ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Şase firme sunt interesate de dezvoltarea unui terminal pentru bitum în Portul Constanţa

24 Octombrie 2023   |   Agerpres

Potrivit Ministerului Energiei, demersul Oil Terminal de a iniţia selecţia pentru un terminal de bitum în Portul Constanţa evidenţiază viziunea strategică a României de a se afirma ca un pilon major în industria bitumului la nivel regional.

 
 
Şase companii sunt interesate să construiască un terminal de bitum în Portul Constanţa iar în perioada următoare vor fi stabilite întâlniri cu fiecare dintre aceştia pentru a identifica cele mai potrivite soluţii, informează Ministerul Energiei.

"Printr-un comunicat remis astăzi Bursei de Valori Bucureşti, compania Oil Terminal, aflată sub autoritatea tutelară a Ministerului Energiei, informează acţionarii şi investitorii că, pană la data limita de 20.10.2023, au fost depuse intenţii pentru dezvoltarea unui terminal pentru bitum în Portul Constanţa de către: Takida Terminal S.R.L.; Euronova Energies S.A.; Frial S.A.; OMV Petrom S.A.; Trafigura Pte Ltd; Vitaro Energy SRL", se arată într-un comunicat al instituţiei.


Potrivit sursei citate, în perioada următoare vor fi stabilite întâlniri cu fiecare dintre aceştia pentru a identifica cele mai potrivite soluţii de constituire a parteneriatului de construire a unui terminal de bitum, ofertele ferme obţinute ulterior urmând a fi supuse analizei Adunării Generale a Acţionarilor Oil Terminal.

"Avem confirmarea din partea pieţei cu privire la oportunitatea dezvoltării unui terminal de bitum în Portul Constanţa. Sunt 6 oferte, inclusiv din partea unor companii globale serioase. Va urma o procedură de selecţie competitivă şi transparentă, aşa cum şi-a asumat conducerea Oil Terminal. Răspundem unei nevoi din partea pieţei interne, pentru care România acoperă mai puţin de un sfert din producţia internă. În plus, este important să ne pregătim încă de pe acum, prin această investiţie strategică, pentru efortul de reconstrucţie a Ucrainei în anii ce vor veni", a declarat ministrul Energiei, Sebastian Burduja.

Potrivit Ministerului Energiei, demersul Oil Terminal de a iniţia selecţia pentru un terminal de bitum în Portul Constanţa evidenţiază viziunea strategică a României de a se afirma ca un pilon major în industria bitumului la nivel regional. Această mişcare nu numai că va răspunde nevoilor crescânde ale pieţei interne, dar va contribui şi la eforturile semnificative de reconstrucţie a Ucrainei. Ministerul Energiei subliniază prin această iniţiativă angajamentul ferm al României de a-şi maximiza potenţialul şi resursele, consolidând poziţia ţării ca lider energetic în această parte a Europei.

Oil Terminal este o companie petrolieră cu o tradiţie de peste 125 de ani, cu o poziţie strategică în zona Mării Negre, fiind cel mai mare operator de produse pe mare.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 710 / 8279
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dinamică nouă, caracterizată printr-un apetit crescut al investitorilor pentru tranzacții | Piața de M&A a crescut cu 8,2% în T1-T3. Jucătorii strategici au rămas principalii actori, cei mai activi investitori fiind din SUA
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
Mușat & Asociații a asistat Naxxar Renewable Energy cu privire la vânzarea pachetului rămas de 40% din Naxxar Wind Farm Four către grupul polonez Polenergia. Mandat complex care a cuprins, printre altele, aspecte de M&A, finanțări și navigarea prin reglementările sofisticate specifice sectorului energetic
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA : “Procedura arbitrală în arbitrajul instituționalizat” | Înscrierile se fac până pe 10 octombrie
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate (Banking & Finance Team)
EXCLUSIV | O companie din grupul controlat de ”regele eolienelor” a trimis Ministerului Finanțelor o notificare de arbitraj și o cerere de soluționare pe cale amiabilă a disputei. Tratatul Cartei Energiei, temeiul juridic al conflictului cu statul român
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocați stagiari | Litigii
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Voichița Crăciun, Head of legal and compliance - PAID România, profesionist 20 de ani experiență, care a acordat servicii de asistență juridică și reprezentare în proiecte complexe, unor companii interne și internaționale, în diferite domenii de activitate: ”Planurile de viitor sunt strâns legate de cele ale companiei pentru care lucrez și unde doresc să continui să aduc un plus de valoare prin activitatea mea și a departamentului pe care îl coordonez”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Tranzacțiile în arbitraj (Powered by ZRVP)
Avocații din practica de Protecția Datelor de la NNDKP spun că există în continuare prevederi neclare în legislație și „pete albe” de reglementare | Iurie Cojocaru (Partener): “De foarte multe ori, clienții se confruntă cu dificultăți în ceea ce privește ștergerea datelor sau oferirea unor răspunsuri adecvate la solicitările de exercitare de drepturi, în condițiile în care legislația, ghidurile și jurisprudența oferă prea puțin spațiu de manevră”
Bohâlțeanu & Asociații a asistat Emma Lambda în achiziția Stratum Energy Romania, într-un mandat complex, desfășurat pe parcursul ultimilor 2 ani. Echipă multidisciplinară, formată din profesioniști specializați în Corporate ̸ M&A, Energy și Real Estate | Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner): ”Un proiect de mare anvergură pentru echipa noastră, având în vedere specificul domeniului, gradul complex de structurare a tranzacției și jurisdicțiile implicate”
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...