ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Preşedintele Casei de Pensii: Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor

29 Noiembrie 2023   |   Agerpres

Potrivit acestuia, contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pe documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut cauzate de limitele activităţii, folosind exclusiv factorul uman.

 
 
Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor, precum şi la eficientizarea activităţii Casei Naţionale de Pensii Publice, din perspectiva costurilor şi a timpului de reacţie, crescând gradul de transparenţă în prestarea serviciilor publice respective, a declarat, miercuri, preşedintele CNPP, Daniel Baciu.
 
Potrivit acestuia, contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pe documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut cauzate de limitele activităţii, folosind exclusiv factorul uman.
 
"În mod concret, fiecare solicitant, fie că vorbim de persoană juridică sau de persoană fizică, va putea să-şi creeze un user şi să primească o parolă în cadrul viitoarei aplicaţii RODPA1, prin intermediul căreia va încărca documente şi informaţiile necesare şi va primi automat un număr de înregistrare. Odată încărcate, informaţiile vor fi coroborate cu bazele de date ale Casei Naţionale de Pensii, ANAF, ONRC şi Inspecţia Muncii, iar formularele A1 vor fi generate în mod automat dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de cadrul legal aplicabil în domeniu. În caz contrar, solicitantul va primi un răspuns privind necesitatea completării dosarului electronic sau referitor la neîndeplinirea condiţiilor legate de obţinerea documentului portabil A1 la momentul de referinţă", a subliniat Daniel Baciu, la lansarea oficială a aplicaţiei RODPA1.
 
Lansarea oficială a aplicaţiei RODPA1 a Casei Naţionale de Pensii Publice a avut loc miercuri, aceasta fiind realizată în cadrul proiectului "Eficientizarea activităţii CNPP pentru determinarea legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, la nivelul sistemului public de pensii din România".
 
Finanţarea a fost făcută în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) al Uniunii Europene.
 
"Proiectul s-a desfăşurat pe o perioada lungă, de peste 3 ani, însă rezultatul său reprezintă un avantaj net pentru toţi contribuabilii din România care doresc obţinerea documentului portabil A1, ce atestă plata contribuţiilor sociale în România. Valoarea totală a acestui proiect este de 16 milioane de lei, din care 13,2 milioane este cofinanţare din partea Uniunii Europene.", a mai spus şeful Casei Naţionale de Pensii Publice.
 
Potrivit acestuia, începând cu anul 2017, Casa Naţională de Pensii Publice primeşte aproximativ 80.000 de cereri de eliberare a acestui document portabil A1, reprezentând "un volum semnificativ de lucru raportat la numărul de angajaţi implicaţi în procesul de stabilire a legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, aproximativ între 15 şi 20 de de lucrători care deservesc toată ţara".
 
Preşedintele CNPP susţine că implementarea platformei RODPA1 elimină în primul rând formatul letric.
 
"Nu se mai eliberează formularele pe hârtie. Gândiţi-vă că există o firmă care trimite 100 de muncitori pe şantierele din Germania să realizeze construcţii de locuinţe. Practic, sunt 100 de formulare pe care trebuie să le eliberăm în format letric. Acest lucru nu se va mai întâmpla. Aceste formulare se emit automat, în format electronic. În momentul când firma solicită pentru cei 100 de salariaţi acest document portabil A1 - sunt verificate condiţiile de eligibilitate conform regulamentelor europene, mă refer la cifră de afaceri, la datorii faţă de statul român, la acel cazier fiscal, de asemenea se fac verificări la contractul de muncă, astfel că oamenii trebuie să fie angajaţi cu contract de muncă, se accesează bazele de date ale Inspectoratului Teritorial de Muncă, ale Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, ale ANAF şi, în momentul în care aceste lucruri sunt verificate şi oamenii sunt eligibili, acest formular A1 se trimite direct către angajatorul care l-a solicitat", a adăugat Daniel Baciu.
 
În opinia sa, cel mai important proiect este digitalizarea celor aproximativ 5 milioane de dosare, care sunt în plată, în sistemul public de pensii.
 
"Suntem pe finalul acestui proces. Am trecut de 95%, astfel încât în momentul când noua lege a pensiilor intră în vigoare, aşteptăm ca zilele acestea să fie publicată în Monitorul Oficial, să reuşim să facem recalcularea acestor dosare, astfel încât în luna septembrie (2024 - n. r.) oamenii să primească deja pensiile recalculate", a mai spus preşedintele CNPP.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1932 / 10147
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Cum arată practica de Concurență de la NNDKP: anvergură și consistență, echipă compactă, dar profund specializată, disciplină procedurală și gândire strategică. Pe prima bandă a ghidurilor juridice internaționale, semn că performanța nu este episodică, ci rezultatul unei culturi profesionale care asigură calitate, ritm și claritate în mandate complexe | De vorbă cu Anca Diaconu (Partener) și Oana Popescu-Mitricoaia (Senior Associate) despre munca avocaților în proiecte în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...