
Lege promulgată | Arhivarea documentelor electronice clasificate se realizează pe sisteme informatice şi de comunicaţii securizate
25 Iunie 2024
AgerpresProcedurile specifice privind organizarea şi desfăşurarea activităţii arhivistice a documentelor electronice se stabilesc prin ordin al ministrului Afacerilor Interne, la propunerea Arhivelor Naţionale.
Arhivarea documentelor electronice clasificate se realizează pe sisteme informatice şi de comunicaţii securizate şi acreditate corespunzător nivelului de clasificare a informaţiilor conţinute, arată Legea care completează cadrul legislativ al Arhivelor Naţionale, promulgată, marţi, de preşedintele Klaus Iohannis.
Potrivit completărilor, document electronic înseamnă "orice conţinut stocat în format electronic, în special sub formă de text sau de înregistrare audio, video sau audiovizuală".
Creatorii şi deţinătorii au următoarele obligaţii referitoare la documentele electronice: să le administreze astfel încât să asigure păstrarea integrităţii, autenticităţii şi posibilităţii de utilizare a acestora, atât în perioada folosirii curente, cât şi în depozitul de arhivă; să adopte un sistem de management arhivistic, aprobat de Arhivele Naţionale, care să respecte procedurile specifice privind organizarea şi desfăşurarea activităţii arhivistice a documentelor electronice; să implementeze mecanisme tehnice care să asigure accesul şi modificarea datelor de o manieră controlată, identificabilă şi databilă; să implementeze soluţii tehnice care să permită exportul datelor din sistem conform sistemului de management arhivistic aprobat de Arhivele Naţionale.
Potrivit completărilor, document electronic înseamnă "orice conţinut stocat în format electronic, în special sub formă de text sau de înregistrare audio, video sau audiovizuală".
Creatorii şi deţinătorii au următoarele obligaţii referitoare la documentele electronice: să le administreze astfel încât să asigure păstrarea integrităţii, autenticităţii şi posibilităţii de utilizare a acestora, atât în perioada folosirii curente, cât şi în depozitul de arhivă; să adopte un sistem de management arhivistic, aprobat de Arhivele Naţionale, care să respecte procedurile specifice privind organizarea şi desfăşurarea activităţii arhivistice a documentelor electronice; să implementeze mecanisme tehnice care să asigure accesul şi modificarea datelor de o manieră controlată, identificabilă şi databilă; să implementeze soluţii tehnice care să permită exportul datelor din sistem conform sistemului de management arhivistic aprobat de Arhivele Naţionale.
Procedurile specifice privind organizarea şi desfăşurarea activităţii arhivistice a documentelor electronice se stabilesc prin ordin al ministrului Afacerilor Interne, la propunerea Arhivelor Naţionale.
Formatele agreate pentru documentele electronice cu termen de păstrare permanent se aprobă prin dispoziţia directorului Arhivelor Naţionale care se publică pe pagina de internet a instituţiei. Obligaţia conversiei datelor în formatele agreate revine creatorilor şi deţinătorilor.
Dispoziţiile legii nu se aplică activităţilor de arhivare a documentelor electronice create şi deţinute de autorităţile şi instituţiile publice în nume propriu şi/sau pentru unităţile, instituţiile şi structurile aflate în subordinea sau în coordonarea acestora.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 270 / 5465 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, alături de Grupul PetStar, în finanțarea de 50 mil. € obținută de la UniCredit Bank. PCF Investment Banking a acționat în calitate de aranjor exclusiv
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei în valoare de 1,5 miliarde de lei. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...