ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

PwC România Tax Talks: Facturarea electronică: Top 5 provocări

12 Februarie 2024   |   BizLawyer

În noul episod PwC Romania Tax Talks, Inge Abdulcair, Director Taxe, și Ramona Curta, Senior Manager, au discutat despre provocările sistemului de facturare electronică e-Factura.

 
 
Termenul de 1 iulie 2024 până la care toate companiile ar trebui să fie pregătite să transmită doar facturi electronice nu este fezabil, fiind încă multe probleme în procesul de implementare precum: lipsa de claritate a legislației, modalitatea de implementare și mapare a tranzacțiilor, sancțiunile aferente și mai ales termenele, care par din ce în ce mai puțin fezabile.

În noul episod PwC Romania Tax Talks, Inge Abdulcair, Director Taxe, și Ramona Curta, Senior Manager, au discutat despre provocările sistemului de facturare electronică e-Factura. Urmăriți episodul 7 al PwC Tax Talks aici.

Principalele declarații

Deși alte state membre au decis amânarea datei de implementare a facturării electronice, precum Polonia, Franța și Germania, în România, acest proces a mers pe repede-înainte, ca orice altă măsură de digitalizare, astfel încât există o serie de probleme la nivelul companiilor în procesul de implementare pe toți pilonii relevanți.

Nu cred în eliminarea facturilor pe hârtie de la 1 iulie 2024 pentru că avem atât de multe provocări.

Atunci când se lucrează la sistem, apar provocări pentru mediul de afaceri pentru că sunt întreruperi în planificarea pe care și-au făcut-o pentru testare, în corectarea erorilor. 

Lipsa unei documentații complete, cu toate scenariile și mesajele de eroare creează dificultăți mediului de afaceri în procesul de testare. O altă provocare este lipsa de claritate a legislației și în zona de mapare a tranzacțiilor. Pentru a ne conforma, trebuie să consultăm standardul european, RO Cius, standardul UBL, și unele dintre reguli nu sunt întotdeauna aliniate.

Multe dintre restricții nu sunt implementate în sistem și atunci când încercăm să testăm, vedem că orice este posibil, ceea ce duce la o confuzie, și din nou întârzie procesul de implementare. Aș mai putea să enumăr aici și accesul în SPV al companiilor, pentru că știm că avem nevoie de acces pentru a accesa sistemul e- factura. Și sunt companii care până la 1 ianuarie 2024 nu aveau acces sau accesul este asigurat prin furnizori de servicii terți.

Mai întâmpinăm dificultăți în regândirea proceselor interne, precum procesul de analiză și aprobare a deconturilor angajaților, pentru că de la 1 iulie vom avea niște deconturi care nu mai au în spate facturile așa cum eram obișnuiți și vom vedea provocări în zona asta de reconciliere.

Posibilitatea emiterii facturilor în numele și pe seama furnizorilor a întârziat procesul de implementare pentru că, deși este o practică extrem de uzitată de mediul de afaceri în România în anumite industrii, precum automotive, retail, energie, nu a fost posibilă emiterea facturilor în numele și pe seama furnizorilor. Abia recent, ANAF a făcut posibilă încărcarea acestor tipuri de facturi.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1956 / 18221
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...