Un angajat român din cinci pleacă în primele 100 de zile. Atmosfera de echipă şi managementul defectuos, printre principalele cauze
03 Iulie 2019
MediafaxAnaliza HPDI a avut o durată de trei săptămâni şi a inclus angajaţi din industriile bancară, IT, farmaceutică, medicală, de producţie, FMCG etc.
Conform unui studiu, 21% dintre angajaţi au părăsit un loc de muncă din cauza atmosferei din echipă şi a managementului defectuos, dar şi pentru că le-a lipsit motivaţia, nu au ştiut ce au de făcut şi nici cum să îşi ducă la îndeplinire sarcinile.
Alte motive, conform studiului legat de motivele pentru care angajaţii români părăsesc o companie în primele 100 de zile realizat de HPDI (Human Performance Development International), au fost lipsa unui training prealabil şi a unui proces temeinic de inducţie.
Analiza HPDI a avut o durată de trei săptămâni şi a inclus angajaţi din industriile bancară, IT, farmaceutică, medicală, de producţie, FMCG etc.
“Productivitatea nu ţine doar de cunoştinţe şi potenţial, ci şi de stimularea şi sprijinul de care beneficiezi din partea angajatorului. În momentul actual, piaţa românească se confruntă cu o criză a forţei de muncă şi cu o problemă de retenţie a angajaţilor. Am simţit nevoia acestui studiu, tocmai pentru a putea face o analiză aprofundată a motivelor pentru care oamenii pleacă rapid dintr-o companie. Din experienţa noastră am observat, printre altele, că există o discrepanţă între ceea ce cred mulţi manageri că este cauza demisiilor şi motivele reale ale acestora”, explică Petru Păcuraru, fondator şi Managing Partner al HPDI
Alte motive, conform studiului legat de motivele pentru care angajaţii români părăsesc o companie în primele 100 de zile realizat de HPDI (Human Performance Development International), au fost lipsa unui training prealabil şi a unui proces temeinic de inducţie.
Analiza HPDI a avut o durată de trei săptămâni şi a inclus angajaţi din industriile bancară, IT, farmaceutică, medicală, de producţie, FMCG etc.
“Productivitatea nu ţine doar de cunoştinţe şi potenţial, ci şi de stimularea şi sprijinul de care beneficiezi din partea angajatorului. În momentul actual, piaţa românească se confruntă cu o criză a forţei de muncă şi cu o problemă de retenţie a angajaţilor. Am simţit nevoia acestui studiu, tocmai pentru a putea face o analiză aprofundată a motivelor pentru care oamenii pleacă rapid dintr-o companie. Din experienţa noastră am observat, printre altele, că există o discrepanţă între ceea ce cred mulţi manageri că este cauza demisiilor şi motivele reale ale acestora”, explică Petru Păcuraru, fondator şi Managing Partner al HPDI
Concluziile studiului au relevat că lipsa unui program de mentorat, a ghidajului necesar înţelegerii atribuţiilor la un nou loc de muncă este una dintre marile frustrări ale angajaţilor. O bună parte dintre persoanele care îşi dau demisia în primele 100 de zile, o fac din cauza unor carenţe de management. Potrivit rezultatelor cercetării, 19% dintre respondenţi au părăsit o companie pentru că au considerat că s-a ivit o oportunitate mai bună. Reprezentanţii HPDI cred că rolul managerului şi al specialistului în recrutare sunt primordiale în acest caz, pentru că ei trebuie să îl ajute pe viitorul angajat să înţeleagă ce are de făcut, care sunt plusurile şi eventualele minusuri din companie şi la ce se poate aştepta. Tot 19% dintre cei chestionaţi au declarat că au plecat pentru că nu ştiau ce şi cum au de făcut, iar doar 14% şi-au căutat alte locuri de muncă, din cauza salariului nesatisfăcător.
“Când am vorbit despre rezultatele preliminarii ale acestui studiu, mulţi manageri s-au declarat miraţi că salariul este trecut aproape de finalul listei cu motive pentru care oamenii pleacă repede dintr-o companie. Este o reacţie firească, până la un punct! Întotdeauna e mai uşor să cauţi motive în exterior, care nu ţin de tine, decât să-ţi asumi ca mai ai de învăţat în ceea ce priveşte gestionarea relaţiei cu angajaţii, îndrumarea şi sprijinirea lor corectă”, spune Petru Păcuraru.
Pe ultimele locuri printre motivaţiile plecării în primele 100 de zile se află lipsa perspectivelor de avansare sau de învăţare, precum şi un şef prea autoritar, după cum au declarat 7% dintre respondenţi, în ambele cazuri.
În ceea ce priveşte soluţiile prin care ar încerca să stopeze plecarea oamenilor şi să crească gradul de retenţie, 66% dintre managerii intervievaţi cred că existenţa unui plan de carieră bine pus la punct este foarte important pentru a convinge angajaţii să rămână în companie. O modalitate de a păstra oamenii este oferirea de programe de educare la locul de muncă, sub forma a diferite cursuri sau traininguri, consideră 59% dintre managerii care au răspuns întrebărilor HPDI, iar 47% au menţionat sesiunile de coaching ca metodă de creştere a retenţiei angajaţilor. Programul flexibil, în proporţie de 45%, şi mărirea salariilor - cu o pondere de 23% - au fost celelalte soluţii la care s-au gândit managerii care au luat parte la cercetarea derulată de HPDI.
HPDI (Human Performance Development International) este o companie de training, team building şi consultanţă de resurse umane. De-a lungul timpului, HPDI a colaborat cu peste 200 dintre cele mai mari companii active pe piaţa locală, printre care se numără: Raiffeisen, Legrand, BCR, Continental, Hutchinson, Dacia, GTS, Oracle, Oriflame, Honeywell, Hutchinson, BCR, Unicredit.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 17572 / 18330 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul anulării unei proceduri de achiziție publică în etapa reevaluării ofertelor
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...