ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu | Inteligența artificială este utilizată în 86% dintre companiile din România. Adopția tehnologiei este accelerată de către angajați

08 Octombrie 2024   |   BizLawyer

Pentru a depăși rezistența la schimbare, consultantul recomandă promovarea unei culturi deschise schimbării, prin implicarea angajaților în proiecte și comunicarea beneficiilor AI, precum și utilizarea entuziasmului și expertizei dobândite de cei care folosesc deja noile tehnologii pentru extinderea adopției la nivel organizațional.

 
 
Inteligența artificială (AI) devine o tehnologie tot mai folosită în mediul de business din țara noastră. Potrivit unui studiu recent realizat de compania de consultanță VUCAMIX, 86% dintre companiile din România au adoptat deja, în diverse forme, AI. Însă, în 40% dintre cazuri este vorba de inițiative personale ale angajaților, nesusținute încă la nivel organizațional.

„Entuziasmul angajaților față de tehnologiile AI reprezintă o oportunitate valoroasă pentru organizații de a crea expertiză internă și de a impulsiona adoptarea unor instrumente noi. Rezultatele studiului nostru arată un decalaj clar între interesul pentru AI la nivelul angajaților, respectiv utilizarea în mod individual, și adopția oficială la nivel organizațional. Este o diferență explicabilă prin dificultățile pe care le întâmpină companiile în implementarea și integrarea acestor noi tehnologii, precum și prin provocările de securitate asociate”, a declarat Bogdan Surdea-Blaga, fondator și consultant principal la VUCAMIX.

 
Studiul companiei de consultanță a relevat faptul că, și în organizațiile care nu au adoptat încă oficial inteligența artificială, 87% dintre angajați utilizează instrumente AI, precum platforme generative de tipul ChatGPT. Conform sursei citate, rezultatul demonstrează că angajații înțeleg și conștientizează câștigurile de eficiență și productivitate pe care utilizarea AI o asigură în activitatea profesională.
 
Iată care sunt principalele rezultate ale cercetării întreprinse de VUCAMIX:

- 46% dintre companiile din România au adoptat deja oficial, în diverse forme, AI, la nivel de organizație, departamental sau prin proiecte-pilot.
- În 40% dintre cazuri, angajații utilizează inteligența artificială în mod individual în scopuri profesionale.
- 71% dintre respondenții din organizațiile care au adoptat AI se simt încrezători în înțelegerea acestor tehnologii, spre deosebire de doar 47% în cazul companiilor în care acestea nu sunt implementate oficial.
- Rezistența la schimbare este cea mai importantă barieră pentru majoritatea (52%) companiilor, care consideră inerția organizațională și scepticismul provocări majore.
- Pentru 46% dintre organizații, lipsa personalului pregătit corespunzător reprezintă un obstacol semnificativ.
- 41% dintre companiile care intenționează să adopte sau au implementat deja AI sunt îngrijorate de confidențialitatea și protecția datelor, cu precădere în rândul organizațiilor care activează în sectoare cu cerințe critice de securitate a informațiilor.
- Aproape două treimi (64%) dintre organizații sunt interesate de inteligența artificială pentru automatizarea sarcinilor de rutină, 53% recunosc potențialul AI în dezvoltarea de noi produse sau servicii, iar 51% - pentru îmbunătățirea experiențelor clienților.

„Încrederea în AI este crucială pentru implementarea cu succes, atât din perspectivă umană, cât și din punctul de vedere al legislației europene adoptate. Recomand organizațiilor să analizeze și evalueze diferențele în utilizarea AI în funcție de departament și să ofere suportul necesar pentru a asigura o adoptare uniformă și eficientă. De asemenea, companiile trebuie să investească în formarea și dezvoltarea profesională pentru a îmbunătăți competențele interne în domeniul AI”, a subliniat Bogdan Surdea-Blaga.
 
Potrivit fondatorului VUCAMIX, pentru a putea valorifica oportunitățile oferite de inteligența artificială, organizațiile trebuie să dezvolte politici și ghiduri clare de utilizare a AI. De asemenea, trebuie să monitorizeze utilizarea noilor tehnologii, pentru a asigura accesul la resurse, suportul necesar, dar și respectarea regulilor stabilite.

Pentru a depăși rezistența la schimbare, consultantul recomandă promovarea unei culturi deschise schimbării, prin implicarea angajaților în proiecte și comunicarea beneficiilor AI, precum și utilizarea entuziasmului și expertizei dobândite de cei care folosesc deja noile tehnologii pentru extinderea adopției la nivel organizațional.
 
La studiul VUCAMIX au participat 107 respondenți din organizații care activează în industrii și regiuni diverse. Studiul a fost realizat atât cantitativ, prin intermediul chestionarelor, cât și calitativ, prin interviuri individuale ulterioare.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 492 / 18203
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...