ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Marcel Boloş: Se schimbă oficial modul în care se vor accesa fondurile europene

15 Iunie 2023   |   Agerpres

Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene lansează modulul 'Cereri de finanţare' al sistemului informatic MySMIS2021, sistemul unic de management al informaţiei prin care vor fi accesate fondurile în valoare de 46 miliarde euro, alocate României prin Politica de Coeziune 2021-2027.

 
 
Modul în care vor fi accesate fondurile europene se schimbă oficial pentru ca cele 46 miliarde de euro să intre mai uşor în ţară, a afirmat ministrul interimar al Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş.

Potrivit unui comunicat, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene lansează modulul 'Cereri de finanţare' al sistemului informatic MySMIS2021, sistemul unic de management al informaţiei prin care vor fi accesate fondurile în valoare de 46 miliarde euro, alocate României prin Politica de Coeziune 2021-2027.

Astfel, începând de joi, prin intermediul noului modul al platformei dezvoltate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Autorităţile de Management vor lansa apeluri pentru proiecte cu finanţare europeană, iar cei interesaţi vor putea depune digital toate documentele de accesare a acestora.


"Venim în întâmpinarea beneficiarilor atât prin lansarea acestui modul într-un timp scurt, cât şi prin felul în care această funcţionalitate a aplicaţiei MySMIS2021 a fost gândită. Acest modul va facilita introducerea informaţiilor de către solicitanţi, fiind programat astfel încât să permită completarea de informaţii structurate şi ataşarea de documente aferente în secţiuni definite, făcând mai uşoară elaborarea şi transmiterea cererilor de finanţare. Aceste facilităţi ale sistemului informatic MySMIS2021 şi cele ce vizează interoperabilitatea cu alte sisteme informatice vor contribui la eficientizarea şi accelerarea atragerii fondurilor europene alocate României. Reamintesc faptul că potenţialii beneficiari au la dispoziţie un buget de investiţii de 46 miliarde euro, aproape dublu faţă de cel disponibil în ciclul financiar anterior. Şi pentru această etapă de dezvoltare a MySMIS2021 doresc să le mulţumesc partenerilor implicaţi, în special dezvoltatorului sistemului informatic - Serviciului de Telecomunicaţii Speciale", a declarat Marcel Boloş.

Astfel, utilizatorii sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ vor avea la dispoziţie un call-center de suport specializat, dezvoltat tehnic de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi operat de către MIPE, la numărul unic de telefon 031.9268.

"MySMIS2021/SMIS2021+ este o aplicaţie cu un nivel ridicat de sofisticare şi flux 100% digital, elimină în totalitate documentele în format tipărit, reduce birocraţia, asigură securitate ridicată şi transparenţă în procesul de accesare a fondurilor europene. Prima funcţionalitate importantă a aplicaţiei a fost modulul "Autentificare şi autorizare" disponibil din data de 16 mai 2023", se mai spune în comunicat.

Pentru a veni în întâmpinarea beneficiarilor, sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ vine cu o serie de noutăţi în comparaţie cu cel utilizat în exerciţiul financiar 2014-2020.

În cadrul aplicaţiei MySMIS2021, solicitanţii de fonduri europene au posibilitatea de a depune electronic declaraţia unică prin care îşi vor asuma că au respectat toate cerinţele pentru depunerea cererii de finanţare şi îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute în Ghidul solicitantului. Ulterior, în cazul în care proiectul este admis la contractare vor prezenta toate documentele justificative. Această abordare va simplifica şi eficientiza inclusiv procesul de evaluare a cererilor de finanţare depuse, precizează MIPE.

Suplimentar, sistemul va asigura un plan de monitorizare a proiectelor ce va avea ca efect consolidarea şi eficientizarea întregului proces de către autorităţile de management/organismele intermediare, precum şi implementarea acestora.

În vederea creşterii calităţii serviciilor publice, sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ facilitează schimbul de date cu sisteme informatice ale altor autorităţi, în baza principiului interoperabilităţii.

Totodată, în dezvoltarea sistemului informatic s-a pus accent pe corelarea informaţiilor şi preluarea automată a acestora în diverse secţiuni ale aplicaţiei, pentru a reduce timpul necesar completării informaţiilor de către utilizatori, precum şi simplificarea procesului, prin comasarea sau eliminarea mai multor interfeţe din sistem informatic MySMIS2014. De asemenea, la nivelul MySMIS2021 s-a optimizat modalitatea de construire şi modificare a bugetului proiectului, iar informaţiile introduse se corelează automat cu alte secţiuni, în funcţie de tipul bugetului, după caz.

Astfel, sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ asigură o utilizare facilă, transparentă, nediscriminatorie şi simplificată la fondurile europene, având ca obiective principale: reducerea birocraţiei pentru beneficiari; reducerea duratei proceselor de evaluare, selecţie şi contractare, pentru respectarea termenelor şi condiţiilor prevăzute de reglementările legale aplicabile în domeniu; eficientizarea procesului de implementare şi monitorizare a proiectelor de către autorităţile responsabile.

"Sistemul informatic se accesează prin intermediul linkului https://mysmis2021.gov.ro. Potenţialii beneficiari pot accesa contul unic pentru a introduce deja documentele preliminare necesare procesului de accesare a fondurilor europene. De asemenea, aceştia au acces la răspunsurile la întrebările frecvente ce apar în utilizarea aplicaţiei, precum şi un sistem de Helpdesk prin care vor putea obţine rapid răspunsuri la întrebări", se mai precizează în comunicat.

Potrivit sursei citate, MIPE a publicat calendarul consolidat al apelurilor de proiecte în 2023, pentru programele cu finanţare din fonduri europene, care să permită o corelare a diferitelor surse, atât din Politica de Coeziune 2021-2027, cât şi din PNRR.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1430 / 8802
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...