ANCOM: Furnizorii de servicii de telecomunicaţii au obligaţia să informeze utilizatorii despre condiţiile de încheiere a contractelor online
28 Octombrie 2025 Agerpres
Potrivit sursei citate, dacă furnizorul nu confirmă acceptarea comenzii, contractul nu este considerat încheiat, iar dacă stocul de terminale la preţuri promoţionale se epuizează înainte de transmiterea acestei confirmări de către furnizor, acesta nu este obligat să livreze produsul pentru care a primit comanda online.
Utilizatorii au dreptul de a fi informaţi de către furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la condiţiile de încheiere a contractelor online, cu sau fără vânzarea de echipamente, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, marţi, AGERPRES.
"Înainte de lansarea ofertelor promoţionale de Black Friday, ANCOM reaminteşte utilizatorilor că au dreptul de a fi informaţi de către furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la condiţiile de încheiere a contractelor online, cu sau fără vânzarea de echipamente. De Black Friday, mulţi utilizatori aleg să încheie noi contracte pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune, să achiziţioneze pachete ce includ şi terminale sau să-şi reînnoiască abonamentele existente. De regulă, ofertele promoţionale sunt disponibile pe paginile de internet ale furnizorilor de servicii, în secţiunea magazinului online. În cazul comenzilor online, înainte de plasarea comenzii, pagina de comandă trebuie să conţină o serie de informaţii minime. Butonul sau funcţia de plasare a comenzii trebuie să afişeze şi o atenţionare clară privind existenţa unei obligaţii de plată după finalizarea comenzii. Dacă nu există o astfel de atenţionare, utilizatorul nu are nicio obligaţie în baza comenzii respective. Pagina de comandă trebuie, de asemenea, să permită revizuirea şi corectarea eventualelor erori înainte de trimiterea comenzii. Contractul se consideră încheiat în momentul în care furnizorul confirmă, pe un suport durabil, acceptarea comenzii transmise de utilizator", subliniază instituţia.
"Înainte de lansarea ofertelor promoţionale de Black Friday, ANCOM reaminteşte utilizatorilor că au dreptul de a fi informaţi de către furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la condiţiile de încheiere a contractelor online, cu sau fără vânzarea de echipamente. De Black Friday, mulţi utilizatori aleg să încheie noi contracte pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune, să achiziţioneze pachete ce includ şi terminale sau să-şi reînnoiască abonamentele existente. De regulă, ofertele promoţionale sunt disponibile pe paginile de internet ale furnizorilor de servicii, în secţiunea magazinului online. În cazul comenzilor online, înainte de plasarea comenzii, pagina de comandă trebuie să conţină o serie de informaţii minime. Butonul sau funcţia de plasare a comenzii trebuie să afişeze şi o atenţionare clară privind existenţa unei obligaţii de plată după finalizarea comenzii. Dacă nu există o astfel de atenţionare, utilizatorul nu are nicio obligaţie în baza comenzii respective. Pagina de comandă trebuie, de asemenea, să permită revizuirea şi corectarea eventualelor erori înainte de trimiterea comenzii. Contractul se consideră încheiat în momentul în care furnizorul confirmă, pe un suport durabil, acceptarea comenzii transmise de utilizator", subliniază instituţia.
Potrivit sursei citate, dacă furnizorul nu confirmă acceptarea comenzii, contractul nu este considerat încheiat, iar dacă stocul de terminale la preţuri promoţionale se epuizează înainte de transmiterea acestei confirmări de către furnizor, acesta nu este obligat să livreze produsul pentru care a primit comanda online.
De asemenea, furnizorul de servicii are obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorului şi fişa de sinteză a contractului, cel târziu înaintea începerii furnizării serviciilor sau la momentul livrării produselor, după caz.
"După încheierea unui contract la distanţă, utilizatorul are dreptul să se răzgândească şi să se retragă din contract, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile de la data încheierii acestuia. Pentru contractul ce include achiziţia unui terminal (telefon, tabletă, PC etc.), termenul de 14 zile se calculează de la data primirii produsului. Furnizorul are obligaţia de a informa utilizatorii cu privire la dreptul de retragere atât la prezentarea ofertei, cât şi la încheierea contractului, prin punerea la dispoziţie a formularului de retragere. Utilizatorul îşi poate exercita dreptul de retragere prin transmiterea formularului sau a unei declaraţii neechivoce de retragere către furnizor înainte de expirarea termenului de 14 zile", noteză autoritatea de reglementare.
În cazul terminalelor livrate prin servicii de curierat, ANCOM recomandă utilizatorilor ca, înainte de plata rambursului, să se asigure că ei sau alţi membri ai familiei au făcut o astfel de comandă online.
Totodată, ANCOM atrage atenţia utilizatorilor să nu răspundă mesajelor (SMS, e-mail) transmise aparent de un furnizor de servicii poştale prin care se solicită accesarea unui link şi completarea de informaţii personale (de exemplu, numărul cardului bancar) presupuse a fi necesare livrării unui colet.
"Dacă utilizatorul a dat curs unui astfel de mesaj şi a fost victima unei înşelăciuni, este necesar să se adreseze organelor de poliţie pentru începerea investigaţiilor. ANCOM poate lua măsuri în cazul în care furnizorii nu respectă drepturile utilizatorilor cu privire la încheierea contractelor la distanţă prin care sunt achiziţionate servicii de comunicaţii electronice (telefonie, internet sau televiziune)", precizează Autoritatea.
InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune), serviciile poştale şi serviciile digitale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi pe platformă ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1 / 5602 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





