Tănase (BVB): Operaţionalizarea Contrapărţii Centrale ar putea avea loc în a doua parte a anului viitor
11 Septembrie 2024
AgerpresDe asemenea, Radu Hanga, preşedintele Consiliului de Administraţie al Bursei de Valori Bucureşti, a subliniat că şi-ar dori să vadă tot mai mult companii locale private reprezentate la bursă.
Autorizarea Contrapărţii Centrale ar putea avea loc către jumătatea anului viitor, iar operaţionalizarea în a doua parte a anului, a declarat, miercuri, Adrian Tănase, directorul general al Bursei de Valori Bucureşti, la un eveniment de specialitate.
"Avem aprobarea acţionarilor, atâta a Bursei de Valori Bucureşti, cât şi a Contrapărţii Centrale, a unui nou plan de afaceri revizuit în urma unor evenimente contractuale care s-au întâmplat în acest an. Avem şi aprobarea lor de a capitaliza suplimentar Contrapartea Centrală şi suntem într-un proces destul de bine articulat şi într-o discuţie pe care o purtăm cu Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru a finaliza şi ultimul element din puzzle-ul acesta al dosarului de autorizare, în ceea ce priveşte şi mă refer aici la testele pe care va trebui să le refacem, în ceea ce priveşte tehnologia pe care o vom utiliza. Sperăm că acest lucru să se întâmple cât mai repede, cu succes, astfel încât să avem dosarul complet şi declarat închis anul acesta, cu perspectiva de a avea autorizarea către jumătate a anului viitor şi operaţionalizarea în a doua jumătate a anului viitor", a spus Adrian Tănase, la Forumul Pieţei de Capital, eveniment organizat de Financial Intelligence.
"Avem aprobarea acţionarilor, atâta a Bursei de Valori Bucureşti, cât şi a Contrapărţii Centrale, a unui nou plan de afaceri revizuit în urma unor evenimente contractuale care s-au întâmplat în acest an. Avem şi aprobarea lor de a capitaliza suplimentar Contrapartea Centrală şi suntem într-un proces destul de bine articulat şi într-o discuţie pe care o purtăm cu Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru a finaliza şi ultimul element din puzzle-ul acesta al dosarului de autorizare, în ceea ce priveşte şi mă refer aici la testele pe care va trebui să le refacem, în ceea ce priveşte tehnologia pe care o vom utiliza. Sperăm că acest lucru să se întâmple cât mai repede, cu succes, astfel încât să avem dosarul complet şi declarat închis anul acesta, cu perspectiva de a avea autorizarea către jumătate a anului viitor şi operaţionalizarea în a doua jumătate a anului viitor", a spus Adrian Tănase, la Forumul Pieţei de Capital, eveniment organizat de Financial Intelligence.
De asemenea, Radu Hanga, preşedintele Consiliului de Administraţie al Bursei de Valori Bucureşti, a subliniat că şi-ar dori să vadă tot mai mult companii locale private reprezentate la bursă.
"Dacă m-aş uita la cei doi piloni mari strategici ai bursei, companii şi investitori, aş spune că acesta ar trebui să fie focus-ul nostru pentru viitor, deoarece componenta de investitori o vedem întâmplându-se, dacă ne uităm la ultimii 4 ani. Cred că în 2019, la sfârşitul anului, am avut un minim ca şi număr de investitori, număr de conturi deschise la bursă, 53.000. La sfârşitul semestrului I din 2024 am depăşit pentru prima dată 200.000 de conturi deschise. Deci, o creştere de patru ori, ceea ce ne arată că ne facem treaba din punct de vedere al vizibilităţii, din punct de vedere al prezenţei bursei în piaţă şi tot mai mulţi români vin şi investesc în companiile locale. Pentru noi ca bursă, ce iau de aici? Faptul că focus-ul strategic ar trebui să fie pe a aduce cât mai multe companii locale pe scena bursei, a le ajuta să crească, a le ajuta să dezvolte, pentru ca noi ca ecosistem, să putem să ne poziţionăm mai bine în contextul acesta global, pe care îl vedem ca fiind mult mai complicat decât eram obişnuiţi", a afirmat Radu Hanga.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 227 / 9092 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...