Logicor a achiziționat 4,6 hectare de teren de la Jumbo, la ieșirea din Pallady | Colliers: 2024 se dovedește a fi un an foarte bun pentru achiziții strategice pe piața terenurilor
27 August 2024
BizLawyerÎn acest moment, portofoliul Logicor România însumează peste 300.000 de metri pătrați de spații de depozitare de clasa A, având chiriași de renume precum IKEA, Coca-Cola, DPD, Profi Rom Food, Heineken și CTDI.
Logicor, proprietar, administrator și dezvoltator de renume în domeniul imobiliar logistic din Europa, a achiziționat recent un teren de 4,6 hectare de la retailerul de jucării Jumbo. Acest teren, situat la ieșirea din Pallady către Autostrada Soarelui, a fost cumpărat într-o tranzacție intermediată de firma de consultanță imobiliară Colliers. Achiziția consolidează poziția Logicor în zona de est, unde deține și primul hub logistic last-mile din București. Potrivit Colliers, cererea pentru terenuri strategice la prețuri mai favorabile decât într-o piață extrem de activă este în creștere, iar această tendință atrage atenția marilor dezvoltatori care doresc să-și consolideze prezența pe piața imobiliară.
Logicor mai deține un teren de 8,2 hectare în apropierea depozitului de materiale Arabesque din estul Bucureștiului. În acest moment, portofoliul Logicor România însumează peste 300.000 de metri pătrați de spații de depozitare de clasa A, având chiriași de renume precum IKEA, Coca-Cola, DPD, Profi Rom Food, Heineken și CTDI.
Logicor mai deține un teren de 8,2 hectare în apropierea depozitului de materiale Arabesque din estul Bucureștiului. În acest moment, portofoliul Logicor România însumează peste 300.000 de metri pătrați de spații de depozitare de clasa A, având chiriași de renume precum IKEA, Coca-Cola, DPD, Profi Rom Food, Heineken și CTDI.
„Zona de est a Bucureștiului are un potențial imens de dezvoltare. Vedem un interes tot mai mare pentru soluții de logistică urbană, iar creșterea chiriilor subliniază nevoia de spații de depozitare moderne și eficiente. Prin această investiție, ne consolidăm prezența în interiorul Centurii Bucureștiului și ne angajăm să răspundem cerințelor în continuă evoluție ale pieței”, spune Mihai Diaconescu, Director Asset Management & Development în cadrul Logicor România.
„Tendința investitorilor de a se consolida în zonele unde sunt deja activi este clară, la fel ca și interesul crescând pentru logistica urbană. Piața industrială se extinde rapid spre autostrada A2, unde și alte companii precum VGP au achiziționat terenuri, imediat dincolo de centura orașului. Terenul achiziționat de Logicor de la Jumbo are deja un PUZ pentru dezvoltare industrială, permițând construcția a până la 25.000 de metri pătrați de spații de depozitare suplimentare. Jumbo deținea acest teren de mult timp, dar nu a avut ocazia să-l dezvolte. În schimb, ei au construit centrul lor logistic în Popești-Leordeni, pe un teren de 18 hectare, achiziționat de la Alpha Bank, într-o tranzacție care a fost, de asemenea, intermediată de Colliers în 2020”, explică Sînziana Oprea, Director Land Agency la Colliers România.
Directorul Colliers preconizează că și alte portofolii de terenuri valoroase sunt aduse pe piață în aceasta perioada. Anul trecut, volumul tranzacțiilor cu terenuri destinate proiectelor imobiliare comerciale (exclusiv cele industriale și de depozite tradiționale) a scăzut cu mai puțin de 10% față de nivelul din 2022, de 450 de milioane de euro, aproximativ 70% din terenurile tranzacționate provenind din București și împrejurimi. Astfel, piața continuă să fie semnificativ peste nivelul de dinaintea pandemiei, conform raportului anual publicat de Colliers.
Comparativ cu perioada 2021-2023, directorul Colliers apreciază că apetitul pentru achiziții de terenuri este mai moderat în 2024, dar această tendință nu este deloc dramatică. Mai mult, anumite tranzacții importante sunt în faze avansate și ar putea fi finalizate în cursul acestui an, ceea ce ar putea conduce la încă un an bun pentru piața terenurilor atunci când se vor trage concluziile la sfârșitul anului.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 239 / 8449 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...