
Boloş: Suntem dedicaţi să adaptăm şi să îmbunătăţim iniţiativa privind decontul de TVA precompletat
27 Iunie 2024
AgerpresMinistrul Finanţelor a mai subliniat că un aspect important şi solicitat de mediul de afaceri îl reprezintă setul de rapoarte din sistemele informatice ale ANAF, care vor permite calibrări ale evidenţelor contabile şi realizarea/raportarea decontului de taxă pe valoarea adăugată în concordanţă cu starea de fapt fiscală.
Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a avut miercuri o şedinţă de lucru cu reprezentanţii Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, în cadrul căreia au fost convenite o serie de modificări în ceea ce priveşte decontul de TVA precompletat.
Astfel, potrivit ministrului, s-a convenit abrogarea prevederilor referitoare la nota de justificare privind diferenţele de TVA prevăzute la art. 6 din OUG 70/2024, prorogarea termenului de intrare în vigoare pentru notele de diferenţe TVA şi înlocuirea notei justificative pentru diferenţele de TVA cu notificarea de conformare adaptată modului e-TVA, prevăzut de art. 121, alin. (1) din Codul de Procedură Fiscală, prelungirea termenului pentru notificarea de conformare pentru diferenţele de TVA până la data de 25 a lunii următoare pentru luna precedentă şi revizuirea cuantumului amenzilor.
Astfel, potrivit ministrului, s-a convenit abrogarea prevederilor referitoare la nota de justificare privind diferenţele de TVA prevăzute la art. 6 din OUG 70/2024, prorogarea termenului de intrare în vigoare pentru notele de diferenţe TVA şi înlocuirea notei justificative pentru diferenţele de TVA cu notificarea de conformare adaptată modului e-TVA, prevăzut de art. 121, alin. (1) din Codul de Procedură Fiscală, prelungirea termenului pentru notificarea de conformare pentru diferenţele de TVA până la data de 25 a lunii următoare pentru luna precedentă şi revizuirea cuantumului amenzilor.
"Revin cu noutăţi pe tema decontului de TVA precompletat, instrument vital pentru combaterea evaziunii fiscale şi atragerea sumelor real datorate la bugetul de stat consolidat. Înainte de toate, mă adresez tuturor experţilor contabili din ţară, exprimând respectul meu pentru munca voastră şi rolul esenţial pe care îl aveţi în ecosistemul financiar. Mulţumesc celor care au transmis mesaje constructive pe această temă, vă asigur că am tratat cu atenţie preocupările pe care mi le-aţi semnalat. În ceea ce priveşte comunicarea cu dumneavoastră, deşi este evident că nu am reuşit să atingem nevoia de consultare pe care adoptarea unei astfel de măsuri o impune, la nivelul Ministerului Finanţelor, mediul de afaceri a fost consultat şi invitat în repetate rânduri la sesiuni de lucru şi a putut contribui activ la elaborarea regulilor necesare completării decontului precompletat şi a machetei de formular electronic. Cu toate acestea, suntem dedicaţi să adaptăm şi să îmbunătăţim această iniţiativă în funcţie de nevoile şi sugestiile dumneavoastră", a scris Boloş. pe pagina sa de Facebook, adăugând că discuţiile vor continua joi, cu reprezentanţii mediului de afaceri.
Ministrul Finanţelor a mai subliniat că un aspect important şi solicitat de mediul de afaceri îl reprezintă setul de rapoarte din sistemele informatice ale ANAF, care vor permite calibrări ale evidenţelor contabile şi realizarea/raportarea decontului de taxă pe valoarea adăugată în concordanţă cu starea de fapt fiscală.
"Persoanele impozabile vor avea la dispoziţie rapoartele privind datele şi informaţiile din sursele de date utilizate referitoare la operaţiunile efectuate în luna de raportare", a precizat el.
Totodată, a adăugat şeful de la finanţe, întrucât până la implementarea completă a sistemul informatic naţional RO e-SAF-T nu există date suficiente pentru precompletarea decontului e-TVA în cazul persoanelor care aplică sistemul TVA la încasare, termenul de la care se va utiliza decontul precompletat RO e-TVA în cazul acestor persoane este 1 august 2025.
"Tocmai pentru a exista o perioadă de acomodare cu rigorile măsurilor instituite, s-a prevăzut o perioadă tranzitorie până la începutul anului viitor, timp în care efectele privind sancţionarea netransmiterii răspunsului la notificarea de conformare privind diferenţele RO e-TVA şi implicaţiile privind stabilirea riscului fiscal pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA sunt suspendate", a mai scris Marcel Boloş pe reţeaua de socializare.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1814 / 18943 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...