
Roşeanu, despre contractul cu PESA: Suntem în aşteptarea motivaţiei Curţii; este prematur să ne pronunţăm despre anulări sau neanulări
29 Aprilie 2024
AgerpresPojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA), Polonia, şi Alstom Transport, Franţa, sunt cele două companii care au depus oferte la începutul anului trecut în cadrul licitaţiei privind achiziţia a 62 de rame electrice de scurt parcurs (RE-R), organizată de ARF.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) aşteaptă motivarea Curţii de Apel în privinţa admiterii contestaţiei depuse de Alstom Transport la contractul semnat de ARF cu producătorul polonez PESA pentru 62 de trenuri noi de scurt parcurs, iar până atunci, conform legislaţiei, contractul de prestări servicii îşi continuă viaţa, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele autorităţii, Ştefan Roşeanu.
"În cazul celor 62 de trenuri, suntem încă în aşteptarea motivaţiei Curţii pentru a vedea care sunt punctele de reevaluat în oferta făcută de PESA, cel puţin asta rezultă din motivaţia pe scurt care este publicată pe portalul de justiţie, dar exact punctele care vor trebui reanalizate nu le vom şti decât după ce vine motivaţia. Până la acel moment, conform legislaţiei, contractul de prestări al PESA îşi continuă viaţa şi, în urma reevaluării, vom vedea care sunt următorii paşi. Este prematur să ne pronunţăm apropo de anulări sau neanulări, mai ales că în acest moment, în această motivare pe scurt nu scrie nimic de anularea contractului. Contractele se anulează atunci când instanţa cere în mod expres", a susţinut Roşeanu.
"În cazul celor 62 de trenuri, suntem încă în aşteptarea motivaţiei Curţii pentru a vedea care sunt punctele de reevaluat în oferta făcută de PESA, cel puţin asta rezultă din motivaţia pe scurt care este publicată pe portalul de justiţie, dar exact punctele care vor trebui reanalizate nu le vom şti decât după ce vine motivaţia. Până la acel moment, conform legislaţiei, contractul de prestări al PESA îşi continuă viaţa şi, în urma reevaluării, vom vedea care sunt următorii paşi. Este prematur să ne pronunţăm apropo de anulări sau neanulări, mai ales că în acest moment, în această motivare pe scurt nu scrie nimic de anularea contractului. Contractele se anulează atunci când instanţa cere în mod expres", a susţinut Roşeanu.
De asemenea, şeful ARF a subliniat că în motivarea pe scurt a instanţei se vorbeşte despre faptul că "admite în parte" contestaţia, deci încă nu se cunosc aspectele care au fost "reţinute".
"În prezentarea pe scurt, instanţa spune că s-au reţinut parţial (unele aspecte din contestaţie - n. r.), deci nici nu putem şti care sunt punctele pe care le-au reţinut. La unele lucruri putem spune că ARF clar a avut dreptate, odată ce punctele contestate de Alstom nu au fost reţinute, poate la altele Alstom a avut dreptate, motiv pentru care trebuie să facem reevaluarea şi să vedem care este rezultatul reevaluării", a explicat el.
Ştefan Roşeanu a făcut referire şi la faptul că legislaţia achiziţiilor publice vorbeşte despre acordarea de despăgubiri părţii care a contestat, "dacă rezultatele sunt altele decât cele preconizate iniţial".
Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA), Polonia, şi Alstom Transport, Franţa, sunt cele două companii care au depus oferte la începutul anului trecut în cadrul licitaţiei privind achiziţia a 62 de rame electrice de scurt parcurs (RE-R), organizată de ARF.
La finele lunii octombrie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a desemnat societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna - PESA - drept câştigător al licitaţiei pentru achiziţia a 62 de rame electrice regionale (RE-R), loturile 1, 2 şi 3, iar în ianuarie 2024 a fost semnat contractul. În paralel, compania franceză a depus contestaţii. Dacă CNSC a respins contestaţia, Alstom Trasport a atacat decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor la Curtea de Apel Bucureşti, iar instanţa "admite în parte plângerea Alstom Transport SA", conform soluţiei pe scurt.
Valoarea totală a proiectului este de 3,23 miliarde lei, fără TVA, iar finanţarea este asigurată din Programul Transport (PT) 2021 - 2027, cu cofinanţare de la bugetul de stat.
Contractul este împărţită pe trei loturi, şi anume: Lotul 1 - 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord - Ploieşti Sud - Adjud, Iaşi - Paşcani - Suceava, Bacău - Paşcani; Lotul 2 - 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Braşov - Gheorgheni, Arad - Timişoara - Caransebeş, Huedin - Cluj - Bistriţa; Lotul 3 - 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord - Ploieşti Vest - Braşov, Bucureşti Nord - Roşiori, Bucureşti Nord - Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa - Feteşti.
Ramele poloneze pot circula cu o viteză maximă de 160 km/h şi pot transporta 453 de călători (pe scaune - 224 de locuri şi în picioare). De asemenea, ele au şi 16 locuri pentru transportul bicicletelor.
Conform prevederilor contractuale, urmează ca trenurile să vină la începutul anului 2026, iar pe parcursul anilor 2026 şi 2027 - la început - ar trebui să fie livrate în totalitate.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1319 / 9969 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Din amfiteatru, la boardroom: „Think Ahead! Practice at Filip & Company!” – programul de vară care oferă studenților o experiență multidisciplinară, remunerată, cu proiecte reale, mentorat și evaluare riguroasă. Mai mult de jumătate dintre absolvenții recentelor ediții au devenit avocați stagiari ai firmei | De vorbă cu Cristina Tudoran (partener) și Alexandra Țugui (HR specialist) despre accesul studenților interesați de avocatura de business la o experiență practică autentică în cadrul unei firme de top
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...