In-House Legal - Cei mai puternici General Counsels din corporațiile locale, listați de Legal 500. Cine sunt cei 19 români din GC Powerlist: Central and Eastern Europe 2019
02 Decembrie 2019
Andrei DelCetRomânia ocupă poziția a doua în regiune, după numărul de GC evidențiați, după Polonia (74) și înaintea Ucrainei (11), Ungariei (5), Cehiei (5), Slovaciei (2), Serbiei (2), Bulgariei (1) și Belarusului (1).
Nouăsprezece coordonatori ai departamentelor juridice din companii locale de talie mare au intrat anul acesta pe lista celor mai influenți GC (General Counsels) din Europa Centrală și de Est, întocmită de directorul juridic internațional Legal 500. România ocupă astfel poziția a doua în regiune, raportat la numărul de GC evidențiați, după Polonia (74) și înaintea Ucrainei (11), Ungariei (5), Cehiei (5), Slovaciei (2), Serbiei (2), Bulgariei (1) și Belarusului (1). Consilierii juridici din corporații au fost selectati pe baza unor cercetări riguroase, ce au inclus interviuri cu partenerii-cheie ai firmelor de avocatură şi cu in-house counsels din regiune.Cercetarea a urmărit să-i evidențieze pe profesioniștii dreptului din departamentele juridice ale firmelor care au contribuit la schimbarea sau formarea opiniilor în cadrul companiei sau industriei, au dezvoltat soluții tehnice stralucite pentru rezolvarea unor probleme complexe, au creat structuri inovatoare ce au avut ca efect un avans al business-ului, ori au creat modele ce au fost preluate de alți GC.
In aceasta editie, data publicitatii zilele trecute, Legal 500 i-a evidentiat in clasamentul GC Powerlist: Central and Eastern Europe 2019 pe Andreea Alexandrescu, Legal director, Carrefour Romania, Mateeas Anne Marie, Legal head, Novartis Romania, Alexandru Berea, Executive director - legal division, Banca Comerciala Romana, Adina Calfa, Group general counsel, E-Infra (Electrogrup Infrastructure), Stefania Dinu, CEE legal counsel, AbbVie Romania, Arina Dobrescu, Regional legal manager, Tenaris Silcotub, Alina Dumitrascu, Head of legal, Enel Distributie Romania, Livia Dumitrescu, Legal and external affairs director, Vodafone Romania, Adina Gutiu, General counsel, LUKOIL Romania, Florina Mariana Homeghiu, Country legal manager, Coca-Cola HBC Romania, Elena Iacob, Head of legal and compliance department, Alliance Healthcare Romania, Minerva Ionita, Legal and compliance manager, Arctic, Catalin Istrate, Legal director Poland and Eastern Europe, hygiene and home, RB Polonia, Camelia Nicoara, Legal and public affairs director - Central South Europe, Michelin Romania, George-Mihai Popa, Corporate legal director, E.ON Romania, Gabriela Popescu, Head of legal, Microsoft Romania, Ioana Regenbogen, Head of legal and corporate affairs, ING Bank Romania, Mihai Rotaru, Deputy head of legal division, Banca Transilvania și Mihaela Scarlatescu, Head of legal and compliance department, A&D Pharma (DR Max Group).
Andreea Alexandrescu: Este important ca avocații externi să ofere consultanță juridică clară și business-oriented
Andreea Alexandrescu a urmat studiile Facultății de Drept din cadrul Universității București și s-a specializat în Drept Internațional în urma unui master la McGill University, în Montreal, Canada. Din 2006, face parte din echipa Carrefour România, iar începând cu 2009 este Director juridic. Înainte de a se alătura retailerului, Andreea a lucrat pentru Gide Loyrette Nouel, unde s-a specializat în Real Estate. În perioada în care a colaborat cu Gide, a lucrat pentru Carrefour în majoritatea proiectelor sale de la acea vreme în calitate de consilier și a dezvoltat o foarte bună relație de colaborare cu fostul director juridic al Carrefour România.
”Chiar dacă știu că nu este ușor să anticipezi toate scenariile sau consecințele potențiale și chiar dacă legislația nu este clară, este important ca avocații externi să ofere consultanță juridică clară și business-oriented. Atunci când ni se cere să oferim răspunsuri clare, directe și rapide pe baza cărora clientul intern să poată acționa, concluziile avocaților externi ar trebui să fie cât mai simple și directe”, a declarat Andreea Alexandrescu echipei de cercetare a directorului Legal 500.
Alexandru Berea, un nume cheie din conducerea BCR
Alexandru Berea este unul dintre numele cheie ale echipei de conducere a Băncii Comerciale Române (BCR) și membru al consiliului de supraveghere al Băncii de Locuințe a BCR. El este concentrat pe îndeplinirea obiectivelor de afaceri ale băncii, menținând în același timp o vigilență deplină a conformității.
”Am lucrat personal cu el, de mai bine de 10 ani, pe diverse mandate care acoperă M&A, reglementare și conformitate, litigii, GDPR, piețe de capital, employment, concurență și multe altele. Alexandru stabilește întotdeauna obiectivele de la început și oferă îndrumări ori de câte ori este necesar. Îmi amintesc întâlnirile noastre de planificare strategică în care m-a impresionat cu gândirea sa juridică, etica și abilitățile de negociere, ca să nu mai vorbim de simțul umorului”, a declarat una dintre sursele apelate de analiștii care au lucrat la GC Powerlist: Central and Eastern Europe 2019.
Adina Calfa-Dudoiu a crescut profesional in cadrul firmei de avocatura CMS
Având peste 15 ani de activitate atât în serviciile de practică privată, cât și în consilierea juridică internă, Adina Calfa-Dudoiu are experiență în gestionarea problemelor juridice în sectorul minier, precum și în domenii precum telecomunicații, chimie, media, audiovizual și tehnologie. Ea a ”crescut” profesional in cadrul firmei de avocatura CMS Romania, căreia i s-a alaturat in 2003, prima tranzacție în care a lucrat fiind achiziția unui mare retailer de electronice de către un fond internațional de investiții.
După zece ani, a decis că este timpul să se orienteze spre domeniul in-house și în 2013 a făcut primul pas spre industria telecomunicațiilor, iar mai târziu a intrat în industria minieră. Între 2013 și 2016 a fost directorul juridic al filialei locale a celei mai mari companii internaționale de televiziune și broadband din lume, Liberty Group. În acest rol, Adina Calfa-Dudoiu a fost responsabil pentru reconstruirea echipei juridice și redesenarea imaginii și rolului acesteia în cadrul companiei. A realizat asta prin redefinirea sarcinilor unor membri ai echipei, adaptarea la abilitățile fiecăruia și angajarea altor profesioniști calificați pentru a întări echipa. În 2017, Adina Calfa-Dudoiu s-a alăturat companiei miniere Roșia Montană Gold Corporation, o subsidiară a Gabriel Resources, firmă canadiană listată.
La începutul lunii martie, ea a schimbat postul de Legal Director la Roșia Montană Gold Corporation cu cel de General Counsel al Grupului E-IINFRA. ”Am ales sa lucrez pentru un grup focusat pe infrastructura, în primul rand, pentru background-ul meu profesional în companii din telecomunicații și energie / resurse naturale. Infrastructura este unul dintre sectoarele critice în acest moment pentru România; este un domeniu cheie, în care avem mult de construit, iar asta vine la pachet cu o mulțime de proiecte complexe care îți oferă motivație și, în timp, satisfacții”, a declarat pentru In-house Legal Adina Calfa-Dudoiu.
”Grupul nostru este activ în România și în străinătate - are prezență în țări precum Polonia, Grecia, Germania, Irlanda și SUA - și se extinde în continuare. În acest context, îmi concentrez eforturile în a oferi cele mai bune sfaturi atât prin intermediul echipei juridice interne, cât și cu ajutorul consultanților externi.
Aceștia trebuie să mențină ritmul rapid impus de piață, să înțeleagă profund industria, dar și mediul politic și economic. Prin urmare, a fi prezent, bine informat, proactiv și la obiect este, după părerea mea, cartea câștigătoare”, a nuanțat General Counsel-ul Grupului E-IINFRA pentru Legal 500.
Citește și
→ Unul dintre cei mai influenți Legal Manageri locali, evidențiați de Legal500, a fost recrutat de E-INFRA. Adina Calfa-Dudoiu: M-au convins povestea grupului și a fondatorilor, viziunea lor centrată pe profesionalism educat și calitate
Alina Dumitrașcu, ”un game changer, care a construit o echipă juridică grozavă”
Alina Dumitraşcu a absolvit Facultatea de Drept, după care s-a specializat în domeniu prin studii postuniversitare de masterat, doctorat şi MBA. Din 2010 este Director Juridic al Enel Distribuţie Muntenia/ Banat/ Dobrogea. Cu o experienta de aproape 20 de ani in drept, Alina Dumitrascu este un avocat specializat in domeniul energiei, care a facut parte din si a coordonat echipe de profesionisti, atat in companii de stat, cat si private. In paralel activitatii profesionale, a existat o preocupare constanta pentru chestiuni legate de drepturile omului, de sustinere a actiunilor civice si de aprofundare a aspectelor penale specifice infractiunilor contra umanitatii.
”Alina Dumitrașcu nu este doar o adevărată profesionistă ce are cunoștințe juridice și de reglementare impresionante, ci este și un game changer, folosind toată energia sa pentru modernizarea proceselor de muncă. Ea a construit o echipă juridică grozavă care se ocupă de o gamă largă de probleme juridice (corporative, de reglementare, dispute), alături de avocați care anterior lucrau cu firme renumite de avocatură și au decis să i se alăture.
De menționat este faptul că, dincolo de a fi o foarte bună profesionistă, este și activistă pentru copii, în special pentru drepturile fetelor. A fondat Smartastic Lab - o organizație non-profit a cărei misiune este de a schimba mentalitatea în ceea ce privește egalitatea de gen și a publicat „Ce este Constituția?” - o carte uimitoare care explică copiilor Constituția României”, au declarat oamenii intervievați de Legal 500.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Livia Dumitrescu: Niciun avocat nu este „doar avocat”
Livia Dumitrescu s-a alăturat Vodafone România pe poziția de Legal and External Affairs Director din luna februarie. Ea a lucrat anterior la Banca Transilvania (BT), unde a avut rolul de Compliance Director al Bancpost, una dintre achizițiile societății bancare clujene. În plus, a fost membru nonexecutiv al consiliului director la Victoriabank, o altă achiziție a BT, în Republica Moldova.
Noul Head of Legal de la Vodafone a activat șase ani la OMV Petrom, unde a deținut roluri importante, inclusiv director Corporate Affairs & Compliance, director al primului birou ombudsman corporate din România și Head of Reward & Respect department. Ea a lucrat cu firme de avocatură din SUA și Marea Britanie și cu trei organizații internaționale (Banca Europeană de Investiții, Banca pentru Comerț și Dezvoltare a Mării Negre și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare).
Aceasta este și cetățean britanic și are calificări profesionale în drept (avocat recunoscut în Baroul din New York), conformitate (International Compliance Association Fellow) și investigarea fraudelor (Certified Fraud Examiner). Deține titluri academice de la Harvard Law School, School of Social and Political Sciences, Hull University, și de la Facultatea de Drept, Universitatea din București.
”O firmă de avocatură trebuie să se gândească alături de mine la cele mai bune soluții pentru provocările cu care se confruntă firma în care lucrez. Mă aștept ca avocații externi să ne înțeleagă business-ul și să dorească să afle mai multe despre strategia noastră de dezvoltare și despre riscurile care ar putea afecta atingerea obiectivelor.
Cel mai rău lucru pe care l-am auzit este „suntem doar avocați”. Când aud asta, deseori întreb - „dar conduci o afacere, nu? Conduci cabinetul de avocatură ”. Niciun avocat nu este „doar avocat” și cu toții avem de câștigat dacă refuzăm această etichetă atunci când ne este aplicată de alții, și de preferință nu o adoptăm în mod voluntar pentru noi înșine”, a spus Livia Dumitrescu echipei de reaserch.
Florina Mariana Homeghiu: Există o procedură transparentă, periodică, pentru selectarea firmelor de avocatură
Florina Homeghiu și-a început cariera de avocat la scurtă vreme după ce a obținut licența în cadrul Facultății de Drept a Universității din București. A absolvit cursurile acestei instituții în 2005, iar în 2006 era deja membră a Baroului București.
Intrarea în profesie nu i-a întrerupt traseul academic, Florina fiind adepta unei pregătiri continue. A urmat cursurile de Masterat – Dreptul Afacerilor, Facultatea de Drept, Universitatea din București (2005 – 2006) și cursurile Școlii Doctorale din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative – specializarea Științe Administrative (2010 – 2013).
“Munca de avocat am desfășurat-o în cadrul unor societăți de avocatură, atât românești, cât și internaționale, în domeniul consultanței juridice, acoperind arii precum: corporate, comercial (contracte comerciale, tranzacții, activitate de due-diligence privind societăți comerciale din diverse ramuri de activitate, etc.), real estate, dreptul energiei, etc. După aproximativ 12 ani de activitate în cadrul firmelor de avocatură, începând cu octombrie 2017 am făcut o schimbare, trecând astfel din postura de avocat extern în cea de avocat intern și, în același timp, de beneficiar al serviciilor de avocatură în cadrul Coca-Cola HBC România. Compania produce, îmbuteliază local și distribuie în România și în zece alte țări din regiune băuturile din portofoliul companiei Coca Cola. Din decembrie 2018 sunt Country Legal Manager al Coca-Cola HBC România”, a declarat avocatul într-un interviu acordat BizLawyer.
Departamentul Juridic al Coca-Cola HBC România este format din cinci oameni. Patru dintre aceștia au pregătire juridică și gestionează activitatea din cadrul Coca-Cola HBC România: contracte comerciale, proiecte corporate, protecția consumatorilor etc.. Lor li se alătură un al cincilea membru al echipei care asigură suportul administrativ: relația cu anumite autorități, Registrul Comerțului, companiile de recuperare creanțe, etc.). “Avem o echipă cu multă experiență, care poate face față oricând tuturor provocărilor din activitatea companiei. Pentru moment, structura departamentului nu va fi schimbată și vom apela la expertiza și ajutorul avocaților externi, în funcție de nevoile business-ului”, mai spunea Country Legal Managerul Coca-Cola HBC Romania.
Într-un scurt interviu acordat publicației Legal 500, Florina Homeghiu a declarat: ”Coca-Cola HBC și, implicit, unitatea de afaceri din România, au un grup de firme de avocatură cu care lucrează la diferite proiecte și domenii juridice. Deoarece administrăm o afacere complexă, iar provocările sunt constante, există o procedură transparentă, periodică, pentru selectarea firmelor de avocatură care vor face parte din panel și care ne susțin în eforturile noastre legale.
La începutul anului 2018, o astfel de procedură a fost finalizată pe baza unor criterii specifice: domeniile de drept în care pot oferi servicii juridice, ofertă financiară, poziție pe piață, experiență anterioară în colaborare cu Coca-Cola HBC România (dacă este cazul), etc. După analizarea ofertelor primite (atât la nivel local, cât și la nivel central), au fost selectate câteva firme de avocatură și în prezent colaborăm cu acestea”.
Citește și
→ In-houseLegal.ro | Coca-Cola HBC România are o echipă de juriști cu multă experiență, care poate face față oricând tuturor provocărilor din activitatea companiei. Florina Homeghiu, Country Legal Manager: Vom apela la expertiza și ajutorul avocaților externi, în funcție de nevoile business-ului
Elena Iacob, de la Coca Cola în industria farma
Elena Iacob a coordonat echipa de consilieri juridici ai Coca-Cola HBC Romania până în 2018, fiind alături de celelalte echipe ale companiei in implementarea diverselor proiecte, acordand asistență juridică. În urmă cu un an, ea a fost recrutată de distribuitorul farmaceutic român Farmexpert, parte a grupului Walgreens Boots Alliance.
Pentru a primi un mandat din partea firmei pentru care lucrează Elena Iacob spune că o casă de avocatură trebuie să aibă o înțelegere dovedită a industriei în care clientul acționează (în general) și a activității clientului (în special); colaborare strânsă cu echipa internă pentru a înțelege pe deplin nevoile și așteptările business-ului și o strategie comună cost/eficiență.
Minerva Ioniță a construit la Arctic o echipă juridică puternică, cu o abordare pro-business
Din perioada in care profesa ca avocat, Minerva Ioniță a dorit să-și extindă expertiza profesională lucrând pentru o companie multinațională și, din acest motiv, s-a alăturat companiei Arctic, în 2012, ca avocat intern. Din mai 2015, ea a fost numită lider al echipei juridice. La început, compania avea doar un avocat intern, dar când compania a crescut și legislația europeană și națională au impus respectarea unui nivel mai ridicat de complexitate în domeniul conformării, nevoia de a crea o echipă juridică mai puternică a devenit evidentă.
" Echipa noastră s-a extins și acum avem mai mulți seniori și juniori, astfel încât putem împărți mai bine sarcinile ținând cont de experiența și abilitățile profesionale ale fiecăruia dintre colegi. Îmbunătățim eficiența și, având această structură, încercăm să răspundem așteptărilor clienților interni. Având o echipă cu adevărat experimentată și specializată, putem înțelege mai bine industria și business-ul nostru și, lucrând astfel, abordarea legală este mai orientată spre afaceri și mai potrivită nevoilor companiei.Urmărim constant respectarea diverselor politici interne și suntem implicați în îmbunătățirea unor proceduri, luând în considerare atât actualizări ale legislației, cât și dezvoltarea companiei", a declarat Minerva Ioniță echipei de cercetare a directorului Legal 500.
Cătălin Istrate, ”un General Counsel de excepție”
Catalin Istrate este considerat de colaboratori un General Counsel de excepție, care gestionează problemele legale ale entităților RB din mai multe jurisdicții.
Chestionați de echipa Legal 500, avocații cu care a interacționat au spus că apreciază eforturile sale pentru asigurarea unei comunicări clare și transparente a nevoilor legale și de afaceri ale RB, deoarece acest lucru le permite să atingă așteptările clientului de a primi servicii juridice pe măsură. ”Datorită experienței sale deosebite în proiecte complexe cu background internațional, el înțelege mecanismele dreptului polonez, în ciuda complexității lor și contribuie la găsirea de soluții adecvate”, au spus aceștia.
Camelia Nicoară, responsabilități semnificative la nivel regional
Camelia Nicoară are o experiență de peste nouă ani ca avocat intern la Michelin. Ea și-a început-o cariera de in-house la Michelin în 2005 și, după cinci ani, a fost promovată în funcția de director juridic și de afaceri publice pentru România și Balcani. Începând cu 2012, este director juridic și de afaceri publice pentru Europa Centrală și de Sud, rol care înglobează responsabilități semnificative la nivel regional.
”De-a lungul colaborării noastre, Nicoara a demonstrat profesionalism și pasiune în activitatea ei”, au spus echipei de research avocații cu care a lucrat Camelia Nicoară. ”Ne-a oferit feedback foarte detaliat și prompt de fiecare dată când a fost nevoie, ne-a explicat clar misiunile noastre și așteptările companiei în legătură cu acestea. Cunoștințele sale legale, experiența tranzacțională și abilitățile de management de proiect sunt impresionante”, au adăugat avocații.
Camelia Nicoara gestionează astăzi activitatea juridică și riscul legal în 11 țări din Europa de Sud Centrală (România, Ungaria, Grecia, Cipru, Bulgaria, Serbia, Croația, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru, Macedonia, Slovenia).
George-Mihai Popa: Proactivitatea unei firme de avocatură externă este foarte apreciată
George-Mihai Popa este licențiat al Facultății de Drept din cadrul Universității din București și licențiat al Facultății de Relații Economice Internaționale din cadrul Academiei de Studii Economice din București. De asemenea a absolvit programul de studii postuniversitare de Drept Internațional din cadrul Universității din București și este absolvent al programului de Master Drept Internațional și European al Afacerilor al Universității Paris 1 – Pantheon – Sorbonne și Universității din București organizat de Colegiul Juridic. El a urmat numeroase traininguri și specializări la nivel internațional în domeniile dreptului corporativ și de conformitate, în special pe ariile de risc specifice zonelor de dreptul afacerilor, dreptul concurenței, anticorupție, protecția datelor cu caracter personal și etica în afaceri.
George-Mihai Popa deține funcția de Director Juridic și de Conformitate în domeniul corporativ. Coordonează activitățile de consultanță juridică și practicile de conformitate în cadrul companiei în care activează, fiind implicat în proiecte majore la nivel de top management în domeniile drept corporativ, drept civil, dreptul concurenței, guvernanță corporativă și politici de conformitate. De asemenea, este implicat în coordonarea unor proiecte strategice la nivel regional.
El a coordonat de-a lungul timpului proiecte privind redactarea și implementarea politicilor de conformitate în cadrul companiilor în care a activat, a procedat la transpunerea și armonizarea la nivel regional și local a regulilor emise la sediul central al companiilor, a coordonat negocierea de contracte comerciale internaționale și organizarea programelor de training pentru angajații companiei din grupul de țări Romania, Bulgaria și Moldova dar și la nivel Global.
”Un consultant juridic extern ar fi mai mult decât binevenit dacă înțelege specificul de activitate al operațiunilor companiei, oferă un nivel ridicat de expertiză și opțiuni adecvate. În plus, este foarte important ca firma de avocatură să aibă o abordare flexibilă și interdisciplinară. În același timp, proactivitatea unei firme de avocatură externă este foarte apreciată”, a declarat George-Mihai Popa directorului Legal 500.
Gabriela Popescu, diploma în drept și Executive MBA
Gabriela Popescu este unul dintre cei mai experimentați profesioniști din domeniul juridic din România, având o carieră de peste 20 de ani în care a coordonat departamentele de Legal affairs din companii multinaționale de top. În octombrie 2017, Gabriela s-a alăturat Microsoft România, până atunci fiind șefa departamentului juridic și Country head of compliance pentru firma Novartis România, poziție din care s-a ocupat de aspectele legale pentru produsele inovative ale companiei vândute în România, precum și de fabrica din Târgu Mureș, care produce medicamente generice sub marca Sandoz. Anterior, Gabriela Popescu a petrecut 16 ani ca Director juridic regional la Colgate Palmolive. Ea și-a început cariera de consilier juridic la The Coca-Cola Company. Pe lângă diploma în drept obținută la Universitatea din București, Gabriela se mândrește și cu un Executive MBA, finalizat la ASEBUSS și la Universitatea din Washington.
”Pentru ca o firmă de avocatură să ofere consultanță de calitate, înțelegerea afacerii - nu doar a industriei - este obligatorie; numai în acest fel poate oferi asistență pragmatică și personalizată. De asemenea, dorința și curajul de a schimba status-quo-ul, entuziasmul de a se angaja în domenii care nu erau un focus înainte, sunt condiții prealabile pentru o colaborare potențială. Nicio înțelegere și nicio sumă de bani nu sunt suficiente atunci când vorbim despre reputație și încredere”, a opinat Gabriela Popescu, chestionată de echipa de research de la Legal 500
Ioana Regenbogen, suport legal pentru toate liniile de activitate ale ING Bank
Ioana Regenbogen este Director and Head of Legal and Corporate Affairs pentru ING Bank Amsterdam Branch București, compania românească care operează ca sucursală a grupului financiar multinațional olandez ING Bank. În acest rol, asigură suportul legal pentru toate liniile de activitate ale băncii, inclusiv retail, mid-banking corporate, piețe financiare și alte entități din cadrul ING Group România, care implică brokeraj de leasing, factoring și asigurări.
Expertiza și dedicarea sa au făcut ca, din decembrie 2015, rolul său sa fie extins pentru a acoperi și partea de Corporate affairs. Având în vedere acest nou rol, Regenbogen a început să coordoneze activitățile legate de reprezentarea și promovarea intereselor ING în organizațiile din industrie.
"Calitatea personalului din departamentul juridic, dedicarea și experiența profesională câștigată, împreună cu preocuparea noastră constantă (și aproape obsesivă) pentru eficiență ne-au determinat să devenim, îndrăznesc să spun, trusted personal advisors și strategi de încredere pentru business", a declarat Ioana Regenbogen publicației Legal 500.
Mihai Rotaru: Un profesionist în drept are un dublu rol în cadrul organizației
Cele mai vizibile și relevante tranzacții în care Mihai Rotaru a fost implicat în ultima perioadă sunt acțiunile pre și post preluare a Volksbank România de către Banca Transilvania și procesul de M&A dintre Banca Transilvania și Bancpost, în care a fost membru de bază al echipei de negocieri și coordonator legal pe aspecte de credit al Băncii Transilvania. De asemenea, s-a implicat în vânzarea unora dintre cele mai mari portofolii bancare de împrumuturi neperformante de pe piața din România, precum Arena 1, Arena 2 și Castrum.
Mihaela Scărlătescu gestionează activitățile legale ale unui grup cu operațiuni in mai multe țări
Succesul Mihaelei Scărlătescu, un profesionist cu peste zece ani de experiență ca in-house, este evidențiat de o gamă largă de experiențe anterioare în reprezentarea clienților în diverse domenii de activitate, care au implicat real-estate, concurență, legislația muncii sau litigii comerciale. Activitatea sa profesională coagulează un deceniu de specializare în toate ramurile industriei farmaceutice: producție, promovare, reglementare, comerț cu ridicata și cu amănuntul.
Datorită provocării, dar și oportunității de a fi etic și creativ în același timp, într-un domeniu foarte reglementat, cum este cel farmaceutic, Mihaela spune că această calitate multidimensională a sectorului face ca industria farmaceutică să fie "pasiunea sa vinovată", ce îi oferă posibilitatea de a fi "inovatoare, proactivă și reactivă la acelasi timp'.
O astfel de ocazie i s-a oferit în timpul crizei financiare, când peste 1.000 de farmacii au intrat în faliment ca urmare a întârzierii plăților efectuate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate către producătorii și distribuitorii de medicamente. A devenit astfel o provocare să vinzi produse și să recuperezi datoriile, iar Mihaela Scărlătescu a coordonat procedurile judiciare în peste 500 de dosare ajunse în instanță. Compania a reușit nu numai să recupereze cash-flow-ul important pentru continuarea operațiunilor, ci și să câștige încrederea și respectul altor farmacii de pe piață.
În ultimii ani, Mihaela a fost implicată în achiziția a peste 80 de farmacii, reușind să-și atingă țintele într-o perioadă foarte scurtă de timp, în paralel cu finalizarea unui proiect imobiliar complex. Și-a impresionat colegii, notează ghidul juridic internațional, care menționează că Mihaela coordonează o echipă juridică de 15 oameni și gestionează activitățile legale ale Grupului ce cuprind operațiunile a 20 de companii din 7 țări, cu 4.500 de angajați, care fabrică și comercializează medicamente.
Citește și
→ În spatele scenei, alături de Mihaela Scărlătescu, Head of Legal & Compliance - A&D Pharma și departamentul în care lucrează 15 “oameni buni“. Cum s-a produs integrarea companiei în grupul Dr. Max și ce așteptări aduce anul 2019
Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1593 / 1879 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...