Bogdan Ivan: 90% din solicitările de pe portalul Registrului Comerţului au fost procesate automat de roboţi
09 Septembrie 2024
AgerpresPotrivit lui Ivan, întârzierile în procesarea cererilor ar fi cauzate şi de perioada concediilor de odihnă, la care s-au adăugat concediile medicale.
Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat vineri, la Bistriţa, că 90% din solicitările făcute pe noul portal al Registrului Comerţului au fost procesate automat de către roboţi, fără intervenţie umană, iar diferenţa este acoperită de funcţionari într-un ritm de aproximativ 2.000 de cereri pe zi.
Potrivit lui Ivan, întârzierile în procesarea cererilor ar fi cauzate şi de perioada concediilor de odihnă, la care s-au adăugat concediile medicale.
"În momentul de faţă, s-a optimizat şi, după ce am intervenit cu colegii mei de la minister, cu cei mai buni specialişti pe care îi avem, împreună cu companiile care au lucrat acolo, am remediat în 24 de ore problemele semnalate în presă - şi mă bucur că au fost semnalate la timp, ca să putem să le dăm şi noi suportul tehnic colegilor de la Registrul Comerţului. Astăzi, când vorbim, din 221.000 de solicitări depuse online, 196.000 au fost procesate automat de roboţi, cu intervenţie umană zero, pentru că au fost făcute instant de către sistemul informatic răspunsurile la 196.000 cereri. Diferenţa, care au avut nevoie de intervenţie umană, este evident că se fac într-un ritm de aproximativ 2.000 de solicitări pe zi. Cei de acolo lucrează, pentru că nu pot să răspund eu, care am auditat partea tehnică, că funcţionează, de modul în care se ocupă şi procesează funcţionarii instituţiei aceste cereri. În contexul lunii august şi al concediilor şi al unor concedii medicale, din ce informaţii mi-au parvenit, a fost o problemă de procesare din partea funcţionarilor a datelor de la Registrul Comerţului", a explicat Bogdan Ivan.
Potrivit lui Ivan, întârzierile în procesarea cererilor ar fi cauzate şi de perioada concediilor de odihnă, la care s-au adăugat concediile medicale.
"În momentul de faţă, s-a optimizat şi, după ce am intervenit cu colegii mei de la minister, cu cei mai buni specialişti pe care îi avem, împreună cu companiile care au lucrat acolo, am remediat în 24 de ore problemele semnalate în presă - şi mă bucur că au fost semnalate la timp, ca să putem să le dăm şi noi suportul tehnic colegilor de la Registrul Comerţului. Astăzi, când vorbim, din 221.000 de solicitări depuse online, 196.000 au fost procesate automat de roboţi, cu intervenţie umană zero, pentru că au fost făcute instant de către sistemul informatic răspunsurile la 196.000 cereri. Diferenţa, care au avut nevoie de intervenţie umană, este evident că se fac într-un ritm de aproximativ 2.000 de solicitări pe zi. Cei de acolo lucrează, pentru că nu pot să răspund eu, care am auditat partea tehnică, că funcţionează, de modul în care se ocupă şi procesează funcţionarii instituţiei aceste cereri. În contexul lunii august şi al concediilor şi al unor concedii medicale, din ce informaţii mi-au parvenit, a fost o problemă de procesare din partea funcţionarilor a datelor de la Registrul Comerţului", a explicat Bogdan Ivan.
Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării a dat asigurări că portalul Registrului Comerţului este tehnic funcţional.
"Din punct de vedere funcţional, acum se lucrează la optimizare masivă, inclusiv la ceea ce trebuie vorbit despre experienţa utilizatorului, despre eliminarea unor paşi din procesul administrativ. Vă spun că am fost acolo, împreună cu colegii mei, şi le-am dat tot suportul. (...) În momentul de faţă, din punct de vedere tehnic, funcţionează sistemul, iar 90% din tot ceea ce se depune şi se solicită pe platforma informatică a Registrului Comerţului se procesează automat, robotizat, fără nicio intervenţie umană", a spus Ivan.
Întrebat dacă se ia în calcul renunţarea la repartizarea aleatorie a cererilor, Bogdan Ivan a răspuns că "este puţin probabil", dar că se lucrează la o hotărâre de guvern care să simplifice şi mai mult procedurile interne ale Registrului Comerţului.
"Este o discuţie care ţine exclusiv de Registrul Comerţului (renunţarea la repartizarea aleatorie - n.r.). Din datele mele, este puţin probabil. Se lucrează la o HG de simplificare a procedurilor interne ale Registrului Comerţului şi ale documentaţiilor care trebuie depuse", a declarat Ivan.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 233 / 9090 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...