Marcel Boloş: Se schimbă oficial modul în care se vor accesa fondurile europene
15 Iunie 2023
AgerpresMinisterul Investiţiilor şi Proiectelor Europene lansează modulul 'Cereri de finanţare' al sistemului informatic MySMIS2021, sistemul unic de management al informaţiei prin care vor fi accesate fondurile în valoare de 46 miliarde euro, alocate României prin Politica de Coeziune 2021-2027.
Modul în care vor fi accesate fondurile europene se schimbă oficial pentru ca cele 46 miliarde de euro să intre mai uşor în ţară, a afirmat ministrul interimar al Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş.
Potrivit unui comunicat, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene lansează modulul 'Cereri de finanţare' al sistemului informatic MySMIS2021, sistemul unic de management al informaţiei prin care vor fi accesate fondurile în valoare de 46 miliarde euro, alocate României prin Politica de Coeziune 2021-2027.
Astfel, începând de joi, prin intermediul noului modul al platformei dezvoltate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Autorităţile de Management vor lansa apeluri pentru proiecte cu finanţare europeană, iar cei interesaţi vor putea depune digital toate documentele de accesare a acestora.
Potrivit unui comunicat, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene lansează modulul 'Cereri de finanţare' al sistemului informatic MySMIS2021, sistemul unic de management al informaţiei prin care vor fi accesate fondurile în valoare de 46 miliarde euro, alocate României prin Politica de Coeziune 2021-2027.
Astfel, începând de joi, prin intermediul noului modul al platformei dezvoltate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Autorităţile de Management vor lansa apeluri pentru proiecte cu finanţare europeană, iar cei interesaţi vor putea depune digital toate documentele de accesare a acestora.
"Venim în întâmpinarea beneficiarilor atât prin lansarea acestui modul într-un timp scurt, cât şi prin felul în care această funcţionalitate a aplicaţiei MySMIS2021 a fost gândită. Acest modul va facilita introducerea informaţiilor de către solicitanţi, fiind programat astfel încât să permită completarea de informaţii structurate şi ataşarea de documente aferente în secţiuni definite, făcând mai uşoară elaborarea şi transmiterea cererilor de finanţare. Aceste facilităţi ale sistemului informatic MySMIS2021 şi cele ce vizează interoperabilitatea cu alte sisteme informatice vor contribui la eficientizarea şi accelerarea atragerii fondurilor europene alocate României. Reamintesc faptul că potenţialii beneficiari au la dispoziţie un buget de investiţii de 46 miliarde euro, aproape dublu faţă de cel disponibil în ciclul financiar anterior. Şi pentru această etapă de dezvoltare a MySMIS2021 doresc să le mulţumesc partenerilor implicaţi, în special dezvoltatorului sistemului informatic - Serviciului de Telecomunicaţii Speciale", a declarat Marcel Boloş.
Astfel, utilizatorii sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ vor avea la dispoziţie un call-center de suport specializat, dezvoltat tehnic de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi operat de către MIPE, la numărul unic de telefon 031.9268.
"MySMIS2021/SMIS2021+ este o aplicaţie cu un nivel ridicat de sofisticare şi flux 100% digital, elimină în totalitate documentele în format tipărit, reduce birocraţia, asigură securitate ridicată şi transparenţă în procesul de accesare a fondurilor europene. Prima funcţionalitate importantă a aplicaţiei a fost modulul "Autentificare şi autorizare" disponibil din data de 16 mai 2023", se mai spune în comunicat.
Pentru a veni în întâmpinarea beneficiarilor, sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ vine cu o serie de noutăţi în comparaţie cu cel utilizat în exerciţiul financiar 2014-2020.
În cadrul aplicaţiei MySMIS2021, solicitanţii de fonduri europene au posibilitatea de a depune electronic declaraţia unică prin care îşi vor asuma că au respectat toate cerinţele pentru depunerea cererii de finanţare şi îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute în Ghidul solicitantului. Ulterior, în cazul în care proiectul este admis la contractare vor prezenta toate documentele justificative. Această abordare va simplifica şi eficientiza inclusiv procesul de evaluare a cererilor de finanţare depuse, precizează MIPE.
Suplimentar, sistemul va asigura un plan de monitorizare a proiectelor ce va avea ca efect consolidarea şi eficientizarea întregului proces de către autorităţile de management/organismele intermediare, precum şi implementarea acestora.
În vederea creşterii calităţii serviciilor publice, sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ facilitează schimbul de date cu sisteme informatice ale altor autorităţi, în baza principiului interoperabilităţii.
Totodată, în dezvoltarea sistemului informatic s-a pus accent pe corelarea informaţiilor şi preluarea automată a acestora în diverse secţiuni ale aplicaţiei, pentru a reduce timpul necesar completării informaţiilor de către utilizatori, precum şi simplificarea procesului, prin comasarea sau eliminarea mai multor interfeţe din sistem informatic MySMIS2014. De asemenea, la nivelul MySMIS2021 s-a optimizat modalitatea de construire şi modificare a bugetului proiectului, iar informaţiile introduse se corelează automat cu alte secţiuni, în funcţie de tipul bugetului, după caz.
Astfel, sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ asigură o utilizare facilă, transparentă, nediscriminatorie şi simplificată la fondurile europene, având ca obiective principale: reducerea birocraţiei pentru beneficiari; reducerea duratei proceselor de evaluare, selecţie şi contractare, pentru respectarea termenelor şi condiţiilor prevăzute de reglementările legale aplicabile în domeniu; eficientizarea procesului de implementare şi monitorizare a proiectelor de către autorităţile responsabile.
"Sistemul informatic se accesează prin intermediul linkului https://mysmis2021.gov.ro. Potenţialii beneficiari pot accesa contul unic pentru a introduce deja documentele preliminare necesare procesului de accesare a fondurilor europene. De asemenea, aceştia au acces la răspunsurile la întrebările frecvente ce apar în utilizarea aplicaţiei, precum şi un sistem de Helpdesk prin care vor putea obţine rapid răspunsuri la întrebări", se mai precizează în comunicat.
Potrivit sursei citate, MIPE a publicat calendarul consolidat al apelurilor de proiecte în 2023, pentru programele cu finanţare din fonduri europene, care să permită o corelare a diferitelor surse, atât din Politica de Coeziune 2021-2027, cât şi din PNRR.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1654 / 9026 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...