Piața muncii: numărul angajaţilor activi e cu doar 640 de persoane mai mic decât în ianuarie
05 August 2020
AGERPRESVioleta Alexandru a apreciat că cifrele concludente privind numărul de oameni care şi-au pierdut locurile de muncă sunt cele furnizate de Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor - Revisal şi care prezintă în prezent un număr de 5.580.000 de persoane înregistrate cu contracte de muncă active, număr care ar fi cu doar 640 de persoane inferior cifrelor salariaţilor activi din ianuarie 2020.
În România există în prezent un număr de 5.580.000 de salariaţi activi, cu doar 640 de angajaţi mai puţin decât în luna ianuarie, a afirmat, marţi seara, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, la postul public de televiziune.
Ministrul Muncii a susţinut că cifrele prezentate recent de Inspecţia Muncii privind cele 875.000 de contracte de muncă încetate în perioada 16 martie - 15 iulie nu reflectă locuri de muncă pierdute, ci majoritatea acelor contracte sunt ale unor salariaţi care aveau simultan mai multe contracte active.
Astfel, Violeta Alexandru a apreciat că cifrele concludente privind numărul de oameni care şi-au pierdut locurile de muncă sunt cele furnizate de Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor - Revisal şi care prezintă în prezent un număr de 5.580.000 de persoane înregistrate cu contracte de muncă active, număr care ar fi cu doar 640 de persoane inferior cifrelor salariaţilor activi din ianuarie 2020.
Ministrul Muncii a susţinut că cifrele prezentate recent de Inspecţia Muncii privind cele 875.000 de contracte de muncă încetate în perioada 16 martie - 15 iulie nu reflectă locuri de muncă pierdute, ci majoritatea acelor contracte sunt ale unor salariaţi care aveau simultan mai multe contracte active.
Astfel, Violeta Alexandru a apreciat că cifrele concludente privind numărul de oameni care şi-au pierdut locurile de muncă sunt cele furnizate de Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor - Revisal şi care prezintă în prezent un număr de 5.580.000 de persoane înregistrate cu contracte de muncă active, număr care ar fi cu doar 640 de persoane inferior cifrelor salariaţilor activi din ianuarie 2020.
"Un om are unul, două, chiar trei contracte. Sunt oameni în România, deloc puţini, care au mai multe contracte, două-trei contracte, unii cărora li s-a închis contractul şi li s-au deschis altele. Când vorbiţi despre această cifră, probabil că vă referiţi la număr de contracte. Eu vorbesc despre salariaţi activi, (care sunt, n.r.) astăzi 5.580.000 şi încă puţin, cu doar - reţineţi! - 640 mai puţini decât în ianuarie anul acesta. Mă preocupă fiecare dintre aceşti oameni. Sunt 640 de (foşti, n.r.) salariaţi, persoane care nu mai au niciun venit, în Revisal - Registrul Electronic de Evidenţă a Salariaţilor. Vă vorbesc de cei înregistraţi în Revisal, 640 de persoane mai puţin (în prezent, n.r.) decât cei înregistraţi la începutul acestui an", a subliniat Violeta Alexandru.
Ministrul Muncii a declarat că numărul de 875.000 de contracte încetate au survenit în urma emoţiei angajatorilor în perioada pandemiei, care ar fi închis numeroase contracte de muncă doar pentru a înfiinţa în locul acestora alte contracte de muncă, la scurt timp după încetarea lor.
"Ceea ce dumneavoastră prezentaţi (numărul de 875.000 de contracte de muncă înregistrate de Inspecţia Muncii ca încetate în perioada 16 martie - 15 iulie, n.r.) îţi arată o involuţie sub aspectul persoanelor care aveau mai multe activităţi şi îţi arată o stare de emoţie, pentru că am văzut acest fenomen: acelaşi angajator a preferat să închidă un contract şi să deschidă altul. A fost şi este o perioadă de confuzie pentru angajatori, în mod evident unii dintre dânşii au apelat la şomajul tehnic, au aşteptat măsurile guvernamentale, au luat nişte decizii, după care au revenit asupra lor. Cert este că şi unul, un român, dacă nu are în acest moment un loc de muncă pentru mine este o preocupare", a menţionat Violeta Alexandru.
Ministrul Muncii a explicat că procentul şomajului înregistrat oficial prin Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM), de 2,5%, este mai mic decât numărul real al şomerilor, deoarece mulţi dintre lucrătorii care îşi pierd locurile de muncă nu apelează la această instituţie pentru găsirea unui alt loc de muncă.
"În AJOFM cifrele oficiale ne arată un procent (al şomajului, n.r.) foarte mic, de 2,5%. Eu sunt nemulţumită şi am convingerea că acesta nu este chiar procentul real, dar vorbesc de cifra oficială. Procentul este foarte mic, pentru că oamenii nu au încredere în AJOFM-uri să vină să se înregistreze. Nu că nu ştim, ştim ce avem oficial, dar vreau ca AJOFM-urile să iasă mult mai activ în piaţă, să vadă că nu prind în evidenţele lor categorii de persoane care îşi găsesc locuri de muncă prin site-uri de specialitate, prin cunoştinţe, ocolind această instituţie care ar trebui să fie locul în care te duci cu încredere că îţi găseşti un loc de muncă. Ceea ce nu se întâmplă în acest moment", a adăugat Violeta Alexandru.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8156 / 9092 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...