Preşedintele Casei de Pensii: Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor
29 Noiembrie 2023
AgerpresPotrivit acestuia, contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pe documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut cauzate de limitele activităţii, folosind exclusiv factorul uman.
Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor, precum şi la eficientizarea activităţii Casei Naţionale de Pensii Publice, din perspectiva costurilor şi a timpului de reacţie, crescând gradul de transparenţă în prestarea serviciilor publice respective, a declarat, miercuri, preşedintele CNPP, Daniel Baciu.
Potrivit acestuia, contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pe documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut cauzate de limitele activităţii, folosind exclusiv factorul uman.
"În mod concret, fiecare solicitant, fie că vorbim de persoană juridică sau de persoană fizică, va putea să-şi creeze un user şi să primească o parolă în cadrul viitoarei aplicaţii RODPA1, prin intermediul căreia va încărca documente şi informaţiile necesare şi va primi automat un număr de înregistrare. Odată încărcate, informaţiile vor fi coroborate cu bazele de date ale Casei Naţionale de Pensii, ANAF, ONRC şi Inspecţia Muncii, iar formularele A1 vor fi generate în mod automat dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de cadrul legal aplicabil în domeniu. În caz contrar, solicitantul va primi un răspuns privind necesitatea completării dosarului electronic sau referitor la neîndeplinirea condiţiilor legate de obţinerea documentului portabil A1 la momentul de referinţă", a subliniat Daniel Baciu, la lansarea oficială a aplicaţiei RODPA1.
Lansarea oficială a aplicaţiei RODPA1 a Casei Naţionale de Pensii Publice a avut loc miercuri, aceasta fiind realizată în cadrul proiectului "Eficientizarea activităţii CNPP pentru determinarea legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, la nivelul sistemului public de pensii din România".
Finanţarea a fost făcută în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) al Uniunii Europene.
"Proiectul s-a desfăşurat pe o perioada lungă, de peste 3 ani, însă rezultatul său reprezintă un avantaj net pentru toţi contribuabilii din România care doresc obţinerea documentului portabil A1, ce atestă plata contribuţiilor sociale în România. Valoarea totală a acestui proiect este de 16 milioane de lei, din care 13,2 milioane este cofinanţare din partea Uniunii Europene.", a mai spus şeful Casei Naţionale de Pensii Publice.
Potrivit acestuia, începând cu anul 2017, Casa Naţională de Pensii Publice primeşte aproximativ 80.000 de cereri de eliberare a acestui document portabil A1, reprezentând "un volum semnificativ de lucru raportat la numărul de angajaţi implicaţi în procesul de stabilire a legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, aproximativ între 15 şi 20 de de lucrători care deservesc toată ţara".
Preşedintele CNPP susţine că implementarea platformei RODPA1 elimină în primul rând formatul letric.
"Nu se mai eliberează formularele pe hârtie. Gândiţi-vă că există o firmă care trimite 100 de muncitori pe şantierele din Germania să realizeze construcţii de locuinţe. Practic, sunt 100 de formulare pe care trebuie să le eliberăm în format letric. Acest lucru nu se va mai întâmpla. Aceste formulare se emit automat, în format electronic. În momentul când firma solicită pentru cei 100 de salariaţi acest document portabil A1 - sunt verificate condiţiile de eligibilitate conform regulamentelor europene, mă refer la cifră de afaceri, la datorii faţă de statul român, la acel cazier fiscal, de asemenea se fac verificări la contractul de muncă, astfel că oamenii trebuie să fie angajaţi cu contract de muncă, se accesează bazele de date ale Inspectoratului Teritorial de Muncă, ale Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, ale ANAF şi, în momentul în care aceste lucruri sunt verificate şi oamenii sunt eligibili, acest formular A1 se trimite direct către angajatorul care l-a solicitat", a adăugat Daniel Baciu.
În opinia sa, cel mai important proiect este digitalizarea celor aproximativ 5 milioane de dosare, care sunt în plată, în sistemul public de pensii.
"Suntem pe finalul acestui proces. Am trecut de 95%, astfel încât în momentul când noua lege a pensiilor intră în vigoare, aşteptăm ca zilele acestea să fie publicată în Monitorul Oficial, să reuşim să facem recalcularea acestor dosare, astfel încât în luna septembrie (2024 - n. r.) oamenii să primească deja pensiile recalculate", a mai spus preşedintele CNPP.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 903 / 9118 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...