Boloş: Debitorii care au poprire bancară prezintă un risc fiscal ridicat de neplată a datoriilor
01 August 2024
AgerpresMinisterul Finanţelor a anunţat, miercuri, că pune în dezbatere publică proiectul de act normativ prin care aduce o serie de modificări şi completări Legii 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, pentru adaptarea legislaţiei fiscale, astfel încât gradul de colectare şi conformare la plată să crească.
Debitorii care au poprire bancară prezintă un risc fiscal ridicat de neplată a datoriilor pentru că folosesc numerarul la tranzacţiile derulate, cu scopul de a nu rula banii prin conturi, a arătat miercuri seara, ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, într-o postare pe pagina sa de Facebook.
El a motivat astfel una dintre propunerile cuprinse într-un proiect de act normativ de modificare a Codului de procedură Fiscală, publicat de Ministerul Finanţelor, şi care se referă la micşorarea plafoanelor sub care nu se pot efectua încasări şi plăţi, în numerar, în cazul debitorilor care au conturile bancare blocate.
El a motivat astfel una dintre propunerile cuprinse într-un proiect de act normativ de modificare a Codului de procedură Fiscală, publicat de Ministerul Finanţelor, şi care se referă la micşorarea plafoanelor sub care nu se pot efectua încasări şi plăţi, în numerar, în cazul debitorilor care au conturile bancare blocate.
"Micşorarea plafoanelor sub care nu se pot efectua încasări şi plăţi, în numerar, în cazul debitorilor care au conturile bancare blocate. După cum se ştie, debitorii care au poprire bancară prezintă un risc fiscal ridicat de neplată a datoriilor. Popririle bancare se realizează automat, astfel că s-a constatat ca gradul de încasare este unul extrem de mic din cauza faptului că debitorii folosesc numerarul la tranzacţiile derulate, cu scopul de a nu rula banii prin conturi. În perioada 2021-2023, au fost înfiinţate popriri pentru obligaţii bugetare restante în valoare de 51 miliarde lei, din care s-au încasat numai 7 miliarde lei, întrucât debitorii nu rulează banii prin conturi", a scris ministrul pe pagina sa de socializare.
Potrivit acestuia, de prea mult timp, valorificarea ineficientă a bunurilor confiscate şi unele reguli prea permisive pentru cei dornici să fenteze statul au adus pierderi importante de bani la bugetul de stat.
Ministrul Finanţelor a subliniat, în context, că propunerile cuprinse în proiectul publicat miercuri au fost convenite după discuţii cu mediul de afaceri.
Astfel, una dintre măsuri se referă la reaşezarea principiilor de acordare a eşalonărilor la plată, în condiţiile în care, în acest moment, aproape 400.000 contribuabili nu pot beneficia de eşalonare la plată simplificată, întrucât legislaţia actuală nu permite includerea în eşalonare a obligaţiilor cu reţinere la sursă. Aceştia înregistrează obligaţii bugetare care nu sunt mai vechi de 12 luni, în cuantum de 18 miliarde lei.
Se are în vedere şi simplificarea procedurilor de valorificare a bunurilor sechestrate şi confiscate după ce, până acum, valorificarea bunurilor în procedura insolvenţei se realiza într-un timp îndelungat, prin licitaţii repetitive la aceeaşi valoare, ceea ce ducea la degradarea bunurilor şi scăderea gradului de recuperare a obligaţiilor bugetare, consideră sursa citată.
"Am propus metode de simplificare a procedurii, pentru a scurta perioada de valorificare a bunurilor deţinute de către debitorii aflaţi in insolvenţă, astfel încât să se asigure recuperarea creanţelor înscrise la masa credală cât mai repede posibil", a mai precizat şeful de la Finanţe.
Alte măsuri vizează stabilirea unor noi reguli în activitatea de executare silită menite să susţină digitalizarea şi publicitatea bunurilor ce vor fi valorificate şi prin platforme de comerţ electronic.
"În trecut, era destul de greu pentru oamenii obişnuiţi să afle informaţii despre bunurile pe care ANAF le vindea. Procesul era complicat şi multe persoane nu ştiau cum să participe la licitaţii sau unde să găsească detalii despre bunurile disponibile. Cu noile reguli, toate bunurile care urmează să fie valorificate vor fi promovate şi pe platforme de comerţ electronic", a mai explicat Boloş.
Ministerul Finanţelor a anunţat, miercuri, că pune în dezbatere publică proiectul de act normativ prin care aduce o serie de modificări şi completări Legii 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, pentru adaptarea legislaţiei fiscale, astfel încât gradul de colectare şi conformare la plată să crească.
O altă propunere din proiect este ca persoanele fizice să utilizeze un număr de identificare digitală, ca o alternativă la CNP, pentru funcţionarea corectă a sistemelor digitale care solicită utilizarea CNP-ului. Astfel, o persoană fizică poate alege să îşi dovedească identitatea în relaţia cu organul fiscal, utilizând numărul de identificare digitală în locul CNP-ului.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 277 / 9092 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...