ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Creşteri de peste 25% ale vitezei de download pentru internetul fix şi mobil, în 2022

05 Iulie 2023   |   Agerpres

Viteza medie de upload a ajuns la 280 Mbps pentru serviciul de acces la internet la punct fix, creşterea procentuală fiind semnificativă, de 56% faţă de nivelul anului 2021.

 
 
Viteza medie de download la nivel naţional pentru internetul fix a crescut anul trecut cu aproximativ 27% faţă de anul precedent, înregistrând o valoare de 331 Mbps, conform rezultatelor testelor realizate de utilizatorii finali în cadrul platformei Netograf pe parcursul anului 2022, a anunţat, miercuri, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
 
"Calitatea serviciilor de acces la internet s-a îmbunătăţit în anul 2022 când am înregistrat o creştere a vitezelor medii de download şi upload la nivel naţional atât pentru conexiunile fixe, cât şi pentru cele mobile. Astfel, în anul 2022, testele realizate prin Netograf au indicat că viteza medie de download la nivel naţional prin conexiunile fixe a fost de 331 Mbps, iar cea prin conexiunile mobile de 38 Mbps", a declarat preşedintele ANCOM, Valeriu Zgonea, cu ocazia publicării Raportului privind calitatea serviciului de acces la internet.
 
Viteza medie de upload a ajuns la 280 Mbps pentru serviciul de acces la internet la punct fix, creşterea procentuală fiind semnificativă, de 56% faţă de nivelul anului 2021.
 
În ceea ce priveşte serviciul de internet mobil, viteza medie de download la nivel naţional a ajuns la 38 Mbps, înregistrând o creştere de circa 26%, iar viteza medie de upload a atins o valoare de 15 Mbps, fiind mai mare cu 46% faţă de media naţională din anul precedent.
 
Dintr-un număr total de 133.641 de teste valide efectuate în anul 2022, 77% au fost realizate pe conexiuni fixe şi 23% pe conexiuni mobile.
 
La nivel de judeţe, cele mai multe teste valide pentru serviciile de internet fix au fost efectuate în Bucureşti (7.201 teste), Prahova (2.675 teste), Ilfov (2.532 teste), Cluj (1.782 teste) şi Iaşi (1.756 teste). Pentru serviciile de internet mobil, cele mai multe teste valide au fost localizate în Bucureşti (6.920), Timiş (1.149), Iaşi (1.122), Ilfov (1.022) şi Braşov (824).
 
Conform sursei citate, furnizorii au libertatea să-şi stabilească valorile parametrilor de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet conform politicii lor comerciale şi tehnologiilor folosite.
 
În cazul serviciului de acces la internet prin reţele fixe, viteza depinde de specificaţiile hardware/software ale terminalului de pe care utilizatorul efectuează măsurătorile, de nivelul de utilizare a procesorului, traficul de fundal şi memoria RAM liberă din timpul măsurătorilor, de numărul echipamentelor conectate la aceeaşi reţea care pot genera trafic în timpul măsurătorilor etc.
 
În cazul serviciului de acces la internet prin reţele mobile, viteza măsurată este influenţată de efectuarea măsurătorilor în interiorul sau în exteriorul unei clădiri, de condiţiile atmosferice, de numărul utilizatorilor finali care accesează simultan serviciul în aceeaşi arie, de echipamentul terminal, sistemul de operare etc. Este important ca utilizatorii să ţină cont de faptul că majoritatea ofertelor dedicate clienţilor rezidenţiali disponibile pe piaţă nu garantează atingerea unei anumite viteze pe întreaga perioadă de utilizare a serviciului de acces la internet.
 
Pentru a asigura transparenţa informaţiilor privind calitatea serviciului de acces la internet, furnizorii au obligaţia de a preciza în contracte şi pe paginile proprii de internet valorile următorilor parametri de calitate tehnici: viteza minimă, viteza de transfer disponibilă în mod normal, viteza maximă şi viteza promovată (pentru serviciile de acces la internet prin reţele fixe) şi viteza maximă estimată şi viteza promovată (pentru serviciile de acces la internet prin reţele mobile).
 
Cel mai recent studiu privind utilizarea serviciilor de comunicaţii electronice de către utilizatorii finali, persoane fizice (decembrie 2022) realizat de ANCOM arată că 29% dintre respondenţi nu cunosc viteza abonamentului/din contract pentru servicii de acces la internet fix, cu un procent mai mare (37%) în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 25-34 de ani.
 
În acelaşi timp, întrebaţi ce i-a determinat sau i-ar determina să achiziţioneze un abonament de internet fix cu o viteză de 1000 Mbps sau mai mult, 47% dintre respondenţi au ales ca răspuns viteza reală/garantată.
 
Raportul prezintă statistici comparative privind calitatea serviciilor de acces la internet, pentru anul 2022, atât din perspectiva parametrilor tehnici, aşa cum au fost experimentaţi de utilizatori şi măsuraţi prin intermediul Netograf, cât şi din perspectiva parametrilor administrativi, conform datelor transmise de furnizori prin intermediul aceleiaşi platforme.
 
ANCOM a creat platforma Netograf (care cuprinde o aplicaţie web şi aplicaţii dedicate terminalelor mobile şi fixe) prin intermediul căreia utilizatorii pot evalua performanţa serviciului, precum şi evoluţia acesteia în timp. În România, Netograf este mecanismul certificat de măsurare a calităţii serviciului de acces la internet, fiind singura platformă care ajută utilizatorii să obţină despăgubiri privind calitatea internetului fix şi mobil.
 
În cazul în care constată o diferenţă importantă, permanentă sau care se repetă la intervale regulate, între performanţa reală a serviciului de acces la internet în ceea ce priveşte viteza şi performanţa indicată de furnizor în contract, utilizatorii pot beneficia, dacă au urmat întocmai procedura de măsurare a parametrilor de calitate indicată în contract şi au depus o sesizare validă, de anumite remedii prevăzute de furnizori în contract.
 
Furnizorii au obligaţia de a nu taxa, deduce din traficul aferent planului tarifar, limita sau bloca traficul de date consumat de utilizatorii finali dinspre şi înspre Netograf. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4055 / 18216
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...