Burduja: Estimăm că de la companiile din portofoliul Ministerului Energiei cel puţin un miliard de lei pot fi economisiţi
10 Ianuarie 2025 Agerpres
El a anunţat că în perioada următoare va fi iniţiat un proiect de reorganizare a ministerului, care va reduce schema de personal, prin organizarea de concursuri, urmând să rămână "cei care merită să rămână".
Ministerul Energiei va iniţia în perioada următoare un proiect de reorganizare la nivelul instituţiei şi al companiilor din portofoliu, la nivelul cărora se estimează că prin măsurile de eficientizare va fi economisit cel puţin un miliard de lei, a declarat, joi, ministrul de resort, Sebastian Burduja, într-o conferinţă de presă.
"Un pilon care este fundamental şi pentru programul de guvernare se numeşte reforma, reforma sectorului energetic şi, de fapt, reforma Ministerului Energiei şi reforma companiilor din sectorul energetic. Constatăm cu toţii că România este într-o situaţie delicată din perspectiva echilibrului fiscal-bugetar şi cred că este o chestiune de răspundere, de bun simţ să dăm un exemplu şi pentru alte ministere şi pentru alte instituţii publice, şi pentru alte companii de stat, luând câteva măsuri", a spus Burduja.
"Un pilon care este fundamental şi pentru programul de guvernare se numeşte reforma, reforma sectorului energetic şi, de fapt, reforma Ministerului Energiei şi reforma companiilor din sectorul energetic. Constatăm cu toţii că România este într-o situaţie delicată din perspectiva echilibrului fiscal-bugetar şi cred că este o chestiune de răspundere, de bun simţ să dăm un exemplu şi pentru alte ministere şi pentru alte instituţii publice, şi pentru alte companii de stat, luând câteva măsuri", a spus Burduja.
Astfel, el a anunţat că în perioada următoare va fi iniţiat un proiect de reorganizare a ministerului, care va reduce schema de personal, prin organizarea de concursuri, urmând să rămână "cei care merită să rămână".
"Asta înseamnă, estimăm, o eliminare a posturilor vacante şi reducerea posturilor ocupate cu până la 20%. Sigur, în funcţie de specificul fiecărei structuri în parte, pentru că, dacă luăm Direcţia de investiţii, unde avem cam 100 de colegi, ei au reuşit să atragă undeva la 14 miliarde de euro, deci au o productivitate bună. Nu înseamnă că nu e loc de mai bine şi acolo. Dar, discutând cu directorii, le-am dat această temă să eficientizăm activitatea ministerului", a explicat ministrul Energiei.
Burduja a precizat că acelaşi lucru l-a cerut deja, miercuri, printr-o circulară, companiilor din portofoliul Ministerului Energiei, în care ministerul este acţionar majoritar sau acţionar unic.
Totodată, în primul trimestru al acestui an, va fi dat publicităţii un portal în care se vor regăsi informaţii legate de prevederile din contractele de mandat, remuneraţie fixă, componentă variabilă, dacă este cazul, anumite sporuri, beneficii, prevederi din contractele colective de muncă şi toate cheltuielile, contractele pe care companiile le au în derulare.
"Deci, punând reflectoarele pe aceste companii, de care în bună măsură sunt mândru, au făcut treabă bună şi vor continua să o facă....Dar este loc de mai bine şi cred că românii merită să ştie exact cât plătim, pe ce se duc banii, pentru că, aşa cum spuneam, statul e acţionar, majoritar sau acţionar unic, deci vorbim şi despre banii românilor", a punctat Burduja.
Ministrul a mai afirmat că a cerut reducerea posturilor de conducere din companii, în contextul în care, în multe dintre acestea, sunt foarte mulţi directori, personal de conducere.
"Există loc de mai bine. Le-am indicat şi un procent, iar devierea de la aceste reduceri trebuie justificată în scris, temeinic şi o voi accepta numai în condiţii cu totul şi cu totul excepţionale", a mai spus Burduja.
De asemenea, potrivit ministrului, trebuie reduse cheltuielile cu bunurile şi serviciile. S-a făcut o statistică preliminară şi li s-a cerut companiilor să vină cu acest plan de reducere până pe data de 23 ianuarie, iar bugetele de venituri şi cheltuieli pe anul acesta nu vor fi aprobate decât dacă respectă aceste principii de reformă.
"Deci, vrând-nevrând, că le place că nu le place, vor trebui să ia astfel de măsuri. Stoparea angajărilor în cadrul companiilor, filialelor, cu excepţiile de rigoare. Sigur că, dacă pleacă un operator dintr-o cameră de comandă, el trebuie înlocuit. Dar în general nu dorim să permitem angajări fără număr şi cheltuirea sau risipirea banului public. Reducerea cheltuielilor cu salariile, în special cu personal TESA. Am constatat că în mai multe companii oamenii din birouri sunt prea mulţi, iar oamenii din execuţie, personalul productiv, este prea puţin. Se întâmplă asta şi în minerit, se întâmplă şi în alte companii din sectorul energetic. În general, în aceste poziţii au ajuns şi oameni pregătiţi, dar şi oameni care nu au ce căuta acolo şi îşi căutau un loc confortabil în care să stea pe un salariu bun. Cei care nu livrează trebuie să plece acasă şi să livreze în sectorul privat, în companii private, este cerere de forţă de muncă", a subliniat Sebastian Burduja.
O altă măsură avută în vedere este reducerea cheltuielilor de protocol şi sponsorizare cu minimum 50%, deoarece sunt companii din Ministerul Energiei care cheltuie în fiecare an milioane de lei pe tot felul de sponsorizări şi cheltuieli de protocol, a semnalat ministrul.
De asemenea, analiza a vizat şi modul în care aceste companii îşi pot creşte veniturile şi s-a constatat că multe dintre ele au active "care zac în paragină", active nefolosite, care ar putea fi puse în circuitul economic, să aducă bani la bugetul de stat, la bugetul companiei.
"Deci aceasta e partea de reformă. Pe plan, ei au până pe 23 ianuarie, după care îşi aprobă aceste măsuri în forurile de guvernanţă corporativă. Şi la nivelul AGA, de asemenea, vom include aceste măsuri, pentru a ne asigura că ele sunt respectate, cu atât mai mult cu cât, repet, toţi au bugeturi de venituri şi cheltuieli. Cu unele mergem în Guvern, altele se aprobă prin ordin de ministru, dar nu se vor aproba şi nu le vom înainta în Guvern decât dacă respectă aceste principii de eficientizare. Noi estimăm că de la companiile din portofoliul Ministerului Energiei, cel puţin un miliard de lei pot fi economisiţi prin aceste măsuri. Cel puţin", a punctat ministrul Energiei.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1203 / 10305 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Victorie Mușat & Asociații pentru o companie membră a Grupului TIU: fapte de concurență neloială săvârșite ocult, sancționate de instanță | Hotărârea setează un reper jurisprudențial în materia concurenței neloiale
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





