Burduja: Estimăm că de la companiile din portofoliul Ministerului Energiei cel puţin un miliard de lei pot fi economisiţi
10 Ianuarie 2025
AgerpresEl a anunţat că în perioada următoare va fi iniţiat un proiect de reorganizare a ministerului, care va reduce schema de personal, prin organizarea de concursuri, urmând să rămână "cei care merită să rămână".
Ministerul Energiei va iniţia în perioada următoare un proiect de reorganizare la nivelul instituţiei şi al companiilor din portofoliu, la nivelul cărora se estimează că prin măsurile de eficientizare va fi economisit cel puţin un miliard de lei, a declarat, joi, ministrul de resort, Sebastian Burduja, într-o conferinţă de presă.
"Un pilon care este fundamental şi pentru programul de guvernare se numeşte reforma, reforma sectorului energetic şi, de fapt, reforma Ministerului Energiei şi reforma companiilor din sectorul energetic. Constatăm cu toţii că România este într-o situaţie delicată din perspectiva echilibrului fiscal-bugetar şi cred că este o chestiune de răspundere, de bun simţ să dăm un exemplu şi pentru alte ministere şi pentru alte instituţii publice, şi pentru alte companii de stat, luând câteva măsuri", a spus Burduja.
"Un pilon care este fundamental şi pentru programul de guvernare se numeşte reforma, reforma sectorului energetic şi, de fapt, reforma Ministerului Energiei şi reforma companiilor din sectorul energetic. Constatăm cu toţii că România este într-o situaţie delicată din perspectiva echilibrului fiscal-bugetar şi cred că este o chestiune de răspundere, de bun simţ să dăm un exemplu şi pentru alte ministere şi pentru alte instituţii publice, şi pentru alte companii de stat, luând câteva măsuri", a spus Burduja.
Astfel, el a anunţat că în perioada următoare va fi iniţiat un proiect de reorganizare a ministerului, care va reduce schema de personal, prin organizarea de concursuri, urmând să rămână "cei care merită să rămână".
"Asta înseamnă, estimăm, o eliminare a posturilor vacante şi reducerea posturilor ocupate cu până la 20%. Sigur, în funcţie de specificul fiecărei structuri în parte, pentru că, dacă luăm Direcţia de investiţii, unde avem cam 100 de colegi, ei au reuşit să atragă undeva la 14 miliarde de euro, deci au o productivitate bună. Nu înseamnă că nu e loc de mai bine şi acolo. Dar, discutând cu directorii, le-am dat această temă să eficientizăm activitatea ministerului", a explicat ministrul Energiei.
Burduja a precizat că acelaşi lucru l-a cerut deja, miercuri, printr-o circulară, companiilor din portofoliul Ministerului Energiei, în care ministerul este acţionar majoritar sau acţionar unic.
Totodată, în primul trimestru al acestui an, va fi dat publicităţii un portal în care se vor regăsi informaţii legate de prevederile din contractele de mandat, remuneraţie fixă, componentă variabilă, dacă este cazul, anumite sporuri, beneficii, prevederi din contractele colective de muncă şi toate cheltuielile, contractele pe care companiile le au în derulare.
"Deci, punând reflectoarele pe aceste companii, de care în bună măsură sunt mândru, au făcut treabă bună şi vor continua să o facă....Dar este loc de mai bine şi cred că românii merită să ştie exact cât plătim, pe ce se duc banii, pentru că, aşa cum spuneam, statul e acţionar, majoritar sau acţionar unic, deci vorbim şi despre banii românilor", a punctat Burduja.
Ministrul a mai afirmat că a cerut reducerea posturilor de conducere din companii, în contextul în care, în multe dintre acestea, sunt foarte mulţi directori, personal de conducere.
"Există loc de mai bine. Le-am indicat şi un procent, iar devierea de la aceste reduceri trebuie justificată în scris, temeinic şi o voi accepta numai în condiţii cu totul şi cu totul excepţionale", a mai spus Burduja.
De asemenea, potrivit ministrului, trebuie reduse cheltuielile cu bunurile şi serviciile. S-a făcut o statistică preliminară şi li s-a cerut companiilor să vină cu acest plan de reducere până pe data de 23 ianuarie, iar bugetele de venituri şi cheltuieli pe anul acesta nu vor fi aprobate decât dacă respectă aceste principii de reformă.
"Deci, vrând-nevrând, că le place că nu le place, vor trebui să ia astfel de măsuri. Stoparea angajărilor în cadrul companiilor, filialelor, cu excepţiile de rigoare. Sigur că, dacă pleacă un operator dintr-o cameră de comandă, el trebuie înlocuit. Dar în general nu dorim să permitem angajări fără număr şi cheltuirea sau risipirea banului public. Reducerea cheltuielilor cu salariile, în special cu personal TESA. Am constatat că în mai multe companii oamenii din birouri sunt prea mulţi, iar oamenii din execuţie, personalul productiv, este prea puţin. Se întâmplă asta şi în minerit, se întâmplă şi în alte companii din sectorul energetic. În general, în aceste poziţii au ajuns şi oameni pregătiţi, dar şi oameni care nu au ce căuta acolo şi îşi căutau un loc confortabil în care să stea pe un salariu bun. Cei care nu livrează trebuie să plece acasă şi să livreze în sectorul privat, în companii private, este cerere de forţă de muncă", a subliniat Sebastian Burduja.
O altă măsură avută în vedere este reducerea cheltuielilor de protocol şi sponsorizare cu minimum 50%, deoarece sunt companii din Ministerul Energiei care cheltuie în fiecare an milioane de lei pe tot felul de sponsorizări şi cheltuieli de protocol, a semnalat ministrul.
De asemenea, analiza a vizat şi modul în care aceste companii îşi pot creşte veniturile şi s-a constatat că multe dintre ele au active "care zac în paragină", active nefolosite, care ar putea fi puse în circuitul economic, să aducă bani la bugetul de stat, la bugetul companiei.
"Deci aceasta e partea de reformă. Pe plan, ei au până pe 23 ianuarie, după care îşi aprobă aceste măsuri în forurile de guvernanţă corporativă. Şi la nivelul AGA, de asemenea, vom include aceste măsuri, pentru a ne asigura că ele sunt respectate, cu atât mai mult cu cât, repet, toţi au bugeturi de venituri şi cheltuieli. Cu unele mergem în Guvern, altele se aprobă prin ordin de ministru, dar nu se vor aproba şi nu le vom înainta în Guvern decât dacă respectă aceste principii de eficientizare. Noi estimăm că de la companiile din portofoliul Ministerului Energiei, cel puţin un miliard de lei pot fi economisiţi prin aceste măsuri. Cel puţin", a punctat ministrul Energiei.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 27 / 9129 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Câți avocați au firmele de top în evidențele Baroului București la începutul anului 2025 | Ce firme au înregistrat creșteri semnificative de ”headcount” și câte și-au micșorat efectivele. Schimbări importante în Top 10: NNDKP are cei mai mulți avocați, Reff & Asociații urcă pe locul 4, după Filip & Company, iar DLA Piper iese din ”pluton”
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a noua ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose” | Cine sunt câștigătorii
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...