ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

PwC România Tax Talks: Facturarea electronică: Top 5 provocări

12 Februarie 2024   |   BizLawyer

În noul episod PwC Romania Tax Talks, Inge Abdulcair, Director Taxe, și Ramona Curta, Senior Manager, au discutat despre provocările sistemului de facturare electronică e-Factura.

 
 
Termenul de 1 iulie 2024 până la care toate companiile ar trebui să fie pregătite să transmită doar facturi electronice nu este fezabil, fiind încă multe probleme în procesul de implementare precum: lipsa de claritate a legislației, modalitatea de implementare și mapare a tranzacțiilor, sancțiunile aferente și mai ales termenele, care par din ce în ce mai puțin fezabile.

În noul episod PwC Romania Tax Talks, Inge Abdulcair, Director Taxe, și Ramona Curta, Senior Manager, au discutat despre provocările sistemului de facturare electronică e-Factura. Urmăriți episodul 7 al PwC Tax Talks aici.

Principalele declarații

Deși alte state membre au decis amânarea datei de implementare a facturării electronice, precum Polonia, Franța și Germania, în România, acest proces a mers pe repede-înainte, ca orice altă măsură de digitalizare, astfel încât există o serie de probleme la nivelul companiilor în procesul de implementare pe toți pilonii relevanți.

Nu cred în eliminarea facturilor pe hârtie de la 1 iulie 2024 pentru că avem atât de multe provocări.

Atunci când se lucrează la sistem, apar provocări pentru mediul de afaceri pentru că sunt întreruperi în planificarea pe care și-au făcut-o pentru testare, în corectarea erorilor. 

Lipsa unei documentații complete, cu toate scenariile și mesajele de eroare creează dificultăți mediului de afaceri în procesul de testare. O altă provocare este lipsa de claritate a legislației și în zona de mapare a tranzacțiilor. Pentru a ne conforma, trebuie să consultăm standardul european, RO Cius, standardul UBL, și unele dintre reguli nu sunt întotdeauna aliniate.

Multe dintre restricții nu sunt implementate în sistem și atunci când încercăm să testăm, vedem că orice este posibil, ceea ce duce la o confuzie, și din nou întârzie procesul de implementare. Aș mai putea să enumăr aici și accesul în SPV al companiilor, pentru că știm că avem nevoie de acces pentru a accesa sistemul e- factura. Și sunt companii care până la 1 ianuarie 2024 nu aveau acces sau accesul este asigurat prin furnizori de servicii terți.

Mai întâmpinăm dificultăți în regândirea proceselor interne, precum procesul de analiză și aprobare a deconturilor angajaților, pentru că de la 1 iulie vom avea niște deconturi care nu mai au în spate facturile așa cum eram obișnuiți și vom vedea provocări în zona asta de reconciliere.

Posibilitatea emiterii facturilor în numele și pe seama furnizorilor a întârziat procesul de implementare pentru că, deși este o practică extrem de uzitată de mediul de afaceri în România în anumite industrii, precum automotive, retail, energie, nu a fost posibilă emiterea facturilor în numele și pe seama furnizorilor. Abia recent, ANAF a făcut posibilă încărcarea acestor tipuri de facturi.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4197 / 20462
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
În spatele scenei, alături de avocații din practica de Real Estate de la Țuca Zbârcea & Asociații, într-un mediu în care calitatea documentației, calibrarea riscurilor și gestionarea inteligentă a calendarului determină dacă un proiect se finanțează, se construiește și se capitalizează corect | De vorbă cu Răzvan Gheorghiu-Testa (partener) despre tendințele pieței imobiliare și forța unei echipe care operează integrat, folosește inteligent regulile și anticipează riscurile, astfel încât proiectele complicate, de la teren și autorizare până la finanțare, leasing și exit să ajungă la linia de sosire
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni AT1 de 500 milioane Euro lansată de Banca Transilvania pe piețele externe
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...