ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comisia Europeană a publicat raportul final al anchetei sectoriale privind internetul obiectelor destinat consumatorilor

20 Ianuarie 2022   |   Agerpres

Raportul final şi documentul de lucru al serviciilor Comisiei care îl însoţeşte identifică potenţialele preocupări în materie de concurenţă pe pieţele în creştere rapidă ale produselor şi serviciilor legate de internetul obiectelor din Uniunea Europeană.

 
 
Comisia Europeană a publicat, joi, rezultatele anchetei sale sectoriale în domeniul concurenţei privind internetul obiectelor destinat consumatorilor (IoT), informează un comunicat de presă al executivului comunitar.
 
Raportul final şi documentul de lucru al serviciilor Comisiei care îl însoţeşte identifică potenţialele preocupări în materie de concurenţă pe pieţele în creştere rapidă ale produselor şi serviciilor legate de internetul obiectelor din Uniunea Europeană.
 
"Sectorul internetului obiectelor destinat consumatorilor devine tot mai mult parte din viaţa noastră de zi cu zi. Constatările finale ale anchetei noastre sectoriale confirmă preocupările identificate în raportul preliminar. Aceasta este o piaţă cu bariere mari la intrare, cu puţini actori integraţi pe verticală şi cu preocupări legate de accesul la date, interoperabilitate sau practici de exclusivitate, printre altele", a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene, Margrethe Vestager.
 
Principalele constatări ale anchetei sectoriale privind internetul obiectelor destinat consumatorilor se referă la următoarele elemente, menţionate şi în raportul preliminar: caracteristicile produselor şi serviciilor legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor; caracteristicile concurenţei pe aceste pieţe; principalele domenii de preocupări potenţiale exprimate de părţile interesate în legătură cu funcţionarea actuală a pieţelor internetului obiectelor destinat consumatorilor, precum şi cu perspectivele de viitor.
 
Constatările anchetei sectoriale indică faptul că internetul obiectelor destinat consumatorilor creşte rapid şi devine tot mai mult o parte a vieţii noastre de zi cu zi. În plus, există o tendinţă de creştere a disponibilităţii asistenţilor vocali ca interfeţe pentru utilizatori, care permit interacţiunea cu alte dispozitive inteligente şi servicii legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor.
 
Majoritatea părţilor interesate care au participat la ancheta sectorială indică faptul că unul dintre principalele obstacole în calea intrării pe piaţă sau a extinderii în acest sector este costul investiţiilor în tehnologie, care sunt foarte ridicate pe piaţa asistenţilor vocali.
 
O altă barieră importantă în ceea ce priveşte intrarea pe piaţă este situaţia concurenţială, un număr mare de părţi interesate raportând dificultăţi în a concura cu întreprinderi integrate pe verticală care şi-au construit propriile ecosisteme în cadrul sectorului internetului obiectelor destinat consumatorilor şi în afara acestuia (de exemplu, Google, Amazon sau Apple). Întrucât aceşti actori furnizează sistemele de operare a dispozitivelor inteligente şi mobile cel mai des utilizate, precum şi principalii asistenţi vocali, ei determină procesele de integrare a dispozitivelor şi serviciilor inteligente într-un sistem de internet al obiectelor destinat consumatorilor.
 
Părţile interesate şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la următoarele domenii: anumite practici de exclusivitate şi de legare în legătură cu asistenţii vocali, precum şi practici care limitează posibilitatea de a utiliza asistenţi vocali diferiţi pentru acelaşi dispozitiv inteligent; poziţia asistenţilor vocali şi a sistemelor de operare a dispozitivelor inteligente în calitate de intermediari între utilizatori, pe de o parte, şi dispozitivele inteligente sau serviciile legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor, pe de altă parte. Această poziţie, combinată cu rolul lor cheie în generarea şi colectarea datelor, le-ar permite să controleze relaţiile cu utilizatorii.
 
În acest context, părţile interesate şi-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la facilitatea descoperirii şi la vizibilitatea serviciilor lor legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor; accesul extins al furnizorilor de asistenţi vocali la date, inclusiv la informaţii privind interacţiunile utilizatorilor cu dispozitive inteligente ale terţilor şi cu servicii legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor. Părţile interesate consideră că accesul la volume mari de date şi acumularea unor cantităţi mari de date le permit furnizorilor de asistenţă vocală să îşi îmbunătăţească poziţia pe piaţă şi să îşi exercite mai uşor influenţa pe pieţele adiacente.
 
De asemenea, există îngrijorări legate de lipsa de interoperabilitate în sectorul internetului obiectelor destinat consumatorilor, din cauza prevalenţei tehnologiei brevetate, care conduce uneori la crearea unor "standarde de facto". În special, se pare că un număr de furnizori de asistenţi vocali şi de sisteme de operare controlează în mod unilateral procesele de interoperabilitate şi de integrare şi sunt capabili să limiteze funcţionalităţile dispozitivelor inteligente şi ale serviciilor legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor ale terţilor, în raport cu propriile lor dispozitive şi servicii.
 
Informaţiile colectate în contextul anchetei sectoriale privind internetul obiectelor destinat consumatorilor vor oferi orientări pentru activitatea viitoare a Comisiei în materie de asigurare a respectării normelor şi de reglementare.
 
În plus, concluziile care decurg din ancheta sectorială vor sta la baza activităţii viitoare a Comisiei de punere în aplicare a strategiei sale digitale. Mai precis, constatările acestei anchete sectoriale vor contribui, de asemenea, la dezbaterea legislativă în curs privind propunerea Comisiei referitoare la Actul legislativ privind pieţele digitale. În plus, anchetele sectoriale de acest tip pot stimula întreprinderile să îşi revizuiască practicile comerciale. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10252 / 18244
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...