ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

PwC România Tax Talks: Facturarea electronică: Top 5 provocări

12 Februarie 2024   |   BizLawyer

În noul episod PwC Romania Tax Talks, Inge Abdulcair, Director Taxe, și Ramona Curta, Senior Manager, au discutat despre provocările sistemului de facturare electronică e-Factura.

 
 
Termenul de 1 iulie 2024 până la care toate companiile ar trebui să fie pregătite să transmită doar facturi electronice nu este fezabil, fiind încă multe probleme în procesul de implementare precum: lipsa de claritate a legislației, modalitatea de implementare și mapare a tranzacțiilor, sancțiunile aferente și mai ales termenele, care par din ce în ce mai puțin fezabile.

În noul episod PwC Romania Tax Talks, Inge Abdulcair, Director Taxe, și Ramona Curta, Senior Manager, au discutat despre provocările sistemului de facturare electronică e-Factura. Urmăriți episodul 7 al PwC Tax Talks aici.

Principalele declarații

Deși alte state membre au decis amânarea datei de implementare a facturării electronice, precum Polonia, Franța și Germania, în România, acest proces a mers pe repede-înainte, ca orice altă măsură de digitalizare, astfel încât există o serie de probleme la nivelul companiilor în procesul de implementare pe toți pilonii relevanți.

Nu cred în eliminarea facturilor pe hârtie de la 1 iulie 2024 pentru că avem atât de multe provocări.

Atunci când se lucrează la sistem, apar provocări pentru mediul de afaceri pentru că sunt întreruperi în planificarea pe care și-au făcut-o pentru testare, în corectarea erorilor. 

Lipsa unei documentații complete, cu toate scenariile și mesajele de eroare creează dificultăți mediului de afaceri în procesul de testare. O altă provocare este lipsa de claritate a legislației și în zona de mapare a tranzacțiilor. Pentru a ne conforma, trebuie să consultăm standardul european, RO Cius, standardul UBL, și unele dintre reguli nu sunt întotdeauna aliniate.

Multe dintre restricții nu sunt implementate în sistem și atunci când încercăm să testăm, vedem că orice este posibil, ceea ce duce la o confuzie, și din nou întârzie procesul de implementare. Aș mai putea să enumăr aici și accesul în SPV al companiilor, pentru că știm că avem nevoie de acces pentru a accesa sistemul e- factura. Și sunt companii care până la 1 ianuarie 2024 nu aveau acces sau accesul este asigurat prin furnizori de servicii terți.

Mai întâmpinăm dificultăți în regândirea proceselor interne, precum procesul de analiză și aprobare a deconturilor angajaților, pentru că de la 1 iulie vom avea niște deconturi care nu mai au în spate facturile așa cum eram obișnuiți și vom vedea provocări în zona asta de reconciliere.

Posibilitatea emiterii facturilor în numele și pe seama furnizorilor a întârziat procesul de implementare pentru că, deși este o practică extrem de uzitată de mediul de afaceri în România în anumite industrii, precum automotive, retail, energie, nu a fost posibilă emiterea facturilor în numele și pe seama furnizorilor. Abia recent, ANAF a făcut posibilă încărcarea acestor tipuri de facturi.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3688 / 19953
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
Țuca Zbârcea & Asociații Tax câștigă premiul „Firma Anului în Domeniul Prețurilor de Transfer”
Bulboacă & Asociații iși reafirmă poziția de forță strategică prin avansarea Roxanei Tiutiu la poziția de Managing Associate și a Ralucăi Ilie-Antonescu la poziția de Counsel
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...