ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Roşeanu, despre contractul cu PESA: Suntem în aşteptarea motivaţiei Curţii; este prematur să ne pronunţăm despre anulări sau neanulări

29 Aprilie 2024   |   Agerpres

Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA), Polonia, şi Alstom Transport, Franţa, sunt cele două companii care au depus oferte la începutul anului trecut în cadrul licitaţiei privind achiziţia a 62 de rame electrice de scurt parcurs (RE-R), organizată de ARF.

 
 
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) aşteaptă motivarea Curţii de Apel în privinţa admiterii contestaţiei depuse de Alstom Transport la contractul semnat de ARF cu producătorul polonez PESA pentru 62 de trenuri noi de scurt parcurs, iar până atunci, conform legislaţiei, contractul de prestări servicii îşi continuă viaţa, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele autorităţii, Ştefan Roşeanu.

"În cazul celor 62 de trenuri, suntem încă în aşteptarea motivaţiei Curţii pentru a vedea care sunt punctele de reevaluat în oferta făcută de PESA, cel puţin asta rezultă din motivaţia pe scurt care este publicată pe portalul de justiţie, dar exact punctele care vor trebui reanalizate nu le vom şti decât după ce vine motivaţia. Până la acel moment, conform legislaţiei, contractul de prestări al PESA îşi continuă viaţa şi, în urma reevaluării, vom vedea care sunt următorii paşi. Este prematur să ne pronunţăm apropo de anulări sau neanulări, mai ales că în acest moment, în această motivare pe scurt nu scrie nimic de anularea contractului. Contractele se anulează atunci când instanţa cere în mod expres", a susţinut Roşeanu.


De asemenea, şeful ARF a subliniat că în motivarea pe scurt a instanţei se vorbeşte despre faptul că "admite în parte" contestaţia, deci încă nu se cunosc aspectele care au fost "reţinute".

"În prezentarea pe scurt, instanţa spune că s-au reţinut parţial (unele aspecte din contestaţie - n. r.), deci nici nu putem şti care sunt punctele pe care le-au reţinut. La unele lucruri putem spune că ARF clar a avut dreptate, odată ce punctele contestate de Alstom nu au fost reţinute, poate la altele Alstom a avut dreptate, motiv pentru care trebuie să facem reevaluarea şi să vedem care este rezultatul reevaluării", a explicat el.

Ştefan Roşeanu a făcut referire şi la faptul că legislaţia achiziţiilor publice vorbeşte despre acordarea de despăgubiri părţii care a contestat, "dacă rezultatele sunt altele decât cele preconizate iniţial".

Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA), Polonia, şi Alstom Transport, Franţa, sunt cele două companii care au depus oferte la începutul anului trecut în cadrul licitaţiei privind achiziţia a 62 de rame electrice de scurt parcurs (RE-R), organizată de ARF.

La finele lunii octombrie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a desemnat societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna - PESA - drept câştigător al licitaţiei pentru achiziţia a 62 de rame electrice regionale (RE-R), loturile 1, 2 şi 3, iar în ianuarie 2024 a fost semnat contractul. În paralel, compania franceză a depus contestaţii. Dacă CNSC a respins contestaţia, Alstom Trasport a atacat decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor la Curtea de Apel Bucureşti, iar instanţa "admite în parte plângerea Alstom Transport SA", conform soluţiei pe scurt.

Valoarea totală a proiectului este de 3,23 miliarde lei, fără TVA, iar finanţarea este asigurată din Programul Transport (PT) 2021 - 2027, cu cofinanţare de la bugetul de stat.

Contractul este împărţită pe trei loturi, şi anume: Lotul 1 - 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord - Ploieşti Sud - Adjud, Iaşi - Paşcani - Suceava, Bacău - Paşcani; Lotul 2 - 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Braşov - Gheorgheni, Arad - Timişoara - Caransebeş, Huedin - Cluj - Bistriţa; Lotul 3 - 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord - Ploieşti Vest - Braşov, Bucureşti Nord - Roşiori, Bucureşti Nord - Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa - Feteşti.

Ramele poloneze pot circula cu o viteză maximă de 160 km/h şi pot transporta 453 de călători (pe scaune - 224 de locuri şi în picioare). De asemenea, ele au şi 16 locuri pentru transportul bicicletelor.

Conform prevederilor contractuale, urmează ca trenurile să vină la începutul anului 2026, iar pe parcursul anilor 2026 şi 2027 - la început - ar trebui să fie livrate în totalitate.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1572 / 10222
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...