
Sistemul naţional de interoperabilitate va fi funcţional în maximum două săptămâni (ADR)
21 Octombrie 2021
AgerpresPrima ediţie a Conferinţei de transformare digitală, organizată marţi la Bucureşti, a adus în discuţie probleme cheie pe care le întâmpină sectorul public şi privat pe drumul transformării digitale şi AI, pentru a susţine dezvoltarea unui mediu economic agil şi sustenabil.
Sistemul naţional de interoperabilitate va fi funcţional în maximum două săptămâni, când primii cetăţeni care nu vor mai fi nevoiţi să meargă la Direcţia de Taxe şi Impozite pentru certificatul de atestare fiscală vor fi cei din Sectorul 6, a anunţat preşedintele Autorităţii de Digitalizare a României (ADR), Octavian Oprea, la evenimentul "The Way Forward: România, în top 10 economii agile".
"ADR a dezvoltat şi urmează să lanseze primul sistem de interoperabilitate a sistemelor informatice şi a bazelor de date din sectorul public. Proiectul, aflat în faza finală de testare a securităţii, va permite interconectarea notarilor publici cu bazele de date ale direcţiilor locale de taxe şi impozite, pentru generarea Certificatului de Atestare Fiscală. Prin utilizarea acestei soluţii, peste 900.000 de persoane vor fi scutite, în fiecare an, de o deplasare către direcţiile de taxe şi impozite locale. Aplicaţia va fi pusă la dispoziţia Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR) de către ADR în format MVP (Minimum Viable Product), având în prima fază o interconectare cu Direcţia Generală de Taxe şi Impozite Locale Sector 6. Soluţia software va fi apoi extinsă prin interconectarea cu alte sisteme software/baze de date ale instituţiilor publice locale şi centrale", a precizat Octavian Oprea, preşedintele ADR, citat într-un comunicat transmis de Tudor Communication, organizatorul evenimentului.
Prima ediţie a Conferinţei de transformare digitală, organizată marţi la Bucureşti, a adus în discuţie probleme cheie pe care le întâmpină sectorul public şi privat pe drumul transformării digitale şi AI, pentru a susţine dezvoltarea unui mediu economic agil şi sustenabil.
Preşedintele ADR a amintit nevoia unei bune colaborări între cele două sectoare, astfel încât România să facă paşii necesari către accelerarea reformelor.
"O provocare foarte mare o reprezintă Acordul cadru de transformare digitală a administraţiei publice din România, a cărui valoare este de 30 milioane de euro, pentru 3 ani. Prin el, ADR schimbă modul în care instituţiile publice abordează zona de creare/dezvoltare a unor aplicaţii. Practic, achiziţionăm experţi, nu soluţii, în zona de business, dezvoltare de software, testare, implementare de tehnologii cum ar fi blockchain şi AI. Statul nu trebuie să se ocupe neapărat de dezvoltarea soluţiilor de software, ci să aibă capacitatea de a analiza livrabilul pe care privatul vine şi îl pune în funcţiune. Inovarea vine din privat, statul are rolul să controleze implementarea", a mai spus Oprea.
Tema digitalizării a fost abordată din mai multe perspective de către vorbitorii prezenţi, începând de la schimbările tehnologice care trebuie implementate la nivelul administraţiei locale, în educaţie, strategiile pentru transformarea oraşelor în "smart cities", până la cum răspunde mediul privat la provocările tehnologice.
Pandemia, însă, ne-a împins de la spate şi a adus un lucru bun din acest punct de vedere, iar autorităţile publice spun că vestitul dosar cu şină va dispărea curând.
Vlad Gheorghe, eurodeputat, a motivat existenţa acestuia spunând că "în mare parte, este generat de teama funcţionarilor de a nu avea probleme, de a se acoperi de hârtii, pentru că nu au încredere că documentele primite pe online vor putea dovedi că ei şi-au făcut treaba".
"În opinia mea, cadru legislativ avem, ne trebuie mai mult training pentru a instrui funcţionarii şi a-i linişti. Şi avem destui bani din fonduri europene", a adăugat el.
Paşii României spre digitalizare au fost puşi în oglindă cu cei făcuţi de alte state, în special de Estonia.
"În momentul în care Republica Moldova îţi dă clasă când vine vorba de digitalizarea serviciilor publice, începi să îţi pui nişte semne de întrebare. Mai ales că există resursă umană şi avem şi resurse financiare (...)", a declarat Yugo Neumorni, reprezentant CIO Council.
În România, una dintre cele mai dese întrebări legate de automatizare este "Digitalizarea ne va lăsa fără slujbe?". Alexandru Radu, Head of Business Growth, Arggo Consulting, a clarificat această dilemă citând un studiu făcut de MCKinsey Global Institute Report care arată că "mai puţin de 5% dintre slujbe constau în activităţi complet automatizabile, aşa că aş spune că slujbele noastre sunt complet la adăpost".
"Însă, 1 din 3 activităţi ar putea fi automatizate pentru 60% dintre slujbe. Aşadar, este o oportunitate uriaşă. Cei mai mulţi angajaţi văd automatizarea într-o lumină bună. Mai ales că, 40% dintre angajaţi petrec un sfert din săptămâna de lucru în activităţi repetitive. Şi 70% dintre ei spun că cea mai mare oportunitate ar fi reducerea acestui timp", a subliniat Alexandru Radu.
Compania Arggo Consulting a dezvoltat platforma Timeqode tocmai pentru a uşura munca angajaţilor şi a le da timpul înapoi. Este o platformă no code, de management al proceselor de business cu ajutorul căreia companiile pot crea aplicaţii web de business rapid.
În clasamentul indicelui DESI, România se situează pe locul 26 din 28 de state membre UE, în ceea ce priveşte competitivitatea în economia şi societatea digitală.
La evenimentul dedicat IT&C au participat reprezentanţi din mediul public, precum Marcel Boloş - preşedintele Agenţiei de Dezvoltare Nord-Vest, Vlad Gheorghe - europarlamentar şi Viorel Băltăreţu - deputat în Parlamentul României, dar şi reprezentanţi ai mediului privat: Alexandru Radu - Head of Business Growth, Arggo Consulting, Andreea Vlănţoiu - avocat Data Protection, Daniel Homorodean - Vicepreşedinte Cluj IT Cluster, Daniel Pintilie - CEO şi fondator Watto Stations, Rodica Lupu, Fondator Ingenius Hub, Yugo Neumorni - reprezentant CIO Council, Andreea Paul - Fondator INACO şi Ella Ciupercă - Research Lead 360 Think Thank
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5812 / 9762 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...