la nivel naţional. Până la finalul acestui an, va fi inaugurat magazinul din Mediaş, al 65-lea al reţelei, iar în 2026 un nou magazin îşi va deschide porţile la Giurgiu, bifând astfel prezenţa Dedeman în toate judeţele ţării. Pasul peste Prut reprezintă aşadar o completare firească a strategiei de dezvoltare a companiei.
Compania românească de retail în domeniul materialelor de construcţii şi amenajări interioare - Dedeman îşi extinde operaţiunile în Republica Moldova printr-o investiţie strategică ce va genera locuri de muncă şi va consolida climatul de afaceri regional, a anunţat luni compania.
"Decizia de a pătrunde pe piaţa Republicii Moldova a fost luată de conducerea Dedeman în urma unei întâlniri extrem de constructive cu prim-ministrul Dorin Recean şi alţi oficiali ai Guvernului de la Chişinău, un guvern pro-european, dinamic şi dedicat reformelor, care promovează stabilitatea şi oportunităţile pentru investitorii străini", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, prezenţa Dedeman peste Prut va consolida legăturile economice româno-moldoveneşti şi va confirma atractivitatea Republicii Moldova pentru investiţii majore.
"Republica Moldova este o piaţă cu potenţial real de dezvoltare, care demonstrează că este pregătită să devină parte a Uniunii Europene. Această investiţie reflectă încrederea noastră în viitorul, stabilitatea şi perspectivele economiei locale, dar şi dorinţa de a contribui la dezvoltarea comunităţii, prin experienţa şi resursele pe care le-am acumulat în România" a declarat Dragoş Pavăl, preşedintele Dedeman, citat în comunicat.
Prin această extindere, Dedeman va aduce în Republica Moldova: un efect multiplicator în economie, prin parteneriate cu producători şi distribuitori locali; standarde europene de retail şi logistică, aplicate deja cu succes pe piaţa din România; contribuţii fiscale şi sociale importante şi programe de formare profesională şi transfer de know-how pentru angajaţi, precizează sursa citată.
Dedeman are o reţea de 64 de magazine la nivel naţional. Până la finalul acestui an, va fi inaugurat magazinul din Mediaş, al 65-lea al reţelei, iar în 2026 un nou magazin îşi va deschide porţile la Giurgiu, bifând astfel prezenţa Dedeman în toate judeţele ţării. Pasul peste Prut reprezintă aşadar o completare firească a strategiei de dezvoltare a companiei.
"Pentru noi, decizia de a veni în Republica Moldova nu este doar o mişcare de business, ci o împlinire a unei dorinţe mai vechi. Faptul că Dedeman îşi are originile la Bacău, la circa 150 km de graniţă, a făcut ca această extindere să fie considerată, încă de la început, un pas natural. Ne dorim să le oferim vecinilor noştri o experienţă de cumpărare modernă şi accesibilă, la standardele cu care i-am obişnuit pe clienţii din România, contribuind astfel la dezvoltarea economiei locale" a subliniat Dragoş Pavăl.
Primele investiţii externe ale grupului Pavăl Holding au fost realizate în anul 2023, în domeniul turismului. În 2025, fraţii Pavăl au consolidat această deschidere internaţională prin achiziţia lanţului de bricolaj Praktiker Hellas din Grecia, fiind una dintre cele mai importante tranzacţii din regiune. Intrarea pe piaţa din Republica Moldova reprezintă, astfel, o continuare firească a acestei viziuni de dezvoltare regională.
"Venim în Republica Moldova nu doar în calitate de investitori, ci ca parteneri ai comunităţilor locale. Credem cu adevărat în potenţialul nemărginit al acestei ţări şi în drumul său european", a adăugat Dragoş Pavăl.
Această decizie strategică are şi o dimensiune simbolică: Dedeman, un brand antreprenorial românesc de succes, vine în Republica Moldova într-un moment în care ţara îşi afirmă maturitatea economică şi deschiderea către noi oportunităţi, consolidându-şi totodată orientarea pro-europeană, se arată în comunicat.
Dedeman este afacerea de succes a doi antreprenori români. Începând cu 1992, pe parcursul celor peste 32 de ani de activitate, compania a cunoscut o creştere constantă, bazată pe o strategie centrată pe client, pe echipe puternice şi pe valori solide.
Dedeman are 64 de magazine fizice şi magazin online, 5 centre logistice, parc auto propriu, o gamă de peste 110.000 de produse (inclusiv magazinul online), o cifră de afaceri de 2,65 miliarde de euro şi peste 13.500 de angajaţi.
"Decizia de a pătrunde pe piaţa Republicii Moldova a fost luată de conducerea Dedeman în urma unei întâlniri extrem de constructive cu prim-ministrul Dorin Recean şi alţi oficiali ai Guvernului de la Chişinău, un guvern pro-european, dinamic şi dedicat reformelor, care promovează stabilitatea şi oportunităţile pentru investitorii străini", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, prezenţa Dedeman peste Prut va consolida legăturile economice româno-moldoveneşti şi va confirma atractivitatea Republicii Moldova pentru investiţii majore.
"Republica Moldova este o piaţă cu potenţial real de dezvoltare, care demonstrează că este pregătită să devină parte a Uniunii Europene. Această investiţie reflectă încrederea noastră în viitorul, stabilitatea şi perspectivele economiei locale, dar şi dorinţa de a contribui la dezvoltarea comunităţii, prin experienţa şi resursele pe care le-am acumulat în România" a declarat Dragoş Pavăl, preşedintele Dedeman, citat în comunicat.
Prin această extindere, Dedeman va aduce în Republica Moldova: un efect multiplicator în economie, prin parteneriate cu producători şi distribuitori locali; standarde europene de retail şi logistică, aplicate deja cu succes pe piaţa din România; contribuţii fiscale şi sociale importante şi programe de formare profesională şi transfer de know-how pentru angajaţi, precizează sursa citată.
Dedeman are o reţea de 64 de magazine la nivel naţional. Până la finalul acestui an, va fi inaugurat magazinul din Mediaş, al 65-lea al reţelei, iar în 2026 un nou magazin îşi va deschide porţile la Giurgiu, bifând astfel prezenţa Dedeman în toate judeţele ţării. Pasul peste Prut reprezintă aşadar o completare firească a strategiei de dezvoltare a companiei.
"Pentru noi, decizia de a veni în Republica Moldova nu este doar o mişcare de business, ci o împlinire a unei dorinţe mai vechi. Faptul că Dedeman îşi are originile la Bacău, la circa 150 km de graniţă, a făcut ca această extindere să fie considerată, încă de la început, un pas natural. Ne dorim să le oferim vecinilor noştri o experienţă de cumpărare modernă şi accesibilă, la standardele cu care i-am obişnuit pe clienţii din România, contribuind astfel la dezvoltarea economiei locale" a subliniat Dragoş Pavăl.
Primele investiţii externe ale grupului Pavăl Holding au fost realizate în anul 2023, în domeniul turismului. În 2025, fraţii Pavăl au consolidat această deschidere internaţională prin achiziţia lanţului de bricolaj Praktiker Hellas din Grecia, fiind una dintre cele mai importante tranzacţii din regiune. Intrarea pe piaţa din Republica Moldova reprezintă, astfel, o continuare firească a acestei viziuni de dezvoltare regională.
"Venim în Republica Moldova nu doar în calitate de investitori, ci ca parteneri ai comunităţilor locale. Credem cu adevărat în potenţialul nemărginit al acestei ţări şi în drumul său european", a adăugat Dragoş Pavăl.
Această decizie strategică are şi o dimensiune simbolică: Dedeman, un brand antreprenorial românesc de succes, vine în Republica Moldova într-un moment în care ţara îşi afirmă maturitatea economică şi deschiderea către noi oportunităţi, consolidându-şi totodată orientarea pro-europeană, se arată în comunicat.
Dedeman este afacerea de succes a doi antreprenori români. Începând cu 1992, pe parcursul celor peste 32 de ani de activitate, compania a cunoscut o creştere constantă, bazată pe o strategie centrată pe client, pe echipe puternice şi pe valori solide.
Dedeman are 64 de magazine fizice şi magazin online, 5 centre logistice, parc auto propriu, o gamă de peste 110.000 de produse (inclusiv magazinul online), o cifră de afaceri de 2,65 miliarde de euro şi peste 13.500 de angajaţi.