ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MFP a elaborat normele de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate

27 Februarie 2019   |   AGERPRES

ONAC va optimiza condiţiile şi achiziţiile pe bază de criterii economice de calitate, va îmbunătăţi transparenţa achiziţiilor publice şi va asigura disponibilitatea produselor şi serviciilor achiziţionate în sistem centralizat, având ca obiective utilizarea eficientă a fondurilor publice .

 
 
Guvernul a aprobat miercuri propunerea Ministerului Finanţelor Publice privind normele de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate, informează MFP printr-un comunicat remis spre publicare.

"Eficientizarea achiziţiilor publice este vitală pentru economia românească, astfel că Guvernul României a înfiinţat Oficiul Naţional pentru Achiziţii Centralizate (ONAC), ca unitate de achiziţii publice, în subordinea Ministerului Finanţelor Publice. Acum, MFP a elaborat normele metodologice de aplicare ale prevederilor Ordonanţei de urgenţă nr. 46/ 2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate", se menţionează în comunicat.

ONAC va optimiza condiţiile şi achiziţiile pe bază de criterii economice de calitate, va îmbunătăţi transparenţa achiziţiilor publice şi va asigura disponibilitatea produselor şi serviciilor achiziţionate în sistem centralizat, având ca obiective utilizarea eficientă a fondurilor publice .

Conform sursei citate, pentru că România să beneficieze de aproximativ 43 miliarde euro din fonduri europene, trebuia înfiinţată o astfel de unitate de achiziţii centralizate pentru realizarea anumitor tipuri de achiziţii, ca o măsură cuprinsă în cadrul condiţionalităţii ex-ante privind achiziţiile publice.

Proiectul de act normativ stabileşte lista produselor şi serviciilor achiziţionate în sistem centralizat. Produsele şi serviciile achiziţionate în sistem centralizat sunt cele care sunt procurate de ONAC în numele şi pentru autorităţile contractante. Achiziţiile publice vor viza exclusiv produse şi servicii cu un nivel ridicat de omogenitate, care sunt necesare unei categorii largi de autorităţi contractante (combustibil, hârtie, mobilier, hardware, produse de papetărie şi birotică, produse electrotehnice, autovehicule, corpuri de iluminat pentru interior etc).

De asemenea, proiectul prevede că, în numele şi pentru utilizatorii principali şi/sau utilizatorii secundari, Oficiul Naţional pentru Achiziţii Centralizate încheie acorduri-cadru, care au ca obiect produsele şi serviciile achiziţionate. Oficiul poate administra sisteme dinamice de achiziţii prin care utilizatorii principali şi, dacă este cazul, utilizatorii secundari, pot achiziţiona produsele şi serviciile achiziţionate în sistem centralizat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5247 / 5519
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...