
Lasselsberger Ceramics România planifică investiții de 9 mil. lei pentru acest an, după o creștere de 20% a cifrei de afaceri în 2019
23 Iulie 2020
BizLawyer• Compania anticipează o ușoară majorare a cifrei de afaceri din acest an și dublarea valorii exporturilor • Pe o piață estimată la un volum de 32 mil. m2, brandul CESAROM își menține poziția de lider, cu o cotă de piață de 20%
![]() |
Lasselsberger Ceramics România, unicul producător local de plăci ceramice și deținător al brandului CESAROM, anticipează menținerea tendinței de creștere a business-ului și în acest an, precum și creșterea exporturilor, valoarea acestora urmând să reprezinte 10% din cifra de afaceri a grupului. Estimările au la bază investiții de peste 9 milioane de lei, acestea urmând a fi direcționate în mărirea capacităților de producție și calitatea acesteia.
În 2019, grupul de companii format din SANEX S.A. și LASSELSBERGER S.A. a înregistrat o creștere de 20% a cifrei de afaceri, ajungând la 158 mil. lei, și estimează o majorare ușoară și pentru anul curent, precum și o redresare a profitului, după ce în 2019 acesta a fost impactat cu 8,5 mil.lei, pe fondul OUG 114/2018, ce a determinat în principal creșterea prețurilor la serviciile de energie. Având în vedere evenimentele din ultima perioadă, reprezentanții companiei afirmă că piața locală de plăci ceramice ar putea să înregistreze un declin de până la 10-15%, comparativ cu 2019. Astfel, în 2020, piața ar putea ajunge, în acest scenariu, la un volum de cca. 31-32 mil. m2.
În 2019, grupul de companii format din SANEX S.A. și LASSELSBERGER S.A. a înregistrat o creștere de 20% a cifrei de afaceri, ajungând la 158 mil. lei, și estimează o majorare ușoară și pentru anul curent, precum și o redresare a profitului, după ce în 2019 acesta a fost impactat cu 8,5 mil.lei, pe fondul OUG 114/2018, ce a determinat în principal creșterea prețurilor la serviciile de energie. Având în vedere evenimentele din ultima perioadă, reprezentanții companiei afirmă că piața locală de plăci ceramice ar putea să înregistreze un declin de până la 10-15%, comparativ cu 2019. Astfel, în 2020, piața ar putea ajunge, în acest scenariu, la un volum de cca. 31-32 mil. m2.
„Criza pandemică a creat însă un avantaj competitiv pentru noi, în calitate de producător autohton. Românii au început să devină tot mai conștienți de faptul că produsele fabricate în România sunt la fel de atractive din punct de vedere calitativ și estetic, comparabile cu orice produs de import. Acum suntem, probabil, mai sensibili decât oricând față de produsele fabricate în România”, a declarat Petrișor Grindeanu, Director General SANEX S.A.
Pentru 2020, compania și-a planificat un buget de peste 9 mil. lei, prin care va continua să investească în automatizarea și eficientizarea procesului de fabricație, pe toate liniile de producție din fabrica SANEX S.A. Prin aceste măsuri, compania vizează creșterea productivității și a calității, crearea de noi produse, cât și scăderea consumului de energie din unitatea de producție.
„În ultimii ani, au fost realizate investiții importante în liniile de producție și în echipamente mai performante atât pentru producția efectivă a biscuitului ceramic, cât și în decorarea acestuia – fie aceasta o decorare 100% digitală, ori cu efecte speciale și aplicații din materiale prețioase precum platină sau aur. În urma acestor investiții, jumătate din liniile de producție din fabrica SANEX sunt de ultimă generație - automatizate și robotizate. Totodată, alocăm o atenție deosebită plăcilor de formate mari, segment pe care se înregistrează o creștere din ce în ce mai mare”, a adăugat reprezentantul companiei.
Potrivit acestuia, Lasselsberger Ceramics România este și singurul producător local care investește în studii de piață, ceea ce oferă companiei avantajul de a înțelege gusturile și de a identifica obiceiurile de consum ale românilor, produsele fiind astfel aliniate constant la cerințele pieței, dar și la tendințele actuale internaționale. Activitatea intensă de cercetare a pieței a dus la lansarea a aproximativ 100 de colecții noi în ultimii 3 ani, acest lucru reflectându-se și în afacerile companiei, inclusiv peste granițe.
Astfel, cu o producție anuală de 8 milioane de metri pătrați de gresie și faianță, fabrica SANEX din Cluj a exportat anul trecut în ţări precum Austria, Bulgaria, Cehia, Islanda, Republica Moldova, Suedia şi Ungaria, exporturile generând cca. 5% din valoarea cifrei de afaceri. Pentru anul în curs, compania anticipează dublarea acestei valori, creșterea datorându-se atât majorării volumelor trimise peste hotare, cât și extinderii portofoliului cu noi piețe.
În ceea ce privește activitatea din acest an, compania a lansat pe piață 25 de noi colecții de gresie și faianță CESAROM, iar planurile pentru a doua jumătate a anului vizează lansarea de alte câteva noi produse, inclusiv gresii de mari dimensiuni precum 120x60cm, gresii porțelanate, rectificate și cu finisaj lucios. Pentru 2021, compania a început deja procesul de dezvoltare și prototipare a noilor colecții, ce urmează a fi lansate pe piață la începutul anului viitor.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 12 / 66 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Țuca Zbârcea & Asociații a adus la București 100 de avocați din 33 de țări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...