
Clodius (Neobility): Criza COVID-19 a fost extrem de pozitivă asupra a tot ceea ce înseamnă mobilitate alternativă
27 Iulie 2020
AGERPRESÎn viziunea specialistului în mobilitate urbană, România are o problemă de infrastructură pe segmentul de micro-mobilitate, iar a avea o maşină nu este soluţia pentru a fi mobili în trafic.
Criza COVID-19 a fost extrem de pozitivă asupra a tot ceea ce înseamnă mobilitate alternativă şi a pus foarte multă lumină asupra faptului că există şi altceva în afară de a deţine o maşină şi a o ţine parcată în faţa blocului, a afirmat, luni, într-o videoconferinţă de specialitate, Andrei Clodius, director de produs UrbanAir, în cadrul Neobility.
"Mi se pare că toată criza COVID-19 a fost extrem de pozitivă asupra a tot ceea ce înseamnă mobilitate alternativă. A adus foarte mult awareness şi a pus practic foarte multă lumină şi asupra faptului că există altceva în afară de a deţine o maşină şi a o ţine parcată în faţa blocului sau pe stradă în trafic 24 de ore din 24. Nu e nevoie să deţii o maşină. Există o grămadă de alte opţiuni alternative. Problema asta e prezentă atât local, cât şi global. Nu există neapărat o diferenţă între problematicile pe care le avem în momentul prezent în cadrul urban. Mi se pare că România, şi Bucureştiul în mod special, este un exemplu destul de pozitiv în tot ce înseamnă mobilitate urbană. În Bucureşti sunt 13 operatori de mobilitate alternativă şi e comparabil cu orice fel de altă capitală, cum ar fi Madrid care are în jur de 20 (de operatori, n.r.). Ce e important de reţinut în toată epopeea mobilităţii alternative este că noi nu construim tehnologie de dragul tehnologiei, ci o construim pentru oameni, în esenţă. În continuare, trebuie să ţinem cont de ceea ce înseamnă lucrul adânc înrădăcinat, la nivel local. Această extensie a casei care se numeşte maşina pentru foarte mulţi. Cred că fără COVID-19 acest aspect comportamental ar fi continuat destul de puternic. Cred că partea pozitivă a COVID este că ne putem schimba comportamentele, totuşi", a spus Clodius.
"Mi se pare că toată criza COVID-19 a fost extrem de pozitivă asupra a tot ceea ce înseamnă mobilitate alternativă. A adus foarte mult awareness şi a pus practic foarte multă lumină şi asupra faptului că există altceva în afară de a deţine o maşină şi a o ţine parcată în faţa blocului sau pe stradă în trafic 24 de ore din 24. Nu e nevoie să deţii o maşină. Există o grămadă de alte opţiuni alternative. Problema asta e prezentă atât local, cât şi global. Nu există neapărat o diferenţă între problematicile pe care le avem în momentul prezent în cadrul urban. Mi se pare că România, şi Bucureştiul în mod special, este un exemplu destul de pozitiv în tot ce înseamnă mobilitate urbană. În Bucureşti sunt 13 operatori de mobilitate alternativă şi e comparabil cu orice fel de altă capitală, cum ar fi Madrid care are în jur de 20 (de operatori, n.r.). Ce e important de reţinut în toată epopeea mobilităţii alternative este că noi nu construim tehnologie de dragul tehnologiei, ci o construim pentru oameni, în esenţă. În continuare, trebuie să ţinem cont de ceea ce înseamnă lucrul adânc înrădăcinat, la nivel local. Această extensie a casei care se numeşte maşina pentru foarte mulţi. Cred că fără COVID-19 acest aspect comportamental ar fi continuat destul de puternic. Cred că partea pozitivă a COVID este că ne putem schimba comportamentele, totuşi", a spus Clodius.
În viziunea specialistului în mobilitate urbană, România are o problemă de infrastructură pe segmentul de micro-mobilitate, iar a avea o maşină nu este soluţia pentru a fi mobili în trafic.
"Nu înseamnă că a avea o maşină e soluţia pentru toate problemele noastre de mobilitate. Oraşul e multimodal. Pentru a te mişca de la punctul A la B, nu tot timpul ai nevoie de maşină. Poate azi ai nevoie de o trotinetă electrică, poate mâine ai nevoie de o maşină pe care o închiriezi, pate poimâine ai nevoie de soluţie de ridesharing. Nu toate aspectele mobilităţii se învârt în jurul deţinerii sau posesiei unei maşini personale. E clar că pe plan local este o uriaşă problemă de infrastructură când vorbim de micro-mobilitate şi e păcat că o astfel de infrastructură e destul de ieftină. Nu cred că trebuie să vorbim numai de turnat asfalt şi pus pietre pentru a construi piste de biciclete. Aici e vorba despre infrastructură legală şi aici clar e nevoie de un efort comun. Cu o infrastructură legală corectă toţi putem culege avantajele. E clar o tendinţă de a încerca să vorbim despre a renunţa la maşină. Mie mi s-ar părea fantastic să nu mai trebuiască să-mi mai cumpăr o maşină, să mai trebuiască să plătesc o asigurare, să pot să mă plimb de la A la B în totală siguranţă şi în total confort cu ce am eu nevoie în momentul de faţă. Totul depinde nu doar de eforturile noastre, ci şi de cadrul care ni se oferă, la nivel naţional", a subliniat Andrei Clodius.
Neobility este o platformă cu capital românesc creată pentru a sprijini şi dezvolta mobilitatea urbană. Start-up-ul a lansat recent UrbanAir, aplicaţia care integrează toate soluţiile de mobilitate urbană.
Platforma, prezentă atât pe piaţa din România, cât şi la nivel global, are în portofoliu peste 100 de furnizori de mobilitate alternativă.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8811 / 9725 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...