CE invită părţile interesate să îi transmită observaţii cu privire la punerea în aplicare a Regulamentului privind subvenţiile străine
06 Februarie 2023
AgerpresToate părţile interesate îşi pot prezenta opiniile cu privire la proiectul de regulament de punere în aplicare pe portalul "Exprimaţi-vă părerea" al Comisiei, până la 6 martie 2023.
Comisia Europeană invită părţile interesate să îi transmită observaţii cu privire la punerea în aplicare a Regulamentului privind subvenţiile străine, proiect care clarifică aspectele practice şi procedurale legate de aplicarea noilor norme ale UE menite să abordeze denaturările cauzate de subvenţiile străine pe piaţa unică, informează luni un comunicat al Executivului comunitar.
Perioada în care pot fi transmise observaţii este de 4 săptămâni. Părţile interesate sunt invitate să îşi prezinte observaţiile până la 6 martie 2023.
Regulamentul privind subvenţiile străine, care a intrat în vigoare la 12 ianuarie 2023 şi va începe să se aplice la 12 iulie 2023, permite Comisiei să investigheze contribuţiile financiare acordate de ţări din afara UE întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în UE şi să remedieze, dacă este necesar, efectele de denaturare a concurenţei ale acestor contribuţii.
Perioada în care pot fi transmise observaţii este de 4 săptămâni. Părţile interesate sunt invitate să îşi prezinte observaţiile până la 6 martie 2023.
Regulamentul privind subvenţiile străine, care a intrat în vigoare la 12 ianuarie 2023 şi va începe să se aplice la 12 iulie 2023, permite Comisiei să investigheze contribuţiile financiare acordate de ţări din afara UE întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în UE şi să remedieze, dacă este necesar, efectele de denaturare a concurenţei ale acestor contribuţii.
Regulamentul împuterniceşte Comisia să adopte norme procedurale pentru a asigura respectarea dispoziţiilor sale, se spune în comunicat.
Mai concret, proiectul de regulament de punere în aplicare a Regulamentului privind subvenţiile străine aduce clarificări cu privire la informaţiile care trebuie incluse în formularele de notificare a concentrărilor economice şi a procedurilor de achiziţii publice, la normele privind modul de calculare a termenelor şi accesul la dosar, precum şi privind drepturile părţilor.
Proiectul de regulament de punere în aplicare urmăreşte să asigure eficacitatea procedurilor Comisiei, precum şi să ofere securitate juridică cu privire la drepturile şi obligaţiile procedurale ale întreprinderilor care fac obiectul noilor norme.
Toate părţile interesate îşi pot prezenta opiniile cu privire la proiectul de regulament de punere în aplicare pe portalul "Exprimaţi-vă părerea" al Comisiei, până la 6 martie 2023.
Comisia va ţine cont de observaţiile părţilor interesate la elaborarea textului final al regulamentului de punere în aplicare, intenţia fiind ca aceste norme să fie adoptate în al doilea trimestru al anului 2023, înainte să înceapă să se aplice Regulamentul privind subvenţiile străine.
Propunerea de regulament privind subvenţiile străine a fost prezentată de Comisie în luna mai 2021 şi a fost aprobată de Parlamentul European şi de Consiliu într-un timp record, în iunie 2022. Regulamentul a intrat în vigoare la 12 ianuarie 2023 şi va începe să se aplice la 12 iulie 2023.
Începând cu 12 octombrie 2023, întreprinderile vor trebui să notifice Comisiei concentrările economice şi participarea la procedurile de achiziţii publice care ating pragurile de notificare relevante.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 975 / 5335 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...