Guvernul va aproba înlesniri la plată pentru obligaţiile bugetare restante după data declarării stării de urgenţă
09 Octombrie 2020
AgerpresMinistrul a precizat că pentru domeniul HORECA va exista o astfel de facilitate până la finele anului.
Guvernul urmează să aprobe prin ordonanţă de urgenţă înlesniri la plată pentru obligaţiile bugetare restante după data declarării stării de urgenţă, administrate de organul fiscal central, după ce ministrul Finanţelor Publice a anunţat în şedinţa de guvern că proiectul va fi pe ordinea suplimentară de zi a şedinţei Guvernului.
"O să fie pe ordinea suplimentară de zi. Să vă spun câteva dintre măsurile cuprinse în actul normativ - este o ordonanţă mai lungă. Înlesniri la plată pentru obligaţiile bugetare restante după data declarării stării de urgenţă, administrate de organul fiscal central. Este posibil ca unele dintre companii să fi acumulat în această perioadă obligaţii bugetare restante, şi acum venim cu această facilitate. Scutirea de la plata impozitului specific şi aici este... în urma discuţiilor cu dumneavoastră", a declarat ministrul Florin Cîţu, joi, în cadrul şedinţei de Guvern.
Ministrul a precizat că pentru domeniul HORECA va exista o astfel de facilitate până la finele anului.
"Pentru HORECA. Până la sfârşitul anului. Asta înseamnă că tot anul 2020 domeniul HORECA a avut scutire de la plata impozitului specific", a spus Cîţu.
El a precizat că, de asemenea, proiectul de OUG prevede "acordarea posibilităţii autorităţilor publice locale de a adopta hotărâri privind reducerea impozitului pe clădiri sau scutiri de la plata taxei pe clădiri".
"Prelungim şi acest lucru - prorogarea termenelor pentru depunerea notificării privind intenţia de restructurare a obligaţiilor fiscale şi a termenelor de depunere a cererii de restructurarea prevăzută de ordonanţa guvernului 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, şi aici prorogăm nişte termene pentru că sunt companii care încă pot beneficia, unele care au ieşit din insolvenţă etc", a explicat Cîţu.
Ministrul s-a referit şi la facilităţi fiscale acordate pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea turneului final al Campionatului European de Fotbal 2020.
"Facilităţi fiscale acordate pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea turneului final al Campionatului European de Fotbal 2020, amânat ca urmare a reconfirmării garanţiei numărului 0534 din 18 aprilie 2014 de către Ministerul Finanţelor Publice prin ministrul Finanţelor Publice. Deci, trebuia să facem şi acest lucru", a spus Cîţu.
Ministrul s-a referit şi la "o reglementare a regimului fiscal aplicabil cheltuielilor efectuate pe perioada instituirii stării de urgenţă sau de alertă, potrivit legii, cu testele medicale de diagnosticare a infecţiei COVID-19, suportate de angajator, plătitor, pentru persoane fizice care realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor sau de către persoane fizice care determină venitul net anual".
"Astăzi, în Codul Fiscal, cheltuiala cu aceste teste făcute de angajatori era văzută ca un venit pentru angajaţi şi trebuia impozitat şi atunci reglementăm Codul fiscal ca să nu mai fie văzut în acest fel", a afirmat ministrul.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2953 / 5337 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...