ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Franciza Used Products, dezvoltată pe piața locală de un avocat, a raportat afaceri de 1,7 milioane euro în 2022

31 Ianuarie 2023   |   BizLawyer

Unul dintre obiectivele pe care Alexandru Săsărman, fondatorul business-ului, le-a stabilit pentru 2023 este deschiderea a încă șase magazine, fiind vizate în principal în orașele cu o populație de peste 50.000 locuitori

 
 
Dezvoltarea unei afaceri în franciză, care vine la pachet cu o serie de avantaje, poate fi răspunsul căutărilor tale atunci când te decizi să devii antreprenor. Așa au pornit la drum și soții Ramona și Alexandru Săsărman, dornici să experimenteze ceva nou și analizând mai multe idei de business, potrivite cu nevoile lor.

”După o carieră de aproape zece ani în avocatură, am ajuns, împreună cu soția mea, la ideea că ceea ce făceam, chiar dacă era profitabil financiar, nu era pe placul nostru. Am decis să ne implicăm într-o franciză, întrucât am considerat că franciza trebuia să fie rețeta garantată a unui succes. Ne-am oprit la conceptul Used Products și, ulterior, am început să ne facem planuri”, povestește Alexandru Săsărman.


Se întâmpla în anul 2018, iar conceptul punctat de antreprenor se referă la filiala locală a retailerului olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi pre-utilizate, o afacere aflată astăzi în plin proces de expansiune la nivel local, cu trei magazine în franciză deschise până la finalul lui 2022 și o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 8,4 milioane de lei. În paralel, pentru piața din România, este dezvoltat și un magazin online, mai ales că în ultimii ani acest segment a avut o creștere spectaculoasă.

Pentru a pune la punct businessul, astfel încât să se adapteze perfect pieței românești, cei doi antreprenori au făcut deplasări în Olanda și au avut mai multe întâlniri și negocieri cu francizorii, urmate de semnarea contractului de Master Franciză. Inițial, bugetul alocat pentru lansarea în plan local a fost de 200.000 de  euro.

”Conceptul de business e ancorat în nevoia imediată a disponibilității clienților de numerar. Nu mă voi duce niciodată înspre partea de amanet dar, pentru moment, e cea mai ușoară metodă de a explica. Mai concret, oricare dintre noi avem acasă o mulțime de produse pe care nu le mai folosim: un fier de călcat, un prăjitor de pâine, o bicicletă de fitness. Sau poate ne dorim un upgrade la laptopul de la muncă sau, de ce nu, poate copilul își dorește o altă consolă. Ei bine, noi le putem rezolva pe toate în același timp, pe loc. Desigur, îți putem oferi modele superioare la un preț foarte bun și putem garanta funcționarea acestora pentru o perioadă de cel puțin 12 luni”, explică Alexandru Săsărman.

Potrivit spuselor sale, ideea aceasta de franciză nu a fost aprobată sau încurajată de apropiați, care au considerat că este o afacere deja consumată prin modelul de ”consignație”, foarte cunoscut în anii ’90 în România. Treptat, businessul a crescut și la nivel de echipă: dacă la deschiderea primului magazin, în 2018, au fost angrenate trei persoane, în prezent echipa a ajuns la unsprezce, în departamente precum: ”Dezvoltare Franciză”, ”Operațional”, ”Financiar”.

”Modelul de antreprenor l-am găsit în familie, în persoana socrului meu, care a avut o vechime de peste 20 de ani într-o companie multinațională și m-a inițiat în culisele antreprenoriale. Din punctul de vedere al selecției potențialilor francizați, cred că acest business se potrivește profilului pe care l-am avut și eu, personal. Adică: <>. Pentru mine, acesta e locul de muncă perfect”, mai spune Alexandru Săsărman.

Un plan pentru încă șase magazine

Cronologic, primul magazin în franciză din România a fost lansat în 2018 la Cluj-Napoca, al doilea în 2021, în Timișoara, iar al treilea anul trecut, la București. Strategic, unul dintre obiectivele pe care Alexandru Săsărman le-a stabilit pentru 2023 este deschiderea a încă șase magazine, fiind vizate în principal în orașele cu o populație de peste 50.000 locuitori. Și tot la nivel de strategie, compania se află în căutarea de parteneri în Ungaria pentru extinderea cu magazine în sistem de franciză, o măsură care face parte dintr-un proces mult mai amplu de dezvoltare în țările din regiune.

”Meritul reușitelor în acest business se datorează fondatorilor din Țările de Jos, care au construit rețeta în urmă cu mai bine de 25 de ani și, în tot acest timp, au extins rețeaua de franciză în cinci țări europene, urmând, în curând, să se lanseze și în a șasea țară”, adaugă Alexandru Săsărman.
Astăzi, din stocul Used Products – categorii prezente în magazine - fac parte produse precum: telefoane mobile, laptopuri, tablete, console de gaming, aparate foto și video, televizoare, echipamente audio, etc. Toate aceste produse comercializate în magazinele fizice se regăsesc listate și în platforma proprie a companiei, personalizată pentru România.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5643 / 18245
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...