ARACO: Constructorii evaluează posibilitatea suspendării temporare a derulării contractelor, în contextul escaladării preţurilor la materialele de construcţii
14 Iunie 2021
AgerpresPotrivit sursei citate, aceste evoluţii ale preţurilor la materiale de construcţii afectează sectorul de construcţii, atât la nivel european, cât şi la nivel naţional, precum şi interesele legitime ale societăţilor de construcţii.
Sectorul de construcţii din România este impactat major de creşterea semnificativă a preţurilor la o serie de materiale de construcţii începând cu trimestrul I 2021, cu efecte negative imediate în derularea contractelor de construcţii, precum şi în contractele care urmează a fi licitate, informează Asociaţia Română a Antreprenorilor de Construcţii - ARACO, printr-un comunicat.
"În acest context economic incert, societăţile de construcţii evaluează posibilitatea suspendării temporare a derulării contractelor până la clarificarea modului de preluare în contracte a acestor creşteri de preţuri semnificative la materialele de construcţii", se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, aceste evoluţii ale preţurilor la materiale de construcţii afectează sectorul de construcţii, atât la nivel european, cât şi la nivel naţional, precum şi interesele legitime ale societăţilor de construcţii.
ARACO semnalează că, în cursul trimestrului I, au fost înregistrare la nivelul Uniunii Europene următoarele creşteri: oţel - creşteri de 110% în Italia, de 70% în Germania şi Franţa, 64% în Spania, iar în România de 70%; bitum - creştere de circa 15%; ciment - creştere cu 10%; lemn - creştere de peste 20%; produse din polietilenă - creştere de peste 40%. La acestea se adaugă scumpirea carburanţilor cu 34%.
"Pe lângă aceste creşteri imprevizibile, companiile de construcţii se confruntă şi cu întârzieri pe lanţurile de aprovizionare, furnizorii fiind rezervaţi în a-şi asuma termene specifice de livrare", mai semnalează ARACO.
Având în vedere riscurile majore cu care se confruntă antreprenorii în derularea contractelor de execuţie, alături de riscurile ancorate în viitoare licitaţii organizate pe documentaţii cu preţuri inactuale, ARACO solicită public autorităţilor guvernamentale centrale, autorităţilor locale, Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), INS, beneficiarilor de lucrări "să acţioneze cât mai rapid cu putinţă pentru identificarea şi promovarea acelor măsuri care să contracareze riscurile cu care proiectele sunt confruntate".
Principalele măsuri potenţiale care pot fi operaţionalizate, potrivit ARACO, sunt: amendarea formulei de ajustare a preţului cât mai bine adaptată la complexitatea fiecărui proiect şi la elementele componente ale preţului ofertat care să acopere situaţia actuală a creşterii preţurilor la materiale şi echipamente, situaţie care nu a putut fi prevăzută în mod rezonabil de antreprenori şi ale căror interese comerciale sunt acum afectate negativ; recalcularea valorii contractelor de către proiectantul lucrării sau consultantul pentru aplicaţia de finanţare; reflectarea reală a creşterilor de preţuri la materiale de către Indicele de preţuri în construcţii; recalcularea corectă şi urgentă a bugetelor pentru contractele care urmează a fi licitate; revizuirea şi actualizarea HG 1/2018, pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 12614 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...